Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 13 dec 2017 20:50
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Verhuislijst Stichting De Fret
BerichtGeplaatst: 30 dec 2010 19:20 

Stichting De Fret werkt met een verhuislijst. Op deze lijst staan fretten die een nieuw thuisje zoeken. Stichting De Fret bemiddelt tussen de eigenaar van deze fretten en potentiële eigenaren. Aan deze bemiddeling zijn geen kosten verbonden, op voorwaarde dat degene die zijn fret(ten) aanmeldt contact met ons opneemt als de fret(ten) herplaatst zijn. Helaas komt het regelmatig voor dat we van de nieuwe eigenaar of zelfs van degene die we doorverwijzen, moeten vernemen dat de fret al opgehaald is, terwijl deze nog wel op de verhuislijst staat. Wij moeten de mensen die voor deze fret(ten) bellen dan onnodig teleurstellen en daarnaast uitzoeken of de fret(ten) inderdaad al een nieuwe eigenaar gevonden hebben. In deze gevallen brengen wij bemiddelingskosten in rekening.

De verhuislijst is uitsluitend bedoeld voor het zoeken van een nieuw tehuis voor fretten die wegens omstandigheden niet meer bij hun eigenaar kunnen blijven. Voor verkoop van fretten dient u zich tot andere instanties te wenden. Hierop geldt echter één uitzondering, en dat zijn de fretten, die door de verschillende frettenopvangen worden aangeboden. Aan deze fretten zijn wel kosten verbonden, maar wij delen je uiteraard van tevoren mede, om welke fretten dit gaat.

Voor meer informatie over de verhuislijst en de fretten op de verhuislijst kan je contact opnemen met Minka middels een PB of mail.

Stichting De Fret bemiddelt voor de volgende fret(ten):
Laatste update: 16 september 2013

Breda

Bolle
Bolle woont al sinds April 2010 in de opvang en is nu opzoek naar een andere woonplaats. Ze is hier namelijk een beetje uitgekeken en zoekt een nieuwe uitdaging. Zij is geboren in 2007 en geholpen.

Bolle is een hele leuke drukke stuiterbal, die gek is op spelen met je en natuurlijk wil ze alles onderzoeken. Maar soms heeft Bolle een dag dat ze niet lekker heeft geslapen en dan kan ze wat nukkig zijn en in zo’n humeur kan ze wel eens happen.

Bolle heeft tijd en rust nodig om aan een nieuwe omgeving te wennen en op haar eigen tempo alles te kunnen onderzoeken. Bolle is liever alleen dan met andere fretten.
Heeft u deze tijd en wilt u een eigenzinnige fret met karakter? Dan is Bolle misschien wel wat voor u.

Afbeelding

Bergambacht

Gina en Smokey

Wat nooit de bedoeling is geweest ,zijn we nu toch genoodzaakt om een ander thuis voor onze fretjes te zoeken. Ze krijgen momenteel niet de aandacht die ze zo verdienen. Hier bij een korte beschrijving van mijn fretten.

Het gaat om Gina (vrouw) van 23-06-2008 en Smokey (man) van 26-11-2009. Gina heeft last van bijnieren en heeft een implantaat waar zij goed op functioneert.

Beide fretten zijn gesteriliseerd en gecastreerd. Verder zitten de fretten in een groot buitenverblijf. Deze kan indien nodig mee ook heb ik een groot binnen kooi staan.

Met in huis spelen ging het ook altijd goed met de hond (Border terriër). Deze fretten zijn niet geschikt voor kleine kinderen onder de 4 jaar.

Ze zijn altijd jaarlijks geënt. Eventueel zijn fretten speelgoed en slaapzakken,buiten/binnenkooi ter overname bespreekbaar.

Afbeelding

Eindhoven

Dana

Dana is een knap fretje die als vondeling in Eindhoven is binnengebracht. Toen zij werd gevonden droeg zij veel teken bij zich en was aan de magere kant. Deze zijn inmiddels verwijderd, waardoor Dana zich ook beter is gaan voelen en ook in gewicht is dit te merken.

Dana zit in een gastgezin waar zij zich rustig gedraagt. Ze lijkt nog niet veel gewend te zijn, speeltjes is onbekend voor haar. De kooi houdt ze ook netjes, ze maakt hier geen rommel van.

Dana eet gewoon frettenbrokjes, wel heeft ze ook een voorkeur voor vers vlees als carnibest en kippenlevertjes. Met geduld is Dana een leuk fretje. Ze is waarschijnlijk nooit niet veel gewend, het oppakken is vind ze dan ook erg spannend. De eerste keer dat ze bij de dierenarts kwam heeft ze een flinke knauw gegeven, hier is het ook bij gebleven. Heeft u eerder fretten gehad en zoekt u een uitdaging? Laat dan snel van u horen!

Afbeelding

Oudenbosch

Nahla

Hallo allemaal,

Ik ben Nahla. In april 2008 ben ik geboren. Sindsdien heb ik een kooi gedeeld met een mannetje genaamd Nozem. Helaas is hij op 22 augustus overleden. Nu zit ik dus helemaal alleen.

Na een nestje van 9 pups ben ik gecastreerd. Verder ben ik een klein, maar pittig vrouwtje en altijd gezond geweest. Ik eet frettenbrok en heel af en toe verwend de baas mij met kattenvlees.
Tegen mensen kan ik soms minder lief zijn, maar tegen soortgenootjes wel. Ik wil graag iemand hebben om mee te spelen en tegenaan te liggen. Daarom zoek ik nu een fretje dat ook alleen zit of een groepje waarbij ik me kan aansluiten.

Ik woon nu 5 jaar op een school, waar ik niet de aandacht krijg die ik wil hebben. Nu mijn partner er niet meer is, vonden mijn baasjes het beter voor mij om een nieuw onderkomen te zoeken.

Nahla.

Afbeelding

Bergen op Zoom

Willy

Ik zoek een nieuw thuis. Wie wil er met mij kroelen en spelen? Ik bijt niemand en vind spelen natuurlijk heerlijk.

Ik ben een mannetje van 2 jaar. De reden dat ik bij mijn bazin weg moest was omdat ik stonk. Ik kon daar echt niks aan doen, omdat ze mijn niet hadden ‘laten helpen’ …. Ja, dat ruik je wel. Nu is dat helemaal weg hoor, want ik ben bij de dierenarts geweest. Ik heb het wel naar mijn zin hoor, hier in de opvang, maar wil toch wel weer graag een eigen huisje.

Afbeelding

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]