Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 15 dec 2017 19:57
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Adoptiefretten Stichting de Fret
BerichtGeplaatst: 07 maart 2011 20:00 

Op deze manier willen wij onze adoptiefretten nogmaals onder de aandacht brengen.

In verschillende opvangen zitten fretten die door omstandigheden niet geplaatst kunnen worden. Voor deze fretten is er de mogelijkheid ze financieel te adopteren. Op deze pagina vindt u de fretten die geadopteerd kunnen worden.

Wat houdt adoptieouder zijn precies in?
Voor een vaste bijdrage (liefst maandelijks) adopteert u financieel een fretje. U ontvangt hiervoor een adoptiecertificaat. Verder houden we u via de nieuwsbrief op de hoogte van het wel en wee van het fretje. De fretjes mogen ook opgezocht worden!

Om ook adoptieouder te worden, verwijzen wij u naar de website.
http://fret.nl/onderwerp/146/adoptiefretten.html

Hieronder vindt u de adoptiefretten van Stichting De Fret.

Profiel  

Fee
Graag wil ik me even aan jullie voorstellen. Mijn naam is Fee en ik ben geboren in 2007. Ik ben toen ik anderhalf jaar oud was samen met drie vriendjes naar de opvang gebracht. Twee van ons groepje werden herplaatst, maar ik en Polly (overleden in 2012) bleken heel moeilijk herplaatsbaar te zijn. Bizar, want ik ben echt heel erg lief! Polly was een doof bijtfretje, en ik was enorm incontinent. Na onderzoek door Hanneke Roest bleek dat ik een grote blaassteen had die operatief verwijderd is. Helaas was hiermee het probleem niet opgelost. Ik bleef incontinent. Dit betekent dat ik mijn poepjes laat vallen, en dat meerdere keren per dag mijn blaas geleegd moet worden om blaasontsteking te voorkomen.

Ook bleken de bacteriën in mijn darmen niet goed te zijn. Hiervoor zit ik op levenslange antibiotica. Normaal gesproken is een fret natuurlijk vrij zindelijk, maar hoe groot mijn wil ook is, dit is voor mij niet mogelijk. Zaak dus om iemand te zoeken die mijn probleem voor lief nam, en mij, destijds samen met Polly, in huis wilde nemen. Dit is gelukt! Mijn mooie amandelogen bleken onweerstaanbaar, en dat gecombineerd met mijn lieve en speelse karakter was genoeg om mijn probleem te accepteren. Stichting De Fret heeft mij, samen met Polly, adoptiefretje gemaakt. ook wij verdienden een kans in hun ogen, en ik geniet nog iedere dag van mijn leventje. Spelen en knuffelen zijn mijn nummer 1 hobby, en daarmee compenseer ik dan ook de extra poetsuurtjes die mijn adoptiemama moet maken. Want zeg nou zelf, hoe erg is het om een drolletje op te ruimen als je er een knuffel en wardance voor terug krijgt?

Afbeelding

Profiel  

Wammes (overleden)

Wammes werd ooit gevonden onder een bloempot op een boerderij. Toen hij in de opvang terecht kwam, was hij heel bang en een flinke bijter met een enorme oormijtinfectie. Na een tijdje rust werd hij rustig en het bijten werd een stuk minder. Wammes werd geplaatst, hij kreeg in eerste instantie een goed tehuis bij mensen in Amsterdam.

Helaas kreeg hij een acute middenoorontsteking die hem bijna fataal werd. Hij is gelukkig opgeknapt na behandeling in Helmond maar kan de rest van zijn leven bij bepaalde weersomstandigheden problemen hebben. Tevens zal hij ook een iets scheef hoofdje blijven houden als blijvende schade ten gevolge van de middenoorontsteking.

Om deze reden heeft SDF nu de verantwoordelijkheid van Wammes op zich genomen. Hij is weer onder gebracht in de opvang in Lelystad waar hij als adoptie fret van SDF de rest van zijn leven mag doorbrengen.

Afbeelding

Profiel  

Saffier
Dit kleine dametje is terreur in het kwadraat momenteel. Ze bijt heel erg hard en laat ook niet los. Als ze vast heeft, dan gaat ze voor de grap ook nog eventjes schudden, zodat de schade wat groter wordt.

Als je haar aankijkt en ziet spelen, dan denk je "Oh wat een leuk klein lief meisje". Echter, als je persoonlijk met haar van tand tot hand hebt kennis gemaakt, dan heb je al heel snel een andere naam voor haar.

Ze is super dominant. Ze wil wel heel graag met mensen spelen en zoekt de mens ook op. Als je dit doet met goede schoenen, een goede broek, sokken over de broek heen, een dikke trui en dikke handschoenen en een helm op je hoofd, dan kun je heel leuk met haar spelen. Maar zodra je een kledingstuk uittrekt, dan ben je de Sjaak. Dat deel van je lichaam zal dan na een tijdje extra gaatjes hebben met een rood versiersel.

Is ze zo erg? Momenteel wel ja. Deze meid heeft niet genoten van een goede opvoeding.
Vanuit het asiel is ze naar haar nieuwe "slaafje" gegaan. Ze heeft nu een mooie buitenkooi en kan ook lekker buitenspelen in een ren. Haar nieuwe "slaafje" heeft veel ervaring met fretten als Saffier. En Saffier heeft dus echt de jackpot gewonnen.

Saffier is daarom ook in huis genomen door haar nieuwe "slaafje", omdat plaatsing van een fret als Saffier wel erg moeilijk werd. Omdat het "slaafje", dit aanbod heeft gedaan om voor Saffier te zorgen, wat al helemaal een top actie is, is er besloten om Saffier aan ons adoptiefretten bestand toe te voegen.
Maar de verzorging, eten, drinken, poepen, plassen, pleisters en mogelijke medische problemen in de toekomst kosten geld. Daarom zijn we op zoek naar adoptie ouders voor Saffier.
Voelt iemand zich nu aangesproken, meld je dan aan als adoptie ouder voor Saffier, dat zou helemaal geweldig zijn!

Afbeelding

Profiel  

Spaarpot-fret
Stichting De Fret heeft diverse adoptiefretten, zoals u hierboven heeft kunnen lezen. Deze fretten verblijven in een opvang of bij iemand thuis en zijn vaak fretten die niet meer herplaatst kunnen worden in verband met de gezondheid of het gedrag. Stichting De Fret betaalt voor deze fretten alle medische kosten en de verzorger ontvangt iedere maand een bijdrage voor deze fret. Deze adoptiefretten zijn eigendom van Stichting De Fret.

Onderstaande fretis een zijn zogenaamde spaarpot-fret, de eigenaar blijft verzorger van deze fret. Omdat de onderstaande fret ons aan het hart gaat, hebben wij besloten deze fret te willen helpen door middel van het aanleggen van een spaarpot. Wanneer u adoptieouder wordt van deze fret, dan komt het geld in haar eigen spaarpot. De medische kosten kunnen hiervan betaald worden, totdat de spaarpot leeg is. Op deze manier kunnen wij helpen met het welzijn van deze fret. Helpt u ons mee?

Madam Sjiefa

De eigenaar van Madam Sjiefa heeft al enige tijd geleden de ‘hulp’ ingeroepen van Stichting De Fret en heeft deze ook gekregen. Door privéproblemen is een ernstig slechte financiële situatie ontstaan. Heel veel van de materiële zaken zijn verloren gegaan. De eigenaar zou eigenlijk ook afstand moeten doen van het fretje.
Maar mensen, wanneer je al zo veel bent kwijtgeraakt, wie zijn wij dan om te zeggen: ‘Je kunt niet goed voor die fret zorgen, dus die pakken we van je af ...’ Terwijl de fret de eigenaar op de been houdt en het verdriet en alle ellende doet vergeten. Zoiets is toch ondenkbaar?

Daarom mag de eigenaar zelf voor Madam Sjiefa zorgen en zoeken wij adoptieouders, die de ‘spaarpot’ voor Madam Sjiefa zo af en toe een beetje willen vullen.

Afbeelding

Profiel  

Spaarpot-fret
Stichting De Fret heeft diverse adoptiefretten, zoals u hierboven heeft kunnen lezen. Deze fretten verblijven in een opvang of bij iemand thuis en zijn vaak fretten die niet meer herplaatst kunnen worden in verband met de gezondheid of het gedrag. Stichting De Fret betaalt voor deze fretten alle medische kosten en de verzorger ontvangt iedere maand een bijdrage voor deze fret. Deze adoptiefretten zijn eigendom van Stichting De Fret.

Onderstaande fret is een zogenaamde spaarpot-fret, de eigenaar blijft verzorger van deze fret. Omdat onderstaande fret ons aan het hart gaat en omdat deze mensen een fretje in huis hebben genomen waarvan ze wisten dat deze veel geld zou kunnen gaan kosten hebben wij besloten deze fret te willen helpen door middel van het aanleggen van een spaarpot. Wanneer u adoptieouder wordt van deze fret, dan komt het geld in zijn eigen spaarpot. De medische kosten kunnen hiervan betaald worden, totdat de spaarpot leeg is. Op deze manier kunnen wij helpen met het welzijn van deze fret. Helpt u ons mee?

Pudding
Een fret die Pudding heet? Ja, echt waar! Hij heeft zijn naam te danken aan het blubberende drilvel op zijn buikje. Dit lijkt heel grappig, maar eigenlijk is het enorm zielig als we kijken naar de oorzaak hiervan.

Pudding is in korte tijd vier keer verhuisd. De vorige eigenaar heeft hem wegens emigratie weg moeten doen en zo is hij in de opvang beland. In de opvang wilde hij niet meer eten. Na veel proberen kwamen ze er achter dat hij een fret is met eisen. Zo wilt hij zijn waltham alleen uit een glazen bakje, met een stenen bakje hoef je echt niet aan te komen!

Toen het eten weer een beetje op gang kwam, is besloten een stabiel, rustig huisje te zoeken voor Pudding. Pudding is en blijft een fretje dat extra zorg nodig heeft. Hij is een moeilijke eter, en knaagt op doeken wat betekent dat er veel gevaar is voor een verstopping. Uiteraard is Pudding voordat hij geplaatst werd helemaal onderzocht door de dierenarts. Zijn dikke buik heeft hij te danken aan de “papjes” die hij bij zijn vorige eigenaar te eten kreeg. Wat de papjes precies inhouden, weten we niet, maar we weten wel dat dit geen fretwaardig voedsel is geweest. Zijn bloeduitslagen waren dan ook niet al te best, en hij heeft al een aardige portie medicijnen gehad. Pudding is een special, met een slecht verleden qua voeding. Daarnaast is het een fretje van middelbare leeftijd. Dit bij elkaar opgeteld betekent dat wij verwachten dat Pudding nog vaak naar de dierenarts zal moeten, en dat hij misschien levenslange medicatie nodig zal hebben. Hierdoor is Pudding ontzettend moeilijk te plaatsen. Gelukkig vonden wij mensen bereid voor dit ventje te zorgen, en in ruil hiervoor hebben wij een spaarpot voor Pudding neergezet, zodat we hopelijk een gedeelte van de enorme medische kosten kunnen vergoeden.

Van de adoptieouders:
Pudding is een ontzettend lieve fret! Hij vindt het heerlijk om zijn waltham bij je op schoot te eten. Nog prachtiger vindt hij het om op je arm te liggen, lekker met je te knuffelen en de kamer rond gedragen te worden, zodat hij alles eens even goed kan bekijken. Pas wel op met deze fret! Hij is een volleerd ritsen openmaker en inspecteert je tas voor leuke spulletjes die verstopt kunnen worden. Natuurlijk verstopt hij deze spullen met alle liefde voor je!

We zijn blij en dankbaar dat we Pudding mogen verzorgen, en hopen dat we hem zo lang mogelijk een goed en stabiel leven kunnen geven dat hij zo ontzettend nodig heeft.

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel: Re: Adoptiefretten Stichting de Fret
BerichtGeplaatst: 09 mei 2013 22:00 

Ozzy (overleden 31-05-2013)
Ozzy is een adoptiefret van Stichting De Fret, omdat zijn eigenaar niet langer voor hem kon zorgen en omdat hij al zo oud is dat SDF niet wil dat er nog met een oud fretje van hot naar her gezeuld wordt.

Ozzy zijn eigenaar heeft SDF voor hulp ingeschakeld De eigenaar van Ozzy is namelijk ernstig ziek en kan helaas niet meer voor haar fretjes zorgen. Daarom heeft zij gevraagd of SDF haar (en natuurlijk de fretjes) kon helpen.

Ozzy is een mannetje van een jaar of 8 à 9. Geen leeftijd meer om van veranderingen te houden zoals een verhuizing. Helaas kon het niet anders en heeft SDF besloten dat Ozzy een adoptiefret wordt van SDF. Op deze manier kan hij de zorg krijgen, die hij nodig heeft, en hoeft hij maar één keer te verhuizen.

Ozzy verblijft momenteel in Rotterdam bij één van onze bestuursleden. Daar kwam hij aan in een heerlijk gespreid bedje, zoals te zien is op de foto. Ozzy is wel wat magertjes en dat betekent, dat hij voorlopig even 2 keer per dag een bakje waltham krijgt om wat aan te sterken. Ook moet hij nog al zijn entingen krijgen, dus een bezoekje aan de dierenarts komt er snel aan.

We hebben hoop, dat deze ouwe taaie rakker de dierenartsenkeuring gewoon doorstaat.

Wij van SDF vinden het erg fijn, dat we Ozzy konden opvangen, zodat dat in ieder geval iets is, waar zijn zieke eigenaar zich geen zorgen meer over hoeft te maken. Je moet er toch niet aan denken, dat je in diezelfde situatie zit en je je zorgen zou moeten maken om waar je bejaarde fretje naar toe kan.

Dus aan alle donateurs van SDF, bedankt. Dankzij jullie steun kunnen wij dit doen voor Ozzy.

Wil je een keer langskomen om Ozzy in het echt te bewonderen dan kan dat altijd op afspraak. Spreekt dit verhaal je aan en wil je graag wat extra's betekenen voor Ozzy dan kan dat natuurlijk ook. Je kunt adoptieouder worden van Ozzy, maar je kunt hem bijvoorbeeld ook wat waltham toesturen of een zak voer. Alle gebaren zijn hartstikke welkom.

Update :
Ozzy is 08-05-2013 naar de Frettenkliniek geweest en daar kwamen we tot de ontdekking dat hij last heeft van insulinomen. Hij krijgt hier nu medicatie voor.

Afbeelding

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]