Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 15 dec 2017 23:32
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie moet er volgens jou winnen?
Rebekka met Sandy 8%  8%  [ 2 ]
Sonia met Maya 8%  8%  [ 2 ]
Web Ferret met Buffy 16%  16%  [ 4 ]
Anita Vlaming met Wally 4%  4%  [ 1 ]
Kick met Cat 12%  12%  [ 3 ]
Karlijn met Mira 12%  12%  [ 3 ]
Joos met Jopie 4%  4%  [ 1 ]
DanielleC met Roxy 4%  4%  [ 1 ]
Frettenfan met Joppie 0%  0%  [ 0 ]
Mayke met Sheila 32%  32%  [ 8 ]
Totaal aantal stemmen : 25
Auteur Bericht
 Berichttitel: Poll: Fotowedstrijd Nieuwsbrief, thema 'Oudjes'
BerichtGeplaatst: 21 apr 2009 23:26 

Er kan gestemd worden tot 1 mei!

Rebekka met Sandy
Afbeelding
Citaat:
een lief klein wijs fretteer fretje waar heel veel mee gewerkt is ....
ze is opgegroeid met kattebrokken en leerde met heel veel moeite na haar 5e jaar prooi te eten en dan ook echt prooi, ze kluifde duiven met huid en haar euh veer...een bijzonder lief fretje die ik nooit meer zal vergeten...

Sonia met Maya
Afbeelding
Citaat:
Maya werd in een park gevonden door toevallige voorbijgangers. ze was meer dood dan levend een kraaien probeerde zich aan haar tegoed te doen. Gewond en verwaarloosd werd ze in een opvang gebracht. Na enige tijd kwam ze bij mij als zorgfretje. Ik sloot haar in mijn hart vanaf de eerste seconde. Vele bezoekjes aan Hanneke brachten aan het licht dat ze leed aan allerlei kwaaltjes, die nu met veel liefde en zorg behandeld worden.
Ze is zo bijzonder voor me, omdat ik voor haar mag zorgen en zij mij nog iedere dag leert wat onvoorwaardelijke liefde is.
Maya word geschat op minstens 7 jaar.

Web Ferret met Buffy
Afbeelding
Citaat:
Ik mis haar nog elke dag en hoewel ik helemaal weg ben van Skunky blijft Buffy de enige voor mij...
We hebben haar gered uit een tuincentrum waar niemand haar aan durfde te raken want ze beet. Vonden wij niet zo gek; zo was zo gestrest als maar kon! Dat bijten was bij ons na een paar dagen al over en het was een heerlijke lieve deugniet. Helaas kreeg ze leverproblemen en bij elke controle bleek dat haar bloedwaardes alleen maar slechter werdt. Desondanks bleef ze zich als 'niet ziek' gedragen. Helaas bleef haar leververval doorgaan en op een avond werd ze ineens heel erg ziek en hebben we moeten laten gaan...

Anita Vlaming met Wally
Afbeelding
Citaat:
Wally was mijn eerste mannetjes fret. Ik begon met twee vrouwtjes (Noesjka en Sonja beide pupjes) en na een maand heb ik Wally (ook nog een pup) erbij genomen.
De twee vrouwtjes waren leuk met elkaar maar toen Wally er bij kwam was Sonja meteen smoorverliefd op hem. En dat is zij ook altijd gebleven.
Wally kon met elke fret goed opschieten. Hij was geliefd bij al mijn fretten. Met Noesjka speelde hij voorzichtig en met Sonja kon hij enorm keten. Dat was echt opmerkelijk van Wally... dat hij zich aanpaste aan de andere fretten met spelen. Een heerlijke fret. Een jaar later kwam "De Heer Bommel"(mannetjespup) er bij...ook daar ging hij uitstekend mee om.
Daarna kwamen "Thelma en Louis" van de verhuislijst van de Stichting er bij....ook daar kon Wally goed mee overweg. Het was gewoon een kanjer
Thomas heeft Wally ook nog gekend en ook zij konden goed met elkaar overweg. Thomas was echt helemaal gek met Wally en Wally met hem. Toen Wally kwam te overlijden was Thomas echt heel erg van slag.
Wally is 8 jaar geworden. Ik heb hem laten inslapen...bij sectie bleek dat het zijn lever was.
Maar even voor alle duidelijkheid Wally was geen sul...zeker niet...hij liet altijd wel weten wat hij niet leuk vond.

Kick met Cat
Afbeelding
Citaat:
Cat zat de eerste vijf jaar van haar leventje bij iemand die niet naar haar omkeek. Ze zat opgesloten in een kooi, werdt er amper uit gelaten en moest leven tussen haar eigen ontlasting.
Dorpsgenoten van ons, die totaal geen verstand van fretten hadden, zagen dat aan en besloten haar daar weg te halen. Via onze dierenwinkel kwamen deze mensen met ons in contact voor informatie want ze wilden haar een goed thuis gaan geven.
Helaas werd Cattie al heel snel doodziek en haar nieuwe verzorgers wisten zich geen raad. Wij hebben toen aangeboden de zorg tijdelijk op ons te nemen en haar de juiste medische verzorging te geven.
Uiteraard werd dat een helse spoedrit naar Helmond. Cat bleek een darmperforatie te hebben en de ontlasting zat al in haar buik. Zij heeft drie weken in kritieke toestand doorgebracht, de eerste week in Helmond, daarna bij ons thuis en wonder boven wonder heeft dat kleine wereldwondertje het gered.
Omdat Cattiekop altijd een zorgenfretje zou blijven en haar redders in nood haar deze (financiele) zorg niet konden bieden, hebben wij in goed overleg besloten Cat bij ons thuis een plekje te geven.
Wij hebben 2,5 jaar voor haar mogen zorgen, hebben haar opnieuw leren spelen en genieten van het leven en wij waren dol met haar. Cattie was echt een verrijking van ons leven, ik mis haar nog steeds.

Karlijn met Mira
Afbeelding
Citaat:
Mira is voor mij een heel bijzonder oudje omdat ze heel wat pech in haar leven heeft gehad. Ze heeft in meerdere opvangen gezeten en ze was verwaarloosd. Toen mijn vriend en ik voer gingen halen bij een opvang van bekenden van ons zagen wij Mehradin en Mira daar zitten. Ik vond ze heel schattig en na het horen van hun verhaal ook zielig. We waren eigenlijk niet van plan om weer 2 fretten in huis te nemen. Totdat ze los mochten in de opvang Mehradin begon ons helemaal in te palmen.
Toen de eigenaar van de opvang vertelde dat hij deze fretten niet zou plaatsen als ze niet zeker wisten dat ze daar tot hun dood konden blijven. Besloten wij om dit stel een fijn thuis te geven. Op dag 1 heeft Mira ons enorm uitgeprobeerd en we hebben zelfs even gedacht dat we haar terug moesten brengen omdat ze ons niet zo leuk vond. Gelukkig was ze na 2 dagen helemaal bijgedraaid. Van Mehradin hebben we helaas maar kort kunnen genieten zij ging toen we haar 4 maanden hadden al dood...
Mira woont inmiddels al een jaar bij ons. En heeft de nodige bezoekjes aan Hanneke al gehad. Ze heeft Chronische Helicobacter en Chronische middenoorontsteking. Doordat ze dat heeft krijgt ze medicijnen en heeft ze toch andere zorg nodig als de andere fretten. Ik merk dat al die extra zorg voor haar er voor heeft gezorgd dat ik een speciale band met Mira heb. Helaas hebben we net van Hanneke te horen gekregen dat ze ook nog een hartaandoening heeft. Haar levens verwachting is niet erg hoog maar wij zullen samen met ons sneeuwprinsesje vechten en haar laten gaan zodra dat nodig is.

Update: Helaas is Mira inmiddels overleden...

Joos met Jopie
Afbeelding
Citaat:
Jopie is nu zes jaar en 11 maanden en t is maar de vraag of ie z n verjaardag nog haalt.
Hij blijft mooi en is steeds liever, maar is ook ziek en word niet beter.
De insulinomen zijn aan de winnende hand, na alles wat Hanneke kon doen geven we m nu alleen nog de medicijnen om zijn l;eventje zo comfortabel mogelijk te maken, en hij word natuurlijk heel erg verwend.
Jopie bijt geen mensen, hij likt alleen maar.
Hij is lief en knuffelig.
Het springende clowntje van vroeger is ie niet meer, maar hij blijft zO de moeite waard om lief te hebben.
Een van mijn grootste wensen is dat ie nog een keer kan schitteren als fotomodel, in de hall o ferretfame genaamd "nieuwsbrief"van SDF.
Omdat deze kleine man het verdient.

DanielleC met Roxy
Afbeelding
Citaat:
Dit is onze Roxy, voor de laatste keer buiten toen we net hier woonde. Ze heeft een lekker zwart smoeltje gehaald en genoot er heerlijk van.
Roxy is vorig jaar overleden, aan de gevolgen wat 6 jaar eerder is gebeurd. Haar zusje is toen na een paar maanden overleden aan gevolgen van oormijt.
Schijnbaar heeft onze Roxy, ondanks dat we haar direcht hebben behandeld, toch de baterië bij haar gedragen. Ze is ziek geworden en ging steeds slechter. Hanneke heeft haar nog behandeld, maar gaf aan dat er niks meer aan te doen was. Vorig jaar juli hebben we haar moeten laten gaan. Net 6 jaar geworden.
We missen die lieve meid nog steeds. Met haar ogen keek ze je aan en wist je dat ze weer frettigheid ging uithalen.

Frettenfan (Ilse) met Joppie
Afbeelding
Citaat:
Dit is Joppie mij allereerste fretje. Joppie is geboren rond 20 maart 2003 en komt van een pelsdierfokker in Schijndel. Ik wist eigenlijk helemaal niets over fretten.
Ik heb met Joppie een heel speciale band. Joppie ging overal met mij mee ,naar de markt, winkels enz en zelfs naar de praktijlessen op de LOI
Helaas is dat na zijn ongelukje veranderd en gaat hij bijna nergens meer heen. Heel vaak mis ik het wel net als toen samen op de scooter en lekker wandelen, maar ben ontzettend blij dat ie er nog is.
En eigenlijk is het nog dezelfde Joppie als toen, net zo ondeugend en hij klimt nog net zo graag in mijn nek.

Mayke met Sheila
Afbeelding
Citaat:
Sheila was een echt zwervertje, met een rugzakje vol ellende trok ze van de ene opvang naar de andere, niemand zag dit kleine meisje zitten en nam haar mee. Ze was niet moeders mooiste, erg klein, met haar vacht kon ze de catwalk niet halen, ze viel niet meteen op, maar ze was er wel ! Voor wie het wilde zien was ze prachtig !
Ze kreeg een vriendinnetje, Snowy, waar ze nog 2 jaartjes mee samen heeft gezeten, maar of het echte liefde was tussen die twee, ik weet het niet......vanwege haar ziekte is ze opgenomen geweest en dus heel even uit elkaar geweest en de dames konden al niet meer samen, madammeke wilde haar kooitje voor haar alleen. No problem !
Shieltje, was zoooo lief maar ook zo teer......
Ze had mijn hart direct gestolen, meteen toen ik haar zag wist ik het, ze gaat met me mee naar huis, ondanks het hapje wat ik van haar kreeg toen ik haar niet snel genoeg oppakte...... wat een boefje.
Ze was zo compleet, had het allemaal, ondeugende oogjes, een eigen willetje. Een hartje van goud !!
Ze was al zes jaar toen ik haar vond, eigenlijk veels te laat......
Ik heb erg van haar genoten, de korte tijd die we samen hadden waren intens, toch was het alsof we elkaar al jaren kenden. Mijn Zieltje, met ogen die door je heen keken en leken te zeggen, dank je baasje dat je mij zag zitten. Ik zie jou ook wel zitten hoor en dat bewees ze maar al te vaak door haar vele knuffeltjes en likjes aan mij en die blik in haar ogen....zo mooi en stralend voor zo een oud afgetakeld frettemeisje, ze spraken boekdelen. Wat werd je ziek, heel erg ziek, er was geen andere mogelijkheid dan je rugzakje weer op te pakken en verder te trekken.....wat een gemis !
Een leventje vol ellende met op het eind misschien toch een klein straaltje zon.....dat heb ik wel geprobeerd om dat voor haar te zijn.
Je bent heel veel tekortgekomen, terwijl je het zo verdiende, gewoon een beetje aandacht.
Ze is nog altijd bij me, voor altijd, in mijn hart zit ze op een ereplaatsje, dat heeft ze zo verdiend....voor altijd mijn Zieltje....

Profiel  

Berichttitel: Re: Poll: Fotowedstrijd Nieuwsbrief, thema 'Oudjes'
BerichtGeplaatst: 22 apr 2009 06:47 

Aantal fretten: 9
Wat is dit een moeilijke ...
Het levensverhaal van Sheila bezorgt me kippenvelmomenten en als ik dan ook nog eens in die sprekende oogjes kijk :sdf47:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 apr 2009 11:29 

Aantal fretten: 2
Ik heb op Shiela :sdf47: gestemt omdat dit fretje voor mij ook erg bijzonder was...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 apr 2009 11:43 

Aantal fretten: 3
De keuze is heel moeilijk....oudjes zijn zowiezo mooi en ontroerend.
De foto's en verhalen zijn stuk voor stuk prachtig.
Ik kies voor Sandy...het werkfretje dat op latere leeftijd nog prooi heeft leren eten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 apr 2009 12:09 

Aantal fretten: 7
Wat is dit moeilijk, eigenlijk verdient elk fretje een ereplaats.....ik ben er voorlopig nog niet uit hoor..... :roll:

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 apr 2009 12:35 

Mayke schreef:
Wat is dit moeilijk, eigenlijk verdient elk fretje een ereplaats.....ik ben er voorlopig nog niet uit hoor..... :roll:

Daar ben ik het helemaal mee eens. Hoe kan ik hier nou uit kiezen? We moeten gewoon afspreken dat iedereen op een ander fretje stemt zodat alle fretjes evenveel stemmen hebben. :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 apr 2009 14:16 

Daar ben ik voor Charlotte !! :D

Al deze lieve, kleine, door de ouderdom getekende fretjes zijn allemaal toppertjes, ieder met hun eigen levensloop, specialiteit, kwaaltjes en ziekten, staan vast en zeker in de harten van hun baasjes gegroefd.....
Ik vind ze allemaal zo mooi, een moeilijk opgave Daan met zo een onderwerp..... :D

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 apr 2009 16:14 

Aantal fretten: 4
Pffff, dat wordt inderdaad een moeilijke klus! Ik ga er ook nog even over nadenken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 apr 2009 16:16 

ja sorry! 8)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 apr 2009 17:03 

:sdf49:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 apr 2009 17:58 

Aantal fretten: 0
na lang nadenken en twijvelen tussen Cat en Mira is mijn stem op Mira gevallen.
Dit omdat ik de eer heb gehad haar peetmams te zijn.. en omdat Mira gewoon speciaal was en is..

Bonnie (17-10-96 19-08-08 )
Nicky (?- ?- 03 10-07-09)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 apr 2009 18:46 

Sparrow schreef:
na lang nadenken en twijvelen tussen Cat en Mira is mijn stem op Mira gevallen.
Dit omdat ik de eer heb gehad haar peetmams te zijn.. en omdat Mira gewoon speciaal was en is..

Thanks San! :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 apr 2009 19:23 

ik ga voor cat, omdat ik haar ken en ze me doet denken aan mijn eigen meisje :sdf47:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 apr 2009 19:33 

Jeetje jongens...wat een keuze moet je maken zeg.
Nou echt...ik zou ze allemaal willen kiezen want al deze fretjes zijn geweldig wat mij betreft!

Mijn keus is voor Sonia met maya...de 1e paar regels van het verhaaltje spraken me zo aan...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 apr 2009 20:20 

Mijn stem gaat natuurlijk naar Mira, die lieve kleine Mira, mijn petepoepie, als ik haar zo op de foto zie, zie ik al het mooie wat ze in zich had weer voorbijkomen...... :sdf47:

Maar aan alle fotografen mijn complimenten hoor, wat een pracht foto's van zoveel waardevolle fretjes !!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 apr 2009 21:04 

Aantal fretten: 1
Mijn stem is naar Sheila gegaan, wat een mooi fretje en dan
dat verhaal erbij maakte dat ik voor haar gekozen heb.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 apr 2009 22:24 

het was erg moeilijk, het ene fretje nog liever dan de ander en die mooie verhalen erbij, erg lastig om de ogen droog te houden.

Ik heb uiteindelijk toch voor Cat gekozen, omdat ik haar heb gekend en ik nog goed weet hoe Kick en Marjan vanuit de BBQ in het zuiden van het land nog naar die lui zijn gereden om dat kleine hoopje fret op te halen

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 apr 2009 19:33 

Aantal fretten: 0
Ik mis 1 regel tekst in mijn verhaaltje.

Vindt het ook een hele moeilijke keus, maar heb uiteindelijk gestemd op Mira.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 apr 2009 21:25 

Ik heb gekozen voor Roxy zo'n heerlijk vuil ding na het buiten spelen ....moet je dat smoeltje zien

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 apr 2009 00:37 

frettenfan schreef:
Ik mis 1 regel tekst in mijn verhaaltje.

Vindt het ook een hele moeilijke keus, maar heb uiteindelijk gestemd op Mira.

ik kon het niet ontdekken welke.. wel zag ik dat ik per ongeluk 2 zinnen verkeerd om had gezet. Nu klopt het!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]