Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 13 dec 2017 20:37
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nunki misselijk..?( hartprobleem)
BerichtGeplaatst: 06 jun 2011 08:44 

Aantal fretten: 2
Dus... ik hoop dat dit topic snel gesloten kan worden, omdat het voor niets is.. maar ik denk toch dat er iets niet helemaal lekker zit bij Nunki..

Begin mei had ik mijn twijfels. Ik kon niet duidelijk iets bij haar zien, maar ik had een onderbuik gevoel. Alles is verder prima, geen gekke dingen, goede ontlasting, goed eten, gewoon energie, geen ander gedrag etc.. toch was er iets, maar dat was ook weer met een paar dagen weg..

Nu zag ik gisteren dat ze aan haar gehemelte krabbelde.. ze was duidelijk misselijk.. nog steeds is alles in orde, geen gekke dingen. Behalve dan dat ze duidelijk misselijk was. Waarvan? Geen idee.. misschien had ze net haar laatste restjes eten op en is ze te snel weet beet gepakt in haar buikje, omdat we het niet gezien hebben? Ik weet het niet.. het was geloof ik 3x dat ze het deed. Ik kreeg al de vraag van Maikel, of ik het niet aan het zoeken was, maar hij zag het ook heel duidelijk en ik heb hem toen gelijk uitgelegt wat dat betekend. Althans.. voor zover je dat kunt weten..

Ze heeft het niet meer vertoont, maar het is toch raar.. ik hoop dat het alleen dan was, ik voel me ook wel eens niet lekker.. kan toch? Maar toch.. Ik heb 23 juni een afspraak staat met Hanneke, voor Ravi en ik had gelijk Nunki ook al laten inschrijven ervoor.. dus ze kan ook gelijk door de molen.. Ik zat nog te twijfelen of ik eerder wilde gaan, maar Hanneke is/gaat natuurlijk op vakantie en ik wilde eigenlijk de afspraak de week na haar vakantie maken, maar die zat al goed vol en ik kreeg het dan ook niet lekker gecombineerd met mijn werk. Dus nu maar hopen dat ze niks geks meer doet.. anders moet ik er toch voor kiezen om bijv. naar Stijn te gaan ofzo..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nunki..?
BerichtGeplaatst: 06 jun 2011 08:51 

Aantal fretten: 4
Het met haar pootjes in haar bekje krabben duidt inderdaad op misselijkheid. Maar dat kan natuurlijk allerlei oorzaken hebben hoewel ik bij een fret toch gelijk als eerste aan maagproblemen denk.
Ik denk dat je er verstandig aan doet dit even te laten checken bij Hanneke. En ik zou haar tot die tijd alvast tweemaals daags sucralfaat gaan geven, even voor de zekerheid want ze moet niet ziek gaan worden voor die tijd. :-?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nunki misselijk..?
BerichtGeplaatst: 06 jun 2011 08:52 

Aantal fretten: 0
Mee eens. Ik heb trouwens even de titel aangepast want anders is het zo nikszeggends :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 jun 2011 09:08 

@Marjan, ik heb dat niet in huis.. en ik weet niet of de dierenarts hier dat zomaar geeft als ik erom vraag.. ik heb liever niet dat zij zich ermee gaan bemoeien.. En kan dat geen kwaad om het te geven als je niet weet wat het is?

@Kick, bedankt, ik wist het ffies niet..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 jun 2011 09:13 

Ik denk ook dat je de sucralfaat van Brouwhuis moet hebben, die is op smaak gemaakt zeg maar om het beter in te kunnen geven. Dus ik zou een flesje laten opsturen of misschien heeft Chaim nog wat voor je?
Sucralfaat kan geen kwaad, het is alleen een maagwandbeschermer dus dat kun je zo, zonder overleg met een da, geven.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 jun 2011 09:15 

Je kunt het bij elke dierenarts gewoon halen hoor Kitty, het hoeft niet op recept. Vaak krijg je het dan onder de naam ulcogant. Het smaakt niet zo lekker als die van Hanneke, maar met een drupje waltham gaat het prima naar binnen.
Vervelend hoor dat Nunki misselijk lijkt....hopelijk zie je het niet meer terug. Een check is natuurlijk nooit verkeert en mocht je het de komende tijd meer gaan zien, dan staat je afspraak al :sdf49:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 jun 2011 09:51 
Moderator

Aantal fretten: 1
Hopelijk dat het niet erger wordt. Ik duim voor Nunki. :sdf49:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 jun 2011 11:16 

Aantal fretten: 1
Gewoon bestellen of halen hoor. Je kan het lang bewaren, altijd handig om in huis te hebben.

Succes er mee...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 jun 2011 14:30 

Aantal fretten: 5
Ik denk inderdaad dat ze misselijk is geworden, nu moet ik wel zeggen dat er voor mijn gevoel wat heerst onder de dieren, want Venz was bij mij dit weekend ziek, Mini heeft ook een misselijke uiting gedaan en zo heb ik meerdere dieren gehoord. Dus volgens mij is het ook weer buikgriepentijd.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 jun 2011 16:22 

dat zou heel goed kunnen... zou wel qua weer kloppen dat er nu dingen gaan heersen....
hopelijk is ze snel de oude

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 jun 2011 17:52 

oooh nou hopelijk was het iets eenmaligs

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 jun 2011 18:15 

Uit Kit haar verhaal begrijp ik dat het al langer speelt, dus ik ben bang dat haar onderbuikgevoel wel degelijk terecht is. Ik zou sowieso aan sucralfaat beginnen, je moet er toch niet aan denken dat de klachten deze week erger worden terwijl Hanneke er niet is. :-?
Je mag bij mij ook wat komen halen hoor Kit, morgen ben ik de hele dag nog thuis, maar wij zitten natuurlijk wel even uit de richting.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 jun 2011 18:20 

ik heb helaas net genoeg tot Lobbus zijn controle :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 jun 2011 08:07 

Het speelt niet al 'langer'. Er is gewoon eerder ook iets voorgevallen. Begin mei was een paar dagen en daarna niets meer. Zondag was ze misselijk en daarna ook niet meer. Dat wil niet zeggen dat er helemaal niets is, maar mijn gevoel slaat ook nog niet op tilt. En ik ga voorlopig wel uit van mijn gevoel.

Gisteren en vandaag was er weer helemaal niets (typisch frets natuurlijk..) ik ga wel vandaag even bellen om het te bestellen. Zoals jullie al zeggen, ook handig om in huis te hebben. Weet niet of het een lange houdbaarheidsdatum heeft? En het kan natuurlijk geen kwaad, maar als ik niets meer zie, geef ik het niet. Ik hou er niet van om mens/dier vol te proppen met medicijnen als het niet nodig is..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 jun 2011 08:11 

ik dacht 6 maanden houdbaar

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 jun 2011 16:38 

Nee Kit je hebt gelijk. Anders heb ik wel wat voor je in een klein flesje? En Kit, als er echt ooit nood aan de man is kun je altijd een van ons bellen en dan zijn we zo bij je. Je hoeft heus geen volledige apotheek aan te schaffen. Alleen Waltham is een must :g

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 jun 2011 08:06 

bedankt lieverd :sdf49:

ze heeft na die ene keer niet meer duidelijk misselijkheid laten zien, ook geen andere gekke dingen.. alleen is nu wel het onderbuik gevoel blijven hangen.. ben gewoon erg alert.. ben blij als Hanneke terug is en het volgende week donderdag is...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 jun 2011 17:05 

Lieverd, ik heb bij Daan een fles sucralfaat staan, mocht het nodig zijn, of je vindt het fijn om in huis te hebben, haal dan wat bij Daan goed?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 jun 2011 14:22 

Ik ben vanmorgen met 'spoed' naar Helmond gereden omdat Ravi heel erg wegviel en enorm schuimbekte. Dat vertel ik verder in het topic van Ravi.

Eigenlijk had ik donderdag een afspraak staan, met Nunki erbij. Nu is alles vanmorgen gedaan.

Hanneke heeft Nunki onderzocht, alles nagekeken, maar ze vind niets. Ze mag overal rustig aan zitten en in knijpen. Ze is er niet van overtuigd dat ze 'iets' heeft nu. Waarschijnlijk is er wat eten niet goed gevallen of iets anders. Ik hou het wel in de gaten, maar het is zoals ik al zei. Eerste keer ee paar dagen, maar wist eigenlijk niet wat. Tweede keer duidelijk misselijk, maar alleen op dat moment en daarna niet meer..

Dus we houden het er even op dat het niets is..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 jun 2011 15:25 

Laten we hopen dat dat zo blijft Kit!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]