Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 20 sep 2018 04:31
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 247 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: De andere Puk en Jip
BerichtGeplaatst: 16 maart 2013 11:00 

Aantal fretten: 18
Wat goed van zijn temp!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 maart 2013 11:14 

Aantal fretten: 7
Wauwh wat goed dat hij het zo snel oppakt !
Ik denk inderdaad dat je veel waltham nodig zult hebben, misschien kun je een beetje mixen met AD, zolang het maar een echt papje blijft, zodat hij niet hoeft te kauwen. Desnoods in het begin de AD door een zeefje halen, een klein theezeefje en met een theelepeltje het erdoorheen duwen, een heel werk maar dan weet je zeker dat er geen stukjes in zitten.
Dan proeft hij ook wat meer vleessmaak, want hij zal zijn muizen wel missen.

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 maart 2013 11:21 
Moderator

Aantal fretten: 1
Waarom moet hij volledig op waltham? Is dat omdat hij geen muizen meer kan eten? Ik heb waarschijnlijk ergens overheen gelezen, daar heb ik wel vaker last van, maar dat zijn mijn pilletjes zullen we maar zeggen. :wink:

De temperatuur is fantastisch natuurlijk.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 maart 2013 11:32 

Aantal fretten: 2
Nee hij kan prima kauwen, echt geen enkel probleem.

Omdat het in zijn hersenstam zit, kan er iets mis gaan met slikken, dat kan moeilijker worden, of de luchtwegen worden niet goed afgesloten waardoor het voer naar zijn longen gaat. Dus Hanneke vind Waltham nu gewoon veiliger. Daarnaast houdt hij waarschijnlijk zijn bloeddruk niet goed op peil, door veel vocht te geven, blijft deze hoger.

Ik ga hem dit weekend op Waltham houden met een beetje AD erbij, voor als hij honger krijgt en ik niet snel genoeg ben, en dan maandag nog eens overleggen. Hanneke zei dat hij over een paar weken pas weer muizen mocht, maar die had vast ook niet verwacht dat hij zo snel weer warm zou worden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 maart 2013 11:37 
Moderator

Nu snap ik het, maar inderdaad maandag overleggen met Hanneke, want hoe eerder hij van de Waltham af kan en terug naar zijn muizen hoe beter. Ik vind de signalen al helemaal positief en ga duimen dat dit doorzet zodat hij in no time weer aan de muizen zit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 maart 2013 11:41 

Aantal fretten: 3
pff wat heftig allemaal, :-o
hier staat hoe de de waltham moet zijn http://www.frettenkliniek.nl/voeding/het-walthampapje misschien kun je hem gewoon elke dag even wegen of hij aankomt, afvalt of een beetje hetzelde blijft. ik geloof dat met mr. big hanneke ooit tegen me verteld heeft dat ik met een waltham zakje ongeveer 2 dagen kon doen. dit was toen hij niet bijgevoed hoefde te worden maar een maand alleen waltham kreeg i.pv brokjes. dus kijk eens of je ongeveer een half zakje opmaakt op een dag, als jip toch best een grote fret is.

Afbeelding

Als iets liefs je verlaat, blijft nog altijd de liefde.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 maart 2013 14:26 

Mijn weegschaal is stuk, maar ik weet zeker dat hij de afgelopen dagen is aangekomen. Ik ga straks wel een nieuwe bestellen om het beter bij te kunnen houden.

Ik denk dat ik gisteren ongeveer een half zakje heb gedaan, maar dat was vanaf 18. Maar ik ga wel kijken of ik er vandaag meer regelmaat in krijg, misschien had hij gisteren wel veel honger?

@natascha: heb je voor mij misschien een linkje naar het verhaal van Jill? Ik kan het niet vinden, maar ben wel geïnteresseerd natuurlijk.

Ik denk dat ik later vandaag een medisch dagboekje open, durfde ik eerst niet omdat het er niet op leek dat er nog dagen zouden komen, maar nu lijkt het erop dat we nog eens maanden bezig zijn, en ik denk dat mensen die iets soortgelijks hebben daar eerder zullen zoeken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 maart 2013 16:47 

ik kan ook de berichtien voor je splitsen naar medisch als je dat wil, dan heb je het verhaal vanaf het begin?

Maar wat een geweldig goed nieuws zeg :-D hij houd zichzelf al warm, hopelijk zet dit door :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 maart 2013 17:01 

Oja, heel graag, dan hoef ik het niet opnieuw te schrijven.

Ik hoop ook heel erg dat dit doorzet. Als er straks een nieuw draadje is, post ik een loopfilmpje en een oogfoto.

Hanneke gaat een keer de filmpjes van donderdag op Facebook zetten, dan zie je nu al behoorlijk wat verschil, en woensdag was het nog veel erger, maar toen zijn er geen filmpjes gemaakt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 maart 2013 21:53 

Ja, die filmpjes maken vaak (achteraf gezien) een heleboel duidelijk!
En wat fijn om te lezen dat zijn temperatuur weer in orde is :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 maart 2013 22:41 

Duidelijk maken valt wel mee, hij kon woensdag helemaal niet meer op zijn pootjes staan, maar probeerde het wel. Dat was echt heel zielig.

Maar omdat het herstel lang gaat duren, ga ik denk ik op een gegeven moment niet meer zien hoeveel hij vooruit is gegaan, of niet, daar wil ik de filmpjes voor gebruiken.

Ik laat jullie gewoon alvast het eerste filmpje zien:

En hier een oogfoto, die van mij is niet zo mooi gelukt als die van Hanneke, maar zijn pupillen zijn enorm groot:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2013 03:44 

Ik ben zo blij te lezen dat hij zijn temperatuur toch weer een heel end zelf kan regelen, wat een snelle vooruitgang !
Hij heeft op het filmpje wel een heel apart loopje zeg, vooral de achterhand he. Nu hebben we wel een idee hoe het eruit ziet op dit moment.
Ik heb een fretje gehad die had een beschadigd trommelvlies veroorzaakt door een middenoorontsteking, zij kon alleen nog maar rondjes naar rechts lopen. Dat doet Jip niet gelukkig. Dat middenoor kent steeds meer varieteiten..... :roll:

Ik hoop echt dat hij nu zonder bijverwarming kan, en dat het waltham/ Ad-papje er goed in blijft gaan.
Mocht je nog waltham nodig hebben, morgenavond ( zondagavond 17-3 )) ben ik in Amsterdam, dan kan ik een doos bij je langsbrengen, ik heb hier nog staan. Laat maar even weten ! :-D

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2013 07:31 
Moderator

Hij loopt inderdaad moeilijk en onevenwichtig. Wel goed om het op een filmpje te zien, dat is ook voor andere mensen iets om van te leren. Voor jezelf ook natuurlijk, want dan heb je vergelijkingsmateriaal.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2013 13:07 

Minka schreef:
Hij loopt inderdaad moeilijk en onevenwichtig.

Kun je nagaan, ik vind het er heel goed uitzien, want het was echt dramatisch veel slechter. Hij trok eerst ook sporen, omdat hij urine lekte en er vervolgens doorheen sleepte.

Hij was vanochtend afgekoeld naar 37,0. Ik denk omdat ik hem toen ik ging slapen een bakje waltham heb gegeven en een bakje aangelengde AD, en niet meer in de loop van de nacht nog iets. Gaan we vannacht anders doen.
Ik ga hem maar meer Waltham geven dan, met een half zakje red hij het niet.

@Mayke, ja ik heb zeker meer Waltham nodig, en ik heb geen idee of andere dierenartsen dat zo hebben liggen, dus ik zou heel graag een doos van je overnemen, dan kan de dierenarts om de hoek de volgende gewoon bestellen.

Ik overweeg ook op zoek te gaan naar fretten/kitten KVV. Die is fijner gemalen dan de gewone variant, en ook die kun je aanlengen. Zal eerst overleggen met Hanneke, want de AB tast zijn maag en darmen natuurlijk aan, ook al krijgt hij omeprazole, en hij moet er niet ziek van worden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2013 13:50 

Je hebt een pbtje ! :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2013 14:08 
Moderator

Mijn Billie had ook een middenoor probleem en liep ook heel erg moeilijk, maar hij liep weer anders dan Jip. Bij Jip is het acuut gekomen. Bij Billie ging het geleidelijk.

Dit laat maar eens zien, wat het middenoor allemaal kan veroorzaken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2013 14:59 

Goed om te lezen, dat er positieve signalen zijn.

Mijn duimen blijven draaien voor Jip. :sdf49:

r.i.p. Boeffie rust zacht lief mannetje. mis je nog steeds

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2013 18:18 

Ik heb het warmtematje maar weer even afgezet, hij werd niet warmer uit zichzelf en was zelfs heel langzaam een beetje af aan het koelen (hij was net 36,8).

Hij is nu heel misselijk, zo zielig. Geen idee of het komt door de ontsteking, de medicijnen, of omdat ik de porties waltham vandaag vergroot heb, om te kijken of hij langer dan 2 uur zonder kon. Ik hoop dat laatste, want daar kan ik wat aan doen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2013 19:13 

ja dat hoop ik dan ook, gaat het ondertussen weer wat beter met hem?
Het filmpje ziet er best goed uit trouwens :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2013 19:28 

Hij is niet meer misselijk, maar warmt ook nog niet op.

edit: ik bedenk net dat het feit dat hij wel heel erg slecht ziet op dit moment (hij ziet mij, als de deur open gaat ziet hij dat ook, waar het licht vandaan komt ziet hij erg goed, maar hij liep gisteren wel pardoes tegen een krukje op, dat was blijkbaar te klein en bovendien wit, en hij moet het nu hebben van stevige contrasten) waarschijnlijk ook meespeelt in het lopen. Als je geen idee hebt waar je bent, doe je nou eenmaal wat voorzichtiger.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 247 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]