Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 04 jul 2020 06:49
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Iedere fret zijn eigen karaktertje
BerichtGeplaatst: 18 jan 2009 10:51 

Aantal fretten: 9
Valt het jullie ook op, hoe verschillend onze fretten allemaal zijn?

Zelf heb ik drie groepen ( 2/2/1) en ik weet ongeveer wat te verwachten als ze vrij rondlopen.
Loesje en Spunkie zitten boordevol energie en er is geen frettenstreek, of ze halen hem wel uit :evil2: Deze dames kunnen dan ook niet zonder toezicht. Een heerlijk stel, zoals echte fretten zouden moeten zijn.
Merlijn en Deezy zijn mijn aandachtvragen fretten. Ze zijn iets bedaarder en staan voortdurend aan mijn benen te vragen om aandacht, een knuffel, een snoepje ... In een vlaag van verstandsverbijstering kunnen ze ineens beginnen hupsen en achter mekaar aanrennen. Net als Loes en Spunk een echt tweespan als er iets uit te halen valt :wink:
En dan heb je Maya. Zij is een fretje dat gemoedelijk rondwaggelt en zich in haar eentje best vermaakt. Streken uithalen is haar vreemd en ze is een echte allemansvriend. :sdf47:

Maar als ze dan weer allemaal in hun eigen kooi liggen zijn het toch dezelfde :angel:
Ik denk dat ik hopeloos verliefd ben :love2:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Iedere fret zijn eigen karaktertje
BerichtGeplaatst: 18 jan 2009 12:12 

Aantal fretten: 4
Dat ben ik helemaal met je eens. Ondanks dat ze veel vergelijkbare frettenstreken hebben, heeft ieder fretje toch z'n eigen karaktertrekjes. Kai hier is een grote lompe beer maar oh zo lief, Bo is de pinnigste van het stel, zal het niet laten om je te laten merken dat iets haar niet zint maar daarintegen kan ze ook vreselijk knuffelig zijn of bij je kruipen in bed als je ziek bent. Skunk is de rustigste van het stel, haar karaktertje is in één woord te beschrijven; tevreden.
En op alle drie ben ik tot over mijn oren verliefd, tot vlinders in mijn buik aan toe. :love1:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 jan 2009 12:27 

Aantal fretten: 2
vind ik ook helemaal kloppen, iedere fret heeft zijn eigen dingetje en ook zijn eigen soort van gezichtsuitdrukkingen. Heerlijk om te zien en ik kan dan ook uren kijken naar hun gehuppel en gespring :D Zo loopt wammes hier lekker rustig rond, gaat lekker zijn gangetje en ondanks dat hij niet in optimale gezondheid is kijkt hij altijd alsof ie helemaal tevreden is en geniet van zijn rustige gangetje. Jip is echt een grote lompe man aan het worden, is echt een brutaaltje. Puk is weer een eigenwijze man en vind het heerlijk om aan het einde van de speeltijd lekker bij mij te komen om op schoot even te dommelen en knuffelen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 jan 2009 16:03 

heerlijk he Son ...en als je ze dan rond heb lopen dan ...kun je zo goed zien hoe verschillend ze allemaal zijn ...
de een verlegen, de ander stoer, een baasje, een onder danigje, en allemaal fret ....ik vind het heel bijzonder om zoveel in zo'n klein lijfje te zien
een fret is een pocket uitvoering van een heel groot wezen er zit zoveel in ...eigenlijk niet te beschrijven ....en juist hoe ouder ze worden hoe meer je er bij gaat ontdekken...een pup is schattig ...en heerlijk op te voeden naar je zelf ...maar eenmaal volwassen zijn ze zo veel spannender door hun eigen ikje...dan weet je pas wie en wat die is :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 jan 2009 01:07 

Aantal fretten: 7
Elk fretje is inderdaad anders en dat is nu ook het leuke ervan. Elke fret kent een eigen benaderingswijze, de een wil geknuffelt en geeft een knuffel terug, de ander is maar net op de arm te houden en wil meteen weer weg.....de een speelt samen, de ander alleen, de een loopt met knuffels te sjouwen, de ander met balletjes, de een is zo gek als een toeter en een ander is veel rustiger.
Het maakt het er ook niet gemakkelijker op, er zijn geen standaardregels voor fretten die voor alle fretten opgaan....
maar een ding hebben ze gemeen, ze weten je van binnen te raken en dat geeft je een gevoel van verrukking !
Het zijn de meest beste maatjes die je je maar kunt voorstellen, vriendjes voor het leven !!

Ik heb er 8, 8 van die lieve scheetjes, ze zijn me allemaal even lief en ik ga voor ze door het vuur, ook al hebben ze allemaal hun eigen trekjes, ik kan niet zonder die eigenzinnige karaktertjes !! Echt niet !! :up: :sdf47: :up:

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 jan 2009 01:33 

Aantal fretten: 18
Ik roep altoijd, als ik 2 dezelfde fretjes krijg, stop ik ermee.
Nou ik ben nog steeds in de fretjes :g

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]