Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 02 apr 2020 21:42
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: (te) kleine Kori
BerichtGeplaatst: 23 apr 2009 22:39 

Aantal fretten: 5
Ik moet er elke keer weer om glimlachen om die kleine meid. ± 450 gram meer is ze niet en ze speelt mee met de groten alsof ze zelf ook al een grote is. Klimt op de hoogste kattenklimpalen, maakt haar niet uit. Maar wat haar maar niet blijft lukken is in de kooi springen. Waar alle anderen hop hop hop hop zo erinspringen, loopt mevrouw te hupsen en te doen. Ze mist met een paar centimeter. Het lukt elke keer net niet. Ze heeft een verhogingkje nodig en als dat er niet staat springt ze naar mijn benen. Klimt op mn schoot en in mn handen zodat ik haar erin kan zetten. t Dotje :sdf47:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: (te) kleine Kori
BerichtGeplaatst: 24 apr 2009 07:04 

Aantal fretten: 9
Dat vraagt om :foto: Jis :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 apr 2009 07:25 

Aantal fretten: 4
Kun je geen trampoline'tje voor haar kopen? :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 apr 2009 08:52 

Zo'n springplank :g. Nee ik vraag een camera voor mn verjaardag. Een hele goeie dan kan ik eindelijk naar alle hartelust veel foto's maken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 apr 2009 11:11 

Aantal fretten: 2
Hahaha, de slimmert! Babetje doet dat ook bij mij. Als ze wil dat ik haar optil (ofwel om te knuffelen ofwel om mij als lift te gebruiken :wink: ) klimt ze bijna ín m'n benen!

Ben benieuwd naar foto's! :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 apr 2009 11:52 

Oh ik ben dol op die kleine meiden :sdf47: En helemaal een witte..... *kwijlt*

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 apr 2009 21:22 

oh heerlijk die kleine dotjes en zo grappig om te zien hoe ze toch mee spelen met de groten. Iggy was ook zo'n klein wijffie, maar ze had beide broers stevig onder de duim :g

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 26 apr 2009 08:09 

Jah Jis ....je hoort het we willen foto :foto: oos

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 26 apr 2009 08:42 

:foto: ik ben al bezig ergens een camera vandaan te halen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 mei 2009 22:08 

Aantal fretten: 7
Hebben ze geen camera's dichterbij....het duurt al zo lang..... *brush*

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 jun 2009 08:10 

oei en weer een topic wat ik niet goed heb bijgehouden. Sorry jongens. Ik heb het echt wel vrij druk gehad. Kori en Ander blijven wel echt de :sdf24: :sdf24: van het hele stel, maar ze zijn de laatste tijd vrij hard met bijten en uittesten. Niet alleen elkaar, maar zeker ook mij en de andere fretjes. Vooral Mythras reageert dan wel leuk. Dan klimt Kori op zijn rug en probeert hem omver te krijgen om lekker een beetje te kunnen ravotten. Mythras schudt zich dan een keertje goed en loopt verder. Maar met dat bijtgedrag van ze heb ik nog wel moeite. Ik weet dat het waarschijnlijk gewoon wel aan de leeftijd ligt. Meerdere mensen met jonge fretten hebben er last van en het is gewoon zaak van consequent zijn. Maar ja. Mijn fretten zijn soms wel zoals ik: superkoppig. Dus het duurt nog wel even ben ik bang. Als er nog tips zijn hoor ik dat graag.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 jun 2009 08:25 

Aantal fretten: 4
Jou fretten zijn van vorig jaar, die horen niet opeens te gaan bijten hoor. Ik denk dat je het niet in hun leeftijd maar toch in wat anders moet gaan zoeken.
Krijgen ze bijvoorbeeld wel voldoende tijd om los te zijn, krijgen ze voldoende aandacht? Dit zijn meer de dingen die in mij opkomen als ik bedenk hoe druk jij het hebt de laatste tijd. :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 jun 2009 09:40 

jah ikk sluit me wel bij Marjan aan Jis ...ze zijn in feite al volwassen, en zouden allang weten dat bijten niet hoeft ....maar ja door hun jong zijn bruisen ze van de energie ....en moeten dat wel kwijt kunnen.
Jouw 3 andere fretten die geloven het allemaal wel die zijn veel rustiger en willen dat graag zo houden ....
Ik zie dat hier ook hoor de jonge fretten van vorig jaar gaan er gewoon een keertje extra uit anders zijn ze niet helemaal uit gespeeld....
jij hebt je studie, vriendje, baantje en hobby's buiten de deur en ik denk dat die witte kopjes gewoon een beetje teveel opgestapelde energie hebben ...en daarom een beetje onhandelbaar... :wink:
en jah ...opvoeden he Jis ...maar ze gaan straks logeren dan kan ik ze beter bekijken dan nu vanaf een afstandje...ben benieuwd naar de "Belse club van 5"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 jun 2009 10:28 

ik sluit me er bij aan.. fretten horen dan echt niet ineens meer te bijten hoor... je typt dat je dat vaker hoort maar ik moet zeggen dat ik daar nog nooit van heb gehoord.. een fret bijt als pup zijnde misschien wat vaker... maar daarna moet het toch echt over zijn.. dan is het geen pubergedrag maar iets anders... als ze hier iets langer in de kooi hebben gezeten, dan zijn ze helemaal door het dolle heen... maar bijten gebeurt gewoon niet
je hebt qua 'oudjes' het alleen over mythras, maar ik lees eigenlijk dat kori en ander dus de de andere fretjes ook lastig vallen... ik hoop niet dat dit problemen met zich mee geeft... kan je ze niet eerder los laten als de rest.. zodat ze alvast veel energie kwijt kunnen en dan de andere erbij? want je kan er op wachten dat dit een keer fout gaat natuurlijk :-?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 jun 2009 10:38 

Is het wel verstandig om die jonge dingen bij de oude fretten te zetten?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 jun 2009 12:34 

Nenya en Tink vangen Kori en Ander wel aardig op. Die zijn die springdingen aardig gewend en zo lang ze zin hebben spelen ze het spelletje lekker mee. Daarbij zijn er geen echte problemen opgedoken teon ik ze langzaam aan elkaar heb laten wennen en als groep bij elkaar gezet. Ze zijn er nu pas sinds een paar kleine weekjes. Ze gingen juist goed met elkaar om.

Maar inderdaad het zal wel door te weinig loslaten komen. Mijn fretten komen er op zich wel genoeg uit, maar ik denk dat ik er te weinig rekening mee houd met het energieniveau van een jonge fret. Per dag komen de oudjes er toch zeker wel 3 tot 4 uur uit. Of die kruipen hun holletje weer rustig in. En de pups blijven gewoon doorspelen totdat ik ze in de kooi zeten naja aandacht :oops: :oops: :oops:. Ik voel me momenteel wel echt een heel slecht baasje. Heb een vrij lastige en drukke periode achter de rug (naja na volgende week). Niet alleen de examens maar het hele 2e semester van dit schooljaar, waarbij ik mezelf heel vaak ben tegengekomen (was niet zo prettig :wink:) en ik weinig tijd had om echt actief met de beestjes bezig te zijn. En Luk dan met zn ongeluk. Op en neerrijden naar het ziekenhuis. Misschien dat ik ze dan toch wat meer echte aandacht had kunnen geven. Ik schaam me wel. hihihi ik word hier wel even met de neus op de feiten gedrukt. Maar een (opvoedings)fout is toch pas echt een fout als er niets meer aan gedaan kan worden? Nou dan moet ik maar eens hard aan de slag he.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 jun 2009 12:46 

als de fretten 3 tot 4 uur per dag los lopen.. dan is dat heus wel genoeg hoor.. ik denk dat dat meer is als wat de meeste fretjes los mogen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 jun 2009 12:52 

ik wou al zeggen 3 tot 4 uur lopen ze hier niet los hoor

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 jun 2009 12:52 

Aantal fretten: 0
Volgens mij is dat een mooie tijd voor ze. Hier is dat (zeker als we werken) echt niet veel meer. Dus of dat nu de reden is...

Kijk, tussen 'loslaten' en 'aandacht geven' zit een groot verschil natuurlijk. Misschien dat ze meer aandacht van je willen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 jun 2009 13:05 

Misschien wel. Ik merk het altijd zo duidelijk aan de kat als ik haar te weinig aandacht geef. Maar misschien moesten de pups eerst beginnen met bijten voordat ik erachter kon komen. Ik zal mn best moeten doen he.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]