Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 12 dec 2017 18:02
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 247 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Jip heeft een doorgebroken middenoorontsteking
BerichtGeplaatst: 13 maart 2013 22:01 

Aantal fretten: 2
Lang niet hier geweest, maar toch even een update, want Jip is ontzettend ziek, en heeft alle duimpjes nodig.

Vrijdagavond hield hij zijn kopje scheef, en zaterdag ben ik naar de weekenddierenarts gegaan. Die schreef AB en pred voor,maar dacht dat hij geen middenoorontsteking zou hebben. Hij ging daarna hard achteruit, dus vandaag met spoed naar Hanneke gegaan.

Hij heeft wel een middenoorontsteking, waarschijnlijk van een virus. Zijn nieren zijn ook ontstoken, maar zijn urine is goed, zijn bloed is redelijk, uiteraard is er een ontsteking te zien, en ureum is verhoogd, maar niet zo heel erg.

Maar hij is wel afgevallen. 3 weken geleden al, en eigenlijk wilde ik toen naar Hanneke. Maar ook dat deed hij in het weekend, en op maandag was hij al weer heel veel bijgekomen. Hij is nu nog steeds iets te mager, maar hij komt gestaag aan. Hij loopt atactisch, maar dat komt waarschijnlijk door de middenoorontsteking. Hij eet wel gewoon zijn muizen, en vind de hoofdjes nog steeds het lekkerst, en hij laat zich goed in het nekvel pakken.
Sowieso is hij ontzettend vrolijk, en tot gisteren rende hij gewoon 4 uur per dag, zoals het hoort, hij maakte dus helemaal geen zieke indruk.

Maar toen ik tegen Hanneke zei dat ik hem al 2 dagen zo koud vond aanvoelen, nam zij zijn temperatuur op. En nog eens, en haalde een andere thermometer. Jip was nog 34 graden.

Hij ligt nu dus in de couveuse. Hij moet opwarmen. We weten niet of hij vrijdag gaat halen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: De andere Puk en Jip
BerichtGeplaatst: 14 maart 2013 02:13 

Nou jeetje, had je graag terug gezien onder wat betere omstandigheden. Dat is heftig zeg.
Goed dat je naar Hanneke bent gegaan met hem, en nu maar hopen dat het niet te laat voor hem is. Ik stuur alle positieve energie die ik heb naar Eindhoven, in de hoop dat je mannetje erboven op komt.
Heel veel sterkte

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 maart 2013 09:58 
Moderator

Aantal fretten: 1
Wat heftig. :-? Ik ben aan het duimen. :sdf49:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 maart 2013 13:46 

Zo wat heftig zeg!
Ook ik had graag wat beter nieuws gehoord :-?

Mijn duimen draaien voor Jip!

r.i.p. Boeffie rust zacht lief mannetje. mis je nog steeds

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 maart 2013 14:21 

Even kort, ik ben op mijn werk.

Situatie is eigenlijk nog hetzelfde. Jip houdt zichzelf niet op temperatuur, en moet dus op warmtematjes en onder een lamp. Maar hij voelt zich prima en eet erg goed.

Maar er is eigenlijk niets wat Hanneke meer kan doen dan hem warm houden en AB geven, dus ik moet een warmtematje regelen en dan mag hij morgen waarschijnlijk wel naar huis. Maar het blijft kritiek en Hanneke gaat er alleen mee door omdat hij zo vrolijk is en nergens pijn aangeeft.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 maart 2013 14:23 

Oh vergeten, wel belangrijk.

Iemand enig idee waar ik vanavond een warmtematje koop/leen/huur in Amsterdam-Zuid?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 maart 2013 18:08 

nee heb echt geen idee, maar wil Hanneke niet eerst weten waarom hij zo koud blijft? want moet hij dan heel de dag op een warmtematje blijven liggen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 maart 2013 18:19 

ze denkt dat de ontsteking door is naar de hersenstam en dat hij nu dus zijn temperatuur niet kan regelen. En ja, hij moet continu bijverwarmd worden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 maart 2013 18:32 

maar vind ze het dan wel verandwoord om hem naar huis te laten gaan?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 maart 2013 18:39 

Wat een MOO allemaal voor een ellende zorgen kan! :-(
Nier-en maagproblemen wist ik ondertussen al ,maar dat de ontsteking ook naar de hersenstam kan gaan, is nieuw voor me.
Wel typisch dat Jip wel muizenkoppen eet (dat doet mijn Blackie nl ook)
Maar het klinkt mij in de oren alsof jouw Jip en acute MOO heeft gekregen, vanwege dat scheve kopje!
Heel veel sterkte toegewenst.
Verwen hem maar lekker!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 maart 2013 20:41 

Chaimel schreef:
maar vind ze het dan wel verandwoord om hem naar huis te laten gaan?

Ze schat de kans dat hij het overleeft sowieso niet zo groot in, en zij kan niets meer voor hem doen dan hem warmhouden en AB geven, dat kan ik ook, en verder is het een tijdlang afwachten, misschien wel weken.

Of misschien besluit ze morgen wel om hem in te slapen als ik er ben. Het hangt ervan af hoe hij zich houdt. Hij is nu nog steeds vrolijk en tevreden en heeft geen pijn, dus vind ze het te vroeg om dat al te doen, maar zodra dat verandert is het eigenlijk wel klaar.

Ik wist dat fretten stoer zijn, maar Jip slaat alles eigenlijk.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 maart 2013 21:06 
Moderator

Aantal fretten: 1
Is dit en kettingreactie van het middenoor. :-? Wat veel fretten de laatste tijd met combinatie oren en nier en nu met Jip naar de hersenstam. :-(

Wat vreselijk dat je moet horen, dat het maar de vraag is of hij het gaat redden. :sdf49: Heel veel sterkte met Jip. Ik hoop zo dat hij het gaat redden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 maart 2013 21:08 

Aantal fretten: 7
Jeetje wat plotseling dit.....
Het wordt ook erg moeilijk als Jip zijn lichaamstemperatuur zelf niet meer kan regelen.
Kan dat weken gaan duren ?

Wat ik je kan adviseren aan een warmtebron is om de Snugglesafe aan te schaffen. Ze zijn ideaal, ik heb ze ook wel eens gebruikt voor mijn fretten. Je kan die opwarmen in de magnetron, en blijft tot 10 uur warm, maar dat moet je natuurlijk blijven controleren......
Ik heb even voor je gekeken, ze hebben ze bij Zoo-plus, die zijn erg snel met leveren dus als je vanavond nog besteld heb je hem in ieder geval zaterdag in huis, hij kost daar 17,90, ze zijn in de aanbieding ! :wink:

http://www.zooplus.nl/shop/honden/verzo ... tAoda2oA7A

Mocht je echt omhoog zitten dan kun je ook kersenpitkussentjes gebruiken, maar die moet je steeds weer snel opwarmen, maar goed als je echt snel wat zoekt, die hebben ze dacht ik bij de Tuinen of mogelijk bij Etos. Wel zorgen dat hij ze niet kapotbijt !!

Beide warmtebronnen wel goed ergens in draaien of een hoes eromheen doen, dat ze niet te warm aanvoelen of hij erin gaat bijten !!
Heel veel succes meis ! Ik duim voor Jip !!

Mochten ze hem niet op voorraad hebben, dan wil ik mijn snufflesafe wel opsturen, dan komt ie morgen jouw kant uit, heb je hem zaterdag !
Laat maar even weten hoor ! :sdf49:

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 maart 2013 21:20 

Ik heb net bij een dierenwinkel een warmtematje gevonden. Niet degene met de beste recensies op internet, maar het is er 1. Ik heb onderin de krochten van mijn klerenkast ook een kersenpitkussentje gevonden en een warmwaterkruik (die moet dan wel goed worden ingepakt vanwege het rubber, maar die kan morgen iig mee. Ik weet niet of Hanneke een magnetron heeft, maar warm water heeft ze wel. Want Jip heeft eigenlijk nooit zin om onder mijn trui te blijven zitten, zeker niet in de auto, daar heeft hij het heel druk met uitzoeken wat er gebeurt).

Eerst maar eens hopen dat ik hem morgen mee naar huis kan nemen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 maart 2013 21:36 

Oh dan ben je in ieder geval al voorzien..... ik ga heel hard duimen voor je mannetje ! :sdf49:

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 maart 2013 21:45 

Dankje.

Ik ben heel bang dat ik gewoon te laat heb gezien. Hij is een paar weken geleden wat afgevallen. Maar precies in de periode dat hij ook de wintervacht eruit gooide, en ook Puk viel in die week af en kreeg haar zomervachtje (ze zijn bij mij altijd ontzettend vroeg, ook weer terug naar de winter, volgens mij reageren ze alleen op het licht). Hij viel wel veel af, dus ik dacht nog "dit kan een teken van beginnende bijnierproblemen zijn, van de zomer bij de inenting echt even bespreken". Maar het was het ergst in het weekend, en op maandag was hij alweer zwaarder, en hij is de hele tijd vrolijk en actief geweest. Hij heeft echt niet één keer iets gedaan, of juist niet gedaan, waardoor ik dacht dat er wat aan de hand was tot afgelopen vrijdag. Zelfs deze week speelde hij nog 4 uur per dag, pas op dinsdag niet meer.

Maar als ik nu zie hoe ziek hij is, geloof ik niet dat hij pas op vrijdag ziek is geworden. Ik heb het denk ik gewoon gemist.
Ik ga bidden, en verder alles doen wat nu nog kan om te zorgen dat hij hier doorheen komt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 maart 2013 22:11 

Onze fretjes zijn gewoon veel te goed in het maskeren ,dat ze iets mankeren.
Waardoor wij het als baasje zijnde wel opmerken ,maar in sommige gevallen iets te laat, helaas.... :-(
En dat kan dan van de ene op de andere dag veranderen, in dat de fret ineens doodziek lijkt zijn geworden, terwijl het al langer speelde.
Ik ga nu meteen een kaarsje branden, voor Jip in de hoop dat het een beetje helpen mag....
Heel erg veel sterkte toegewenst (nogmaals) :sdf49:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 maart 2013 22:32 

Aantal fretten: 18
https://www.google.nl/search?q=snoogle& ... 80&bih=935

Das een lange link voor zo'n klein warmtepadje :-)

Maar deze "snugglesafe" leg je in de magnetron en blijft 12 uur warm, ideaal om een fret de nacht warm te laten blijven. Ik zweer hierbij, ik heb er twee, die ik afwissel als de andere is afgekoeld

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 maart 2013 00:13 

Jij hebt er ook al goede ervaringen mee Natas, ik had het ook al gemeld, die zijn echt ideaal ja. :-D

Je moet tegenwoordig bij elke verandering bij je fretje meteen reageren, er zit zoveel in de lucht, vooral het middenoor en de nieren spelen erg vaak op momenteel, het is gewoon niet normaal. Het is ook de vraag wat en wanneer je fret wat laat zien zodat je het zelf echt opmerkt.
Je weet het soms niet, hij is nu in goede handen bij Hanneke, en naar wat ik las kan het met wat weken toch misschien weer herstellen ?
Laten we dat maar hopen en morgen afwachten wat Hanneke gaat zeggen.... ik duim keihard mee voor Jip ! :sdf49:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 maart 2013 11:56 

Ik vind het een heftige situatie. Klinkt heel ernstig in ieder geval. Is de middenoorontsteking niet doorgebroken naar de hersenen? want dat is bekent dat dat kan gebeuren. Ik zou in ieder geval niet graag in jouw schoenen staan op dit moment. Heb je Hanneke nog gesproken vandaag?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 247 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]