Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 17 dec 2018 17:20
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2007 14:24 

Hey, zeker leuke vraag.
Op mijn 15e kreeg ik verkering met een jongen waarvan zijn vader een dierenzaak had. Helemaal precies weet ik het niet meer, maar ik denk dat ik een jaar of 17 was toen er opeens een fret in beeld kwam, Lola, hij ging er mee fokken, 1 nestje en toen zag ik al die jonge fretjes los lopen op het dakterras en zag wat een schatjes het waren. In de bieb waren amper boeken, internet bestond nog niet, ik kon niemand met fretten, dus ik was niet voorbereid. Hok gemaakt en daar was mijn pup, Mickey. Met vallen en opstaan ging het goed en het was een makkelijk en lief beestje. Ik heb er vreselijk veel van gehouden, maar zoveel verdriet gehad toen op 6 jarige leeftijd het beestje ingeslapen is.

Altijd fretjes in mijn hoofd gehad maar durfde er niet aan te beginnen. Toen op 33 jarige leeftijd de knoop doorgehakt, heel veel gesurft en gelezen, mijn vriend, die mijn fretje ook nog heel even gekent heeft, ook enthousiast. We weten zeker dat we geen kinderen willen dus dat telde ook mee, ik werk parttime, door mijn rsi klachten, dus voldoende tijd voor mijn toekomstige fretjes.

Na een zoektocht twee pups gevonden die uit een goed nest kwamen en bij de goede persoon vandaan en ik geniet dagelijks, ben zo blij dat ik er weer aan ben begonnen, dat kan ik gewoon niet omschrijven....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2007 17:56 

Aantal fretten: 2
Dan ben je dus besmet met het frettenvirus. Kom je nooit meer van af!!!!!! :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2007 22:10 

Aantal fretten: 5
Bij mij ging het zo: ik was net het huis uit.. studentje doen enz. En ik wilde heel heel heel erg graag een huisdier (anders dan slangen hebben we nooit gehad.. Ruben wordt stikbenauwd van dieren). Ik ben gaan zoeken naar informatie en bij vrienden gevraagd wat voor huisdier ik zou kunnen nemen toen een vriendin van mij es opmerkte van: hej waarom neem je geen fret? Dat idee is beetje blijven hangen. Ik heb ooit es een fretje gevonden die naar een frettenstichting werd gebracht, omdat ik hem niet mee naar binnen kon nemen ivm mn broertje.. en ik vond het toen al leuke beestjes. Mythras heb ik van de dierenbescherming en die andere 2 een aantal maand later uit de opvang

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 aug 2007 19:08 

Hey, leuk topic (waarom heb ik dat niet eerder gezien).

Hoe ik op het idee kwam een fret te nemen:
Eind vorig jaar was ik door het bos aan het wandelen waar ik een wit fretje vond die gezellig achter mij aan kwam wandelen. Na een tijdje met de fret door het bos gewandeld te hebben nam ik hem mee en ging ik naar de dierenwinkel om een kooi te kopen. Tussen een heleboel andere kooien vond ik een prachtige hoge gouden traliekooi, voor maar duizend euro volgens het prijskaartje. Dat was even dubben, want dat was best veel geld maar het was echt die kooi die ik moest hebben.

Tsja, en toen werd ik wakker 8)
Vervolgens smiddags het internet afgestruind naar info over fretten waarbij ik om de zoveel tijd enthausiast iets naar beneden riep van "ohw ze hebben dit, of wauw ze doen dat". Via de site hier de opvang in Breda gevonden, waar ik de eerstvolgende vrijdag ben langs wezen kijken. Daar hadden ze een heel lief fretje die wellicht iets voor mij was (Misty, *knuffelt*). Wel even wennen zo'n beestje in je handen, ging jaren geleden weleens met een vriendinnetje mee naar iemand in de straat om naar ze te kijken en kende ze verder dus niet, maar was meteen verliefd op haar. Dat werd het weekend snel spullen kopen, mijn papa lief aankijken om ze naar mijn kamer te rijden zodat ik haar het begin van de volgende week op kon halen :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2007 22:26 

Aantal fretten: 8
Fokko werd eens bij een oud vlammetje door een fret wakker gekust en was op slag verliefd :g
Ik wist niet wat een fret was. Maar ging wel alle sites bij langs om wat meer over de fret in het algemeen te weten te komen.
In een dierenwinkel kwam ik er eentje tegen een sandy oooh wat was die mooi. Toen was ook ik besmet.
Maar op de een of andere manier vond ik het niet prettig om er eentje in een dierenwinkel te kopen.
Wij hebben toen contact met een frettenopvang in de buurt gezocht en zijn gaan kijken. Hier namen wij Suraya en Wendy mee. Fokko heeft een mooi hok in elkaar gezet en dat werd hun nieuw huisje. Toen kwam op een gegeven moment nummer drie en ga zo maar door. Ondertussen hebben wij dus 14 fretten verdeeld over 5 groepen. Das wel genoeg hihi maar ja zeg nooit nooit :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2007 09:41 

Wel eerlijk impulsieve aankoop....

wij woonde op een appartementje zonder tuin of balkon, en pascal wilde een huisdiertje, denkend aan een hamstertje of iets gewoon klein, dus wij naar de dierenwinkel.......

hadden ze daar fretten zitten.

we wisten allebei wel wat fretten waren omdat we ze wel eens gezien hadden en waren opslag verliefd.

waarom weet ik nog steeds niet maar we hebben toen geen fretjes daar uit de dierenwinkel genomen, zij hadden alleen maar mannen zitten en als we dan een fretje namen moest het een dame zijn.

ik heb die dag rond gebeld naar groothandels en kwamen zo in stolwijk uit bij een groothandel.

en hier hebben we ons eerste fretje Beesie vandaan.

nadat we Beesie hadden zijn we lid geweest van Stichting de Fret en kregen een mooi boek vol informatie.

ook kwamen we in contact met een frettenopvang.

en zo kwamen we op het idee voor meerdere fretjes.

Bino kwam wel uit een dierenzaak
Bandit uit de opvang
en Baloe bij *een frettenopvang* vandaag

nu dat deze 4 lieve monstertjes zijn gaan hemelen, en wij het huis vreselijk stil vinden zonder fretjes, ben ik op zoek gegaan naar een fokker voor 2 nieuwe dondersteentjes.

en die komen bij Rebekka vandaan, ik gaat ze vandaag halen :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2007 10:07 

Wat leuk en spannend...veel plezier :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2007 10:58 

dankzij kitty, die had fretten en ze vroeg of ik mee wilde naar een frettendag.. ik zo ja nouja waarom niet..dus wij naar SDF.. en ik vond die dieren veel leuker dus had zoiets van gaaaaaaaaf.. daarna aangemeld op t forum maar had mijn konijntje nog.. toen mijn konijn 2-3 jaar later erna overleed, moest ik eigenlijk best snel even omschakelen.. ik wilde graag pups dus vlak nadat hij was overleden contact opgenomen met rebekka om het door te geven.. was beetje tegen mijn gevoel in om dat mijn konijntje net aws overleden.. maar je weet hoe dat gaat met pups.. zo hard.. en sinds een week heb ik dus nu 2 etterbakkies rond lopen :g

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 mei 2008 17:06 

Aantal fretten: 3
Een aantal jaar geleden heb ik op Zoop (film) een fret gezien.
ik vind ze er leuk uit zien en was meteen verliefd.
ik op internet lezen wat voor beesies het waren en wat ze voor verzorging nodig hadden.
ik moet ouders over gehaald(A) en naar Fretten opvang Breda gereden.
Daar heb ik mijn 1e 2 fretjes gehaald. een ram en moertje
Deze heb ik toen moeten laten inslapen eerst de ram en na bijna een jaar het moertje. Toen heb ik er 2 gehaald bij iemand thuis 2 pups ( 2 rammen)waren al wel wat ouder.
ongeveer na 3 weken moest ik er helaas al weer 1 laten inslapen. en toen we merkte dat De ram die nog over was gestressd raakte door het alleen zitten hebben we in de dierenwinkel in oirschot een Moertje bij gehaald. Het is nu een gelukkig stel dat echt heel gek kan doen :D 8)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 mei 2008 19:11 

Denice1991 schreef:
Toen heb ik er 2 gehaald bij iemand thuis 2 pups ( 2 rammen)waren al wel wat ouder.
ongeveer na 3 weken moest ik er helaas al weer 1 laten inslapen. en toen we merkte dat De ram die nog over was gestressd raakte door het alleen zitten hebben we in de dierenwinkel in oirschot een Moertje bij gehaald. Het is nu een gelukkig stel dat echt heel gek kan doen :D 8)

wat was er mis met die pup ..omdat je die moest laten inslapen???

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 mei 2008 19:15 

Was van de trap gevallen:( daarom hebben wij onze fretten nu niet meer boven zitten maar beneden door de angst dat dit weer gebeurd.
heb er ook veel van geleerd maar het was een hele leuke jongen :(
kwam van de zelfde eigenaar af als mijn ram dat ik je had verteld.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 mei 2008 19:27 

jeetje jah ...fretten zeker jonge dieren zien geen diepte ...altijd goed oppassen ...zelfs met het vallen van de bank of salon tafel ....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 mei 2008 19:30 

rebekka schreef:
jeetje jah ...fretten zeker jonge dieren zien geen diepte ...altijd goed oppassen ...zelfs met het vallen van de bank of salon tafel ....

er was we; een optie om hem te opereren dat koste tegen de 500 euro maar ze wisten ook niet zekker of het zou helpen dus ja dan heb ik oz iets van alsje het niet 100 % weet ja dan ga ik dat beesie geen 6 weken laten lijden omdat het pijn doet en dan gewoon niet beter zijn.
dus ja.. maar bedankt voor de tip;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 mei 2008 19:46 

en nu weer ontopic :wink: (ff modje spelen mag wel he Daan)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 mei 2008 20:37 

Oud topic maar wou toch ff vertellen.. Waarom wou ik een fret.. Ik heb me leve lang beesten gehad ben geboren met een grote kwijlende setter boven me.. Hadden 2 Setters een Terriertje, 2 Katten en 2 Konijnen.. Toen kwam een kennis met een Fretje toen ik een jaar of 9 was.. Ik was op slag verliefd maar ik mocht geen fret we hadden tenslotte al genoeg dieren.. Altijd hebben fretjes in mijn gedachte gezeten veel over gelezen enz.. Vorig jaar juli na lang wikken en wegen vond ons pap dat ik oud genoeg was zelf voor dieren te zorgen en daar kwam bij dat ik met dieren wil gaan werken dus het ook wel goed is om te kijken of je dat echt wil.. Hoewel het werken met dieren heel anders is als het verzorgen van je eigen dier.. Nou vorig jaar is Mowgli dus gekomen.. Ik heb bewust voor 1 fretje gekozen omdat ik meer verhalen hoorde van meer fretten waar het onderling niet klikte als dat het wel klikte.. Ik ben tot op de dag van vandaag nog altijd blij geweest met me Mowgli en zal alles doen wat in mijn macht ligt om hem een fijn en goed leven te geven!

Groetjes Peet en Mowgli

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 mei 2008 06:54 

Toen ik Karlijn ontmoette had ze snits en snats al, daarna is het alleen maar meer geworden :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 mei 2008 10:32 

Lammert schreef:
Toen ik Karlijn ontmoette had ze snits en snats al, daarna is het alleen maar meer geworden :roll:

En hoe noemde de eikol ze.... Eekhoorns... *zucht* mannen :lol: :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 mei 2008 12:03 

Aantal fretten: 0
:-? :g :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 mei 2008 14:07 

Haha ja zit ook geen verschil in een eekhoorn en een fret ;) Wij hebben een hele schattige tuineekhoorn die met nootjes en al door de tuin sjeest.. Dan zie je weer die mooie rode staart :D

Groetjes Peet en Mowgli

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]