Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 11 dec 2017 02:26
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Iva (en haar pruim)
BerichtGeplaatst: 10 jun 2009 20:25 

Aantal fretten: 2
Fijn!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 jun 2009 15:16 

Aantal fretten: 7
Yippie, eindelijk eens een fretje zonder al te gekke dingen !! * springt een gat in de lucht *

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 jul 2013 09:27 

Aantal fretten: 3
ik ga hier maar verder.

ik heb het even doorgelezen en iva is sindsdien gesteriliseerd voor dit probleem. (ze had eerst een implantaat). toen WAS het weg. tot 1 maandje gelden toen ik ineens zag dat er viezigheid uit haar pruim kwam beetje bruinig,oranje. ik schrok me dood want ik dacht dat het bloed was en iva heeft vanaf vorig jaar last van de nieren net als dina (bij dina is dat nu helemaal goed) ik moest toen toch voor Mr. Bigs zijn galweg operatie gaan die dag dus heb ik haar meteen meegenomen. daaruit bleek dat het geen bloed was maar viezigheid. hanneke voelde ook niks raars. ze heeft toen een implantaat (bijnier) gekregen om te kijken of het daarmee weg ging. maar de laatste week leek het me erger geworden want elke keer was het wel vies daar. dus voor gister een afspraak gemaakt bij hanneke. al snel bleek dat er iets zit. maar wat...? hannneke voelde het meteen. er zat weinig bloed bij de urine maar wel onstekingscellen. dus nu word ze geopereerd. maar aangezien hanneke op vakantie gaat kan dit pas na de vakantie op 1 augustus *cry* . je kan wel nagaan wat voor lekkere 3 weken dit nu voor mij worden. ik ben als de dood dat dit erger word. er zal een ontsteking zitten, dus stel je voor die knapt :-o ofzo. met mr big in mijn achterhoofd die ineens zo'n last van zijn bijnier kreeg.
hanneke denk dat er misschien iets is bljiven zitten van de baarmoeder en dat ze dat nu voelt.
ik hoop maar dat ze er gewoon even goed mee doorhobbelt tot 1 augustus.

ooh en even 1 vraag, gister hebben zowel iva als dina een inenting gehad en nu mekkert/mokt dina bij het oppakken. dit doet ze nooit, alleen als ze pijn heeft, bijvoorbeeld als ze vastzit met een nageltje. zou dit gewoon zo kunnen zijn dat de inenting net even verkeerd is gezet. het lijkt mij dat ze het doet als ik haar achter haar voorpootjes wil pakken zo bij de schouderbladen. ik heb dit nog nooit gehad bij zo'n inenting maar misschien iemand hier er ervaring mee?

Afbeelding

Als iets liefs je verlaat, blijft nog altijd de liefde.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 jul 2013 12:43 

Dat van datmokken zou ik zo niet weten, misschien gewoon een beetje over de zeik van gisteren?

En dan over Iva, lekker dubbel allemaal, implantaat, laten helpen, weer implantaat. Wanneer had ze weer voor haar eigen implantaat gemoeten? Dit jaar?

Pus en viezigheid is natuurlijk nooit goed, misschien is er inderdaad een stukje baarmoeder blijven zitten, maar dat is dan wel slordig. En ik denk niet da het kan knappen, het loopt namelijk al uit haar tum dus het is geen gezwel wat ineens barst ofzo. Alleen is het wel zo dat als de infectie erger wordt en het haar bloedbaan in gaat ben je verder van huis. Heb je antibiotica mee gekregen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 jul 2013 13:29 

dat van dina is dat ze wel echt ergens pijn heeft. nu vraag ik me alleen af wat het is. het is echt als je haar op een bepaalde manier oppakt. of het is van die enting iets. of het is iets anders maar dan is het volgens mij ook goed mis. want dat doet ze niet zomaar. ze eet nog gewoon dus ik houd haar ook maar goed in de gaten.

ja Iva heeft een implantaat gekregen toen ze klein was ipv sterilisatie. daar kon ik toen tussen kiezen. daarna is ze toch maar gesteriliseerd omdat ze steeds die pus uit haar pruim had. die pus wat er toen uitkwam was gewoon wit/gelig en wat vaster en nu oranje/bruin en vloeibaarder. toen kon het zo zijn dat het door het steriliseren weg ging, daarom is ze toen toch nog gesteriliseerd. en dat is ook een aantal jaar gewoon weggebleven.
en afgelopen keer dat ik met iva bij hanneke was heeft ze dezelfde implantaat gekregen wat ze krijgen als ze bijnierproblemen hebben (wat dan weer elk jaar moet). ook omdat ze toen wat dunner was met de vacht op haar buikje en omdat ze dan die viezigheid nu uit haar pruim heeft. misschien dat het dan weer daarvan over zou gaan. dat is toch niet delzelfde...? die 2 soorten implantaten... of wel..? nu ga ik me dat afvragen. want ik dacht altijd dat dat 2 verschillende waren die ipv sterilisatie zit 4 jaar erin geloof ik en die voor bijnierproblemen moet je elk jaar terug. nu ga ik op de frettenkliniek kijken en word ik bij beide door gelinkt naar hetzelfde stukje over horooonimplantaten. :-? nu weet ik het ff niet meer.
maar snap je me? :wink:
de volgende implantaat zou dan weer volgend jaar zijn geweest mocht dat daarvoor helpen. maar dat helpt er niet voor dus word ze niet dunner in de vacht bij de staart enzo, wat dina wel heeft dan krijgt ze die implantaat niet.

ik ga haar inderdaad weer de synulox geven maar dat helpt er niet voor, heb ik het idee. aangezien ze die ook pas heeft gehad voor iets langer als 2 maanden omdat haar poep stinkt (en met synulox niet) daar was ik een paar dagen geleden mee gestopt en nu ga ik er weer mee beginnen totdat ze geopereerd word. in de hoop dat het niet erger word.dat weet hanneke ook. verder heeft dina gister clindamycine gekregen en als dina daar goed op reageert kan ik daar over een week mee beginnen bij iva. dat mogen ze maar een week omdat het slecht is voor de maag. dus dan begin ik er ook maar pas volgende week mee bij iva want mocht het helpen dan heb ik in ieder geval weer een week bespaard.

en ik ben inderdaad zo bang omdat bij mr big het ook zo was dat een maand ervoor niks te voelen was en een maand later wel en toen was hij in een dag zo erg ziek geworden. daar ben ik nu dus bang voor dat het ineens zo slecht kan gaan.
pfff wat een gedoe allemaal he. :sad2:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 jul 2013 01:23 

Ja meis dat is het zeker, ik weet precies hoe je je voelt. Sandy begon aan het begin van de middag te bloeden en aan het eind van de middag was ze er niet meer. Het kan ineens heel erg snel gaan. Maar het voordeel van pus is dat je weet dat het een ontsteking is en geen tumor ofzo wat er zit. Tenminste dat lijkt mij aannemelijk. Daarom gewoon starten met de antibiotica en even afwachten of het wat doet.

Het hormoonimplantaat is gewoon het hormoonimplantaat. Hij werkt alleen minder lang bij bijnierproblemen. Het kortwerkende implantaat werkt als alternatief voor castratie 2 jaar en voor bijnierproblemen inderdaad 1 jaar ongeveer.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 jul 2013 07:22 

zie je dat wist ik dus niet. ik denk als ik het geweten had dat ik het wellicht niet had gedaan. omdat het voorheen ook niks goeds voor haar heeft gedaan, dus waarom zou dat nu wel zo zijn. ik dacht echt dat het 2 verschillende waren. want dina heeft ze wel en inderdaad werkt het goed voor de bijnieren (ze heeft o.a weer een mooie vacht) ook alleen maar na 3 implantaten in een jaar trouwens maar goed, dat is dan weer dina. ik ga hopen bidden :sdf35: en kaarsjes branden tot ik een ons weeg dat het niet erger word, en dat ze 1 augustus gewoon goed door de operatie komt. ik hou jullie op de hoogte.

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 jul 2013 07:28 
Moderator

Aantal fretten: 1
Ik ga met je duimen, want dat is zwaar balen, dat je moet wachten tot 1 augustus. Heb je het met Hanneke erover gehad, dat als er toch wat is, wat je dan moet doen, dat je een uitwijk mogelijkheid hebt of zo. Niet dat je er vanuit moet gaan, dat er iets gaat gebeuren, maar meer voor je eigen gerustheid.

Het zit je echt niet mee allemaal. :-? Je duikt echt van het ene in het andere met je fretten en dat terwijl je het allemaal zo goed doet en dat is niet eerlijk.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 jul 2013 22:22 

Goh, samentha wat een ellende zeg!
Ik ga ook heel hard meeduimen, en kaarsjes branden!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 jul 2013 16:04 

Je moet haar gewoon goed in de gaten houden, en dat doe je al. Let erop dat z blijft eten en drinken, en dat ze geen koorts gaat ontwikkelen.
Heel veel succes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 jul 2013 18:48 

ja ik denk dat ik woensdag even bel naar hanneke met wat vraagjes over wat als, ik was vandaag net te laat thuis. misschien stelt me dat dan idd wat meer gerust.

ik hou jullie op de hoogte.

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 jul 2013 22:17 

Je kunt er vanuit gaan dat als Hanneke het niet zou vertrouwen ze je niet weg had gestuurd. :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 sep 2013 09:02 

Iva is donderdag 12 september helaas overleden.

ze is op 1 augustus naar hanneke gegaan voor een operatie maar toen ze suf was heeft hanneke eerst even in haar pruim gekeken en hier haren uitgehaald. daarna was de verdikking niet meer te voelen dus leek een operatie onnodig. en is dit dus toen niet gebeurt aangezien we dachten dat dit de oorzaak van alles was. de rotzooi wat er uitkwam was hierna ook ver weg. maar toch had ik het idee dat ze nog niet helemaal lekker was. maar ja wat was er dan...? na veel af en aan wegen toch weer een afspraak gemaakt bij hanneke omdat ze wel eens plat ging liggen en niet zo vaak meer uitbundig speelde. ze was niet heel ziek gewoon af en toe niet zo lekker leek het. dus op 11 september kon ik langskomen. ik kon haar daar laten want de volgende dag zou ze dan toch maar geopereerd worden om te kijken wat er nu mis was. uit het bloedonderzoek kwam niet zoveel, alleen dat ze waarschijnlijk een beetje last had van haar galwegen. op 12 september rond 2en kreeg ik telefoon dat bij iva na de injectie voor de operatie bloed uit haar bekje kwam en ze benauwd was, hanneke heeft bloed uit de borstholte gehaald wat waarschijnlijk in en om de longen was. hoe kan dit...? waarschijnlijk een tumor aan hart en longen anders kan het niet in zowel longen als ernaast zitten. ik kon haar bij laten komen en afwachten wanneer het nog eens gebeurd of haar meteen laten inslapen. ik heb voor haar het laatste gekozen want ik wil niet dat het haar gebeurt bij mij waardoor ze langer benauwd zal zijn voordat er wat gedaan word. en ik wil niet dat ze pijn heeft. het is te onverwachts gebeurd, dit had ik niet zien aankomen ik dacht echt en ik denk wij allemaal dat iva gewoon weer naar huis kwam en ze weer gewoon iva kon zijn. het ergste is natuurlijk dat ik geen afscheid van haar heb kunnen nemen en dit doet pijn.

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 sep 2013 12:40 

Wat een verhaal zeg! :-(

Heel veel sterkte met dit verlies.

r.i.p. Boeffie rust zacht lief mannetje. mis je nog steeds

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 sep 2013 13:34 
Moderator

Aantal fretten: 1
samantha wat verschrikkelijk. Ik vind het een moedige beslissing van je in het belang van Iva.

Iva was niet lekker en toen je de antwoorden kreeg over de oorzaak, heb je haar laten gaan. Iva zou alleen maar slechter gaan, want het zou alleen maar verergeren en dat heb je Iva bespaard.

Heel veel sterkte. :sdf49:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 sep 2013 18:19 

Wat vreselijk om te lezen :-(
Maar je hebt de juiste beslissing voor haar genomen!
Heel erg veel sterkte toegewenst....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 sep 2013 00:41 

Aantal fretten: 7
Jeetje Samentha, wat vreselijk dit, hoe moeilijk ook voor jou !! Heel vervelend wat Iva is overkomen, ondanks het nog laten uitvoeren van een operatie, mocht het niet meer baten voor Iva.
Ik vind het heel moedig en knap van je dat je de beslissing hebt genomen om voor Iva te kiezen en niet voor het gemis voor jezelf. Dat is pas echte dierenliefde !
Ik hoop dat je snel over het gemis heen bent en ik snap heel goed dat het heel vervelend voelt dat je geen afscheid hebt kunnen nemen. Maar Iva zal ongetwijfeld weten hoe goed jij was als haar baasje zijnde en ze zal geweten hebben dat je nu geen keus had en niet bij haar kon zijn. Je was een prima frettenbaasje voor haar en je hebt gedaan wat je kon.
Heel veel sterkte meis ! :sdf49:

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]