Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 15 dec 2017 02:45
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Gevonden: Wildkleur man in Schinnen (Limburg)
BerichtGeplaatst: 22 dec 2012 17:24 

Gisteren werd ik gebeld door een dame in Schinnen (Limburg) die een fret bij haar in de stal had zien lopen. Zij wilde hem wel laten lopen, maar was bang dat hij onder een tractor of iets zou komen. Ik heb gevraagd of ze het dier wilde en kon vangen en als dat gelukt was, ze mij terug wilde bellen. Het vangen ging vrij makkelijk (daardoor wist ik ook zeker dat het een fret was) en ze had de fret in een carrier gedaan. Ik ben vanmorgen het diertje gaan halen.

Een klein, wildkleurtje. Ik dacht in eerste instantie een dametje, maar het lijkt een volwassen vent te zijn. Hij heeft een mooi, wit gebitje er zijn tekenen van mini ballen. Dus hij is ongecastreerd.

Hij is klein met een heel schattig koppie:
Afbeelding

Het arme poppetje zich echter onder de teken. En dan niet die 'kleine witte' maar ook die smerige van een cm groot. Ik heb er zeker 50 van hem afgehaald en zijn lijfje zit nog vol. Op deze foto heb ik Frontline in zijn nek gespoten (vandaar dat het nat is), maar je ziet nog een teek zitten en op die rode plekken hebben teken gezeten. Ik heb hem twee keer een bakje waltham gegeven, zodat ik intussen teken eraf kon halen. Ik moet zeggen dat hij het echt heel goed deed. Hij had zelfs een teek op zijn tong zitten :-(
Afbeelding

Hij is wel enorm oranje aan de achterkant. De voorkant valt wel mee, maar op de foto zie je ook dat hij naar achter toe steeds donkerder wordt. Hij is ook vrij rustig voor een jonge fret, maar dat komt misschien door alle parasieten waardoor hij gewoon letterlijk leeggezogen werd. Hij mag ook wat dikker, al zit hij wel mooi in zijn vacht.
Afbeelding

Maandag ga ik hem naar Breda brengen. Ik heb hem bij Amivedi aangemeld en het lokale asiel gebeld. Ik verwacht eigenlijk niet dat hij hard gemist wordt, want met zulke grote teken moet hij al langer rondgelopen hebben en dan zou iemand toch het asiel gebeld moeten hebben?
Afbeelding

Enfin, het is wel een superlief frettenbeestje. En na de kerst te bewonderen in Breda :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gevonden: Wildkleur man in Schinnen (Limburg)
BerichtGeplaatst: 22 dec 2012 17:29 
Moderator

Aantal fretten: 1
50 teken :-o Arm ventje. Goed dat hij zich liet vangen. Hij ziet er wel goed uit.

Ziet dat lieve koppie toch, dat niemand hem mist. :-?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 dec 2012 17:35 

Hij liep zelfs zelf de carrier in, al had hij wel de 'manegeman' gebeten. Maar mij heeft hij niet gebeten of een poging gedaan. Alleen mijn tekentang, omdat ik in zijn bek aan het kijken was en even zijn bek open wilde hebben, maar dat is begrijpelijk :-)

Ik had hem ook in zijn nekvel om te kijken bij de kop en oren of er nog teken waren, blies ik wat haar opzij.. zat er echt een MEGA-teek :-o . Ik liet hem van schrik los. Bah, die teken zijn echt zooooo vies. Nu zitten er vooral nog kleinere op, maar wel over het hele lijfje (rug). Door die lange vacht is het lastig weghalen, dus vannacht laat ik de Frontline het werk doen en morgen gaan we weer even kijken :-)

Hij zit nu buiten in het oude hok van Sjeng.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 dec 2012 18:15 
Moderator

Aantal fretten: 1
Hij ziet nu in ieder geval goed. Gelukkig. Die teken zijn echt bleehhh. Hopelijk dat door de frontline er was teken gaan loslaten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 dec 2012 18:27 

och arm mannetje helemaal onder de teken. Maar wat een schatje ! Echt een lieve kop .

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 dec 2012 18:28 

en ik weet niet maar als hij gecastreerd is dan is toch iemand erg goed voor hem aan het zorgen geweest.....toch?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 dec 2012 18:37 

Dat zou je zeggen, al kan iemand natuurlijk ook een gecastreerde fret ergens kopen of krijgen. Je weet nooit of iemand het dier zelf heeft laten helpen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 dec 2012 18:40 

true

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 dec 2012 18:46 

En dan nog blijf ik verbaasd hoeveel liever fretten er als vondeling in de opvang komen. Sjeng (mijn fret) was niet gecastreerd, maar wel mega-super-uberlief. En ook al zeker twee jaar. Hij zat al bijna drie maanden in de opvang en je zou dan denken dat de eigenaar zo'n fret zoekt, maar niet dus.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 dec 2012 18:54 

Ja ik denk dat het ook echt is hoe de eigenaar ermee omgaat. WIj gingen een moertje ophalen bij een fretteerder. Hij omschreef haar als een pittig krengetje. Wij pakte haar vast en totaal niks pittigs in te merken. Ik denk dat hij erg grof met haar omging en dat ze daarom hem aanviel. Want hij durfde haar niet eens uit de kooi te halen, dat moest mijn vriendin doen...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 dec 2012 19:47 

Ik heb net ballen gezien! Dus dat maakt dit mannetje een pup. Gelukkig maar, dat verklaart ook het oranje/gelige. Maar die ballen waren er vanmiddag niet :-(. Mijn fretten hadden toentertijd in december behoorlijke ballen al..:)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 dec 2012 20:44 

Aantal fretten: 2
haha dat je als mens blij wordt als je ballen ziet :lol:

r.i.p. Boeffie rust zacht lief mannetje. mis je nog steeds

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 dec 2012 20:59 

oohhh... :sdf47:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 dec 2012 13:14 

Ik vind het echt een schatje. Wie kan zon hummeltje nou laten lopen. Ben wel blij dat er nu goed voor hem gezorgd wordt. Het is trouwens bij mij in de buurt. woon namelijk in heerlen (limburg). Geef het hummeltje maar extra veel knuffeltjes vanwege de vele teken die hij heeft moeten verdragen.

Succes met hem.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 dec 2012 13:35 

En weer een stuk of 30 teken eruit! Nu heb ik de meeste grote er wel uit, evenals van zijn koppie. Op zijn rug is geen beginnen aan, daar zit die lange vacht (winterjas) en daar zitten er ik denk nog wel een stuk of 100. Maar dat zijn kleintjes, dus ik hoop dat in de loop van de dag de Frontline zijn werk doet (duurt circa 24 uur). Ik ga vanmiddag nog even aan de kop en schouders pulken, want daar zal hij ook de meeste last van hebben.

Hij heeft ook een Strongholdbehandeling gehad, dus vandaag sterven er hopelijk veel parasieten!

Ik had hem trouwens te weinig brokjes gegeven, vanmorgen vloog hij aan op het eten :oops: . Het is natuurlijk een hongerige puber.. hij heeft nu een best dik buikje, maar lijkt tegelijk ook wel iets uitgedroogd. Al zal het allemaal wel goed komen, het heeft ook tijd nodig om te herstellen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 dec 2012 14:29 

Ik ben trots op je Birgit :-)
Fijn dat hij van de straat af is :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 dec 2012 15:51 

Thx! De eerste mini-teekjes beginnen nu los te laten. Ik denk dat hij echt honderden teken had/heeft, want ik vind er met gemak nog een stuk of 20 op de kop (kleintjes, dat wel). Hij wordt gelukkig wel wat levendiger en ik denk dat hij wel opknapt bij elke teek die de dood vindt :-)

Hij hapte zelfs al naar me *trots*. Ik heb hem soms in zijn nekvel om teken van de kop te halen en het is een doodnormale reactie voor een puberpup om dan te happen. Ik heb liever dat ze dat wel doen dan niet (in deze situatie) :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 dec 2012 19:14 

hoe komt dat hummeltje aan zoveel teken? is toch niet normaal meer. vind het echt schandalig hoe mensen met dieren om kunnen gaan, moet eens met hun gebeuren weten ze meteen wat dit lieve hummeltje heeft moeten doormaken.

Birgit nogmaals succes en laat je niet te veel happen. :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 dec 2012 20:22 

Aantal fretten: 5
Op Marktplaats heeft vorige week en volgens mij ook deze wee een advertentie gestaan
van iemand uit Limburg waarvan de fret was weggelopen. Maar kan hem even nergens meer vinden.
Maar zou MP even in de gaten houden, zou zomaar kunnen dat hij van die persoon is.
Want het ging ook om een jong fretje van 10 maanden uit mijn hoofd.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 dec 2012 20:25 

Was dat niet Roermond? *zoekt na*

Ja, dat was in Roermond. Maar Schinnen is een halfuur met de auto vanaf Roermond, dus dat kan hem niet zijn :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]