Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 21 sep 2018 19:45
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: & Waar waren ze toen?
BerichtGeplaatst: 06 dec 2009 00:22 

Hebben jullie ook wel eens (gehad) dat jullie fretjes ergens zitten, half kwijt zijn o.i.d.? Ik heb t helaas al 2x gehad!

Situatie 1:

Mila was weg. Hmm, en dan baal je. Je haalt het hele huis op de kop. Bij ons hebben ze de neiging onder de keukenkastjes te kruipen, dus dat maar open. De looodzware (en grote) kast naar voren... Alles open en dicht, over achter, boven en onder zoeken.

En dan. Natuurlijk naam roepen. Alles muisstil maken. Ineens hoor ik gekrab aan de deur. Nou is het zo dat ik de opgang deel met de bewoners van het appartement hierboven en op een of andere manier was ze naar buiten geglipt en zat ze heel lief voor de deur te wachten! (L)

Mijn dame, zo lief!

x

Situatie 2:
Tessa had uitgevonden dat verstoppertje spelen leuk was. Alleen ik vond het niet zo leuk. Ik zoeken, zoeken, zoeken.. alles. De bezem stond naast de voer-emmer en tessa had uitgevonden dat die open kon. Deksel lag er dus half op. Ineens valt de bezem om, op de deksel - waardoor Tess weg was...
& Das niet leuk :(. Maar achteraf ook superlief! Ineens had ik haar gevonden, de schat! (L)

xx

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: & Waar waren ze toen?
BerichtGeplaatst: 06 dec 2009 11:34 

Aantal fretten: 0
Nee, ik ben ze gelukkig nooit kwijt kwijt geweest.

Ik moet er niet aan denken.
Mag hopen dat je het huis fret-veiliger maakt!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 dec 2009 16:04 

Aantal fretten: 2
Ik ben Puk wel eens tien minuten kwijt geweest. Ik helemaal in paniek, en ik snapte er niets van, want ik heb de woonkamer zo afgezet dat er zelfs geen muizen in kunnen komen als alle fretbeveiliging staat. Maar toen bedacht ik dat ik vlak voordat ik haar niet meer kon vinden, naar de wc was geweest. Ik dacht dat ze niet was meegegaan, maar toen ik ging kijken stond ze daar op me te wachten.
Op dat soort momenten is het wel jammer dat fretten niet blaffen. De hondjes van mijn ouders hebben we ook wel eens opgesloten in de wc (en niet tegelijkertijd), de maltezer blijft daar dus steeds een halfuur zitten voordat we bedenken dat ze er niet meer is, maar de sheltie hebben we altijd binnen 30 seconden gevonden, omdat ze een keertje blaft.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 dec 2009 17:01 

Aantal fretten: 6
Toen ik net fretjes had, dacht ik altijd dat dit mij niet zou gebeuren. Toch ben ik Pleuntje ooit kwijtgeweest. We hadden een kooi zelf gemaakt. En Pleun kroop door de tralies heen. Ja in haar jonge jaren is ze nooit zwaarder dan 600 gr geweest. De buitendeur stond open en wij in de tuin zoeken, helemaal in paniek. Uiteindelijk kwamen we haar op de zoldertrap tegen. Dat was zo'n opluchting. Dus nu weet ik dat zoiets iedereen kan overkomen. Maar dat is in de ongeveer 8 jaar dat we fretten hebben de enige keer geweest.
Als ze in huis loslopen moet ik continue weten waar de fretten zijn en loop ze de hele tijd achterna. Je ziet Roschi regelmatig kijken van "och, daar heb je haar ook weer, laat me nu eens met rust joh".

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 dec 2009 22:01 

Heeei!

Ja, fretveiliger word het zeker.. Dit heeft te maken met de verhuizing die nog maar pas geleden plaats heeft gevonden..

x

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 dec 2009 13:19 

Ben Kaatje ook al een keer kwijt geweest, ik zoeken, zoeken, nergens een Kaatje, gelukkig is mijn huis niet al te groot en toen bedacht ik dat ze net dat weekend meegeweest was in de carrier naar mijn vriend (haar minicaravan) en dat daar ook een hangmat in hangt. Mevrouw lag heerlijk te slapen in haar buitenhuisje.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 dec 2009 13:26 

1x idd, ik ben Moon een keer kwijt geweest. Ze mogen altijd spelen in de woonkamer en hal. Niet in de kamer waar hun hok staat. (zonder toezicht)
Ze mochten eruit en na 10 minuten denk ik, waar is Moon, het is te stil, ik zoeken en zoeken, maar alles is fretproof.
Doe ik hun kamer deur open staat madam beledigd te wachten tot ze ook mag spelen en waarom ik die deur dicht gedaan had :-?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 dec 2009 12:10 

Ik ben mijn fretje Snow één keer heel goed kwijt geweest.
Zat met mijn fretjes op het balkon zoals altijd. (grote dichte bak zeg maar) en ik liep even naar de keuken voor wat drinken.(balkon zit aan de keuken vast)
Je raad het al toen ik terug kwam, fret weg.
Inwendig mezelf lopende vervloekend mijn (inmiddels ex) vriend uit bed geschopt en samen in pyama buiten op straat lopen zoeken naar Snow. Was al helemaal op voorbereid dat ik een wit gebroken lichaampje zou zien.
Half uur lang lopen zoeken maar helemaal niets. Dus ik op een gegeven moment de zak met brokjes erbij en maar schudden.

Zie ik ineens bij de buren op het balkon een wit nieuwschierig kopje tevoorschijn komen. Was die dikke dondersteen gewoon naar het balkon van de buren geklommen.

Kan je vertellen dat dat de laatste keer was dat mijn fretten ooit buiten zijn geweest zonder in een kooitje of aan een lijntje zitten. Die schrik wil je echt nooooit meemaken

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 jan 2010 10:56 

Citaat:
Mag hopen dat je het huis fret-veiliger maakt!

Kan dat?
Wij hebben eens lopen zoeken naar Jean.
Gelukkig kunnen ze de kamer niet uit. Dus dat beperkt het gebied.
Zij was via een kiertje in een la naar binnen gekropen en twee laden lager in slaap gevallen.
Daar lagen een paar aangebroken vulling van de inktjet printer.
Gaaf zo'n punk fret. :g
Ondanks alle adviezen toen de fret toch maar in bad gedaan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 jan 2010 12:05 

Aantal fretten: 5
Ja dat zou ik in zo'n geval ook zeker doen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 jan 2010 13:42 

printerinkt is over het algemeen erg giftig :les: ...dus ik zou er toch maar erg mee uitkijken en zorgen dat ze er absolut niet meer bij kunnen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]