Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 15 dec 2017 20:00
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 405 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nannouc....
BerichtGeplaatst: 17 maart 2009 00:18 

Aantal fretten: 7
Vanmiddag met Nannouc naar Hanneke geweest. Ter na-controle op een vorig bezoek, het hoesten ging niet over....

Vanaf het begin dat ik Nannouc kreeg ( 2007 ) viel het mij op dat hij hoestte, niet constant, maar heel onregelmatig, dan weer af en toe eens een keer, zeg maar 1 keertje per week, dan weer 2 weken helemaal niet, dan weer 3 keer in een week, dan een maand niet.....het wisselde heel veel. Dus het was nu niet zo dat ik meteen met hem naar een da zou lopen, zo ernstig was het niet. Maar het was wel aanwezig. De normale controles bij Hanneke liepen goed, we bespraken het wel het was niet zodanig om er verdere aandacht aan te besteden.

4 weken geleden begon hij ineens vaker te hoesten, lange uithalen die zeker 10 -15 seconden lang aansluitend duurde.
Dus naar Hanneke, zij constateerde dat Nannouc heel erg gevoelig was op zijn keel, waarschijnlijk kwam daar de klacht van het hoesten vandaan, weer naar huis met 14 dagen marbocyl en kijken of het over zou gaan.
Nu een maand kuchtte hij toch nog af en toe en na eventjes spelen ging hij veel te snel weer liggen, werd hij te snel moe.

Vanmiddag naar Hanneke geweest voor een extra controle, hij was weer erg gevoelig in zijn keel, ze stelde voor om langdurig AB te geven met nog wat meds, maar ik stelde toch voor om een rontgenfoto te maken, ik vertrouwde het gewoon niet, je kent je eigen fretje het beste en dat keeltje zat me echt niet lekker. Misschien was er op een rontgenfoto wat in zijn keeltje te zien ? Hanneke was het daar helemaal mee eens.
Nu, na 4 rontgenfoto's gemaakt te hebben, weten we meer.....
De rontgenfoto's laten zien dat Nannouc onder de gehoorgang, onder het middenoor zeg maar (keel), waar een soort buisjes lopen, erg troebelige vloeistof heeft zitten, tenminste zo noem ik het maar even, dat geeft zijn keelproblemen. Op de rontgenfoto zou die holte helemaal zwart moeten wezen, bij Nannouc is het helemaal wit-grijs.
De longen laten een bronchiaal sponsel zien, zoals Hanneke het noemt, een onduidelijke vorm van een soort blijvende chronische brochitis. Op de rontgenfoto is het allemaal heel duidelijk te zien, ze liet me ook een foto zien van hoe het wel hoort te wezen en dan schrik je er toch wel van..... :(
Of beide ziekten wat met elkaar van doen hebben is nog maar de vraag....
Het enige wat er te proberen valt is of het aan te pakken is met AB, maar de vraag is welke AB.
Je kunt dat alleen te weten komen door een specifiek onderzoek in de longen.
Dat gaan we nu dan ook doen, hij krijgt nu 1,5 week bewust geen AB, om de klacht te laten verergeren zodat deze straks duidelijker naar buiten komt......volgende week krijgt hij dan een longtest, hij gaat onder narcose, dan vult Hanneke zijn longen met vocht, dat laat ze even zitten en haalt dat er dan weer uit en die kweek stuurt ze dan op naar het lab om te laten onderzoeken. Zo kun je beter een diagnose stellen om de daarbij behorende medicijnen te bepalen.
We gaan dit mannetje eens grondig onderzoeken, kijken wat voor de lange duur het beste zal zijn om te gaan geven aan medicatie. Volgende week woensdag krijgt hij dit vervelende onderzoek....arm ventje.
De dag erna duik ikzelf het zkhs in, dus het wordt een raar weekje volgende week........bah bah...... :roll:

Afbeelding

De holte die zit boven de onderste lijntjes (boogjes) moet helemaal zwart zijn, dan is het goed, hier bij Nannouc is het dus niet goed....

Afbeelding

Hier zie je dwars de bronchie-buis lopen, die mag je helemaal niet kunnen zien....dus ook niet goed...... :(

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Laatst bijgewerkt door Mayke op 17 maart 2009 01:16, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nannouc....
BerichtGeplaatst: 17 maart 2009 00:25 

Aantal fretten: 2
ooh ooh wat een ellende.
zo zie je maar dat het altijd goed is om je gevoel te volgen.
je bent gewoon een topper mayke, wie weet hoelang hij hier anders nog mee was door gelopen.
ik hoop dat het onderzoek gaat meevallen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2009 00:43 

Aantal fretten: 5
Oh Mayke wat afschuwelijk dat nu ook dit mannetje iets mankeert!

Ik hoop dat er iets gerichts uit het onderzoek naar voren gaat komen zodat jullie gericht kunnen gaan behandelen. Ik ga in ieder geval duimen voor jouw ventje.

En ontzettend knap hoe jij je fretten kent en aanvoelt, je bent een toppertje en Nannouc had zich geen beter huisje kunnen wensen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2009 00:47 

Aantal fretten: 0
Och Mayke, wat vervelend voor Nannouc en ook voor jullie natuurlijk.
Heb je net het ene gehad komt het andere probleem om de hoek kijken. :-?
Ik wens jullie veel succes en hoop dat met de juiste medicatie alles goed gaat komen en ondertussen leven we met jullie mee!!!

Fretten kusjes van Momo en Stitch en groetjes van Helen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2009 07:50 
Moderator

Aantal fretten: 1
He bah, Mayke. Maar goed dat je een rontgen foto heb laten maken. Hopelijk dat met dat aankomend onderzoek de juiste medicatie bepaald kan worden. Zo blijf je wel bezig met je fretten. Ja en het blijkt maar weer dat op gevoel afgaan zo belangrijk is. Ik ga duimen voor Nannouc en jou, want je bent heel goed bezig. :3:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2009 08:36 

Aantal fretten: 0
Gatver wat een gedoe weer zeg.... Hopelijk komt er 'iets' uit die test die gaat gebeuren en weet Hanneke een goed AB voor te schrijven. Sterkte!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2009 08:50 

oooh wat rot.. ik ga duimen dat er volgende week nog meer duidelijkheid is!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2009 08:53 

Aantal fretten: 4
Verdorie, op dit soort nieuws zit je natuurlijk niet te wachten. Wat een nare klacht is dit weer zeg. :-? Maar laten we hopen met z'n allen dat er wat uit het onderzoek komt dit gericht kan worden aangepakt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2009 09:15 

Jakkes... Wat kl*te zeg. Ik ben benieuwd wat er uit de test gaat komen. Hier draaien de duimpjes op volle toeren voor Nannouc.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2009 10:27 

Aantal fretten: 3
Geef de patient maar extra knuffel van mij

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2009 11:31 

He wat een vervelend nieuws Mayke!
Ik ga duimen dat alles goed komt met Nannouc!
Wel fijn dat jij zo goed door had dat er iets niet goed zat!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2009 11:40 

Nou, dit is niet wat jullie verdienen. :-?
Maar Nannouc mag in zijn pootjes knijpen met een baasje als jij!
Ik vind het ook heel goed dat je alles laat onderzoeken, waarschijnlijk zou de meerderheid van de forummers hier dat doen, maar ik denk dat in de toekomst andere fretjes ook baat kunnen hebben bij dit onderzoek.
Maar in de eerste plaats hoop ik natuurlijk dat het Nannouc gaat helpen.
Geef hem maar een dikke knuf van mij. :3:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2009 13:11 

jeetje wat een narigheid, dat verwacht je ook niet als je daarzo staat, ik kan me voorstellen dat je helemaal kapot bent na zulk nieuws. Hier duimen we ook dat er 'iets' te voorschijn komt uit de test en dat hanneke de juiste meds kan voorschrijven. Dikke knuf voor jou en Nannouc :3:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2009 13:45 

nou heb ik hier eens over nagedacht.
maar is het niet zo dat je door vocht in de longen te spuiten de kans op een long ontsteking vergroot??

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2009 14:04 

Ik vind het ook een eng idee hoor; vocht in de longen. Krijgt hij dan nog wel zuurstof?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2009 14:10 

Aantal fretten: 9
Ik had dit topic vanmorgen, in de vlugte, al gelezen en het is de ganse dag al door mijn hoofd blijven spoken. Wat een ellende zeg :-?
Hopenlijk komt er "iets" uit het onderzoek en kan Nannouc gericht behandelt worden, want zo schiet het ook niet op natuurlijk :(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2009 14:10 

Aantal fretten: 4
Dat is wel het geval met lichaamseigen vocht Chaimel maar Hanneke zal er wel gedestileerd water voor gebruiken.
En op het moment dat er vocht in je longen zit, krijg je even geen zuurstof. Maar ik neem niet aan dat het er lang in blijft zitten. En ik denk dat we er wel vanuit mogen gaan dat Hanneke weet wat ze doet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2009 14:16 

ja daarom stel ik de vraag.
ik twijfel niet aan hanneke maar dat betekend niet dat je zonder vragen alles laat doen.
ik vind het eigelijk wel een goede vraag.
ik had er ook nog nooit van gehoord, zodoende.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2009 14:38 

Aantal fretten: 7
Uiteraard weet Hanneke heel goed wat ze doet, daar heb ik alle vertrouwen in, ik heb er verder nog geen navraag over gedaan, ik was na de uitslag van gisteren zo compleet verrast en verbrouwereerd, ik dacht verder nergens meer over na op dat moment. Ik weet alleen dat ik nog wel vroeg wat het longonderzoek inhield, en haar antwoord staat hierboven.
Maar nu je het zo zegt Chaimel.....ik bel Hanneke nog wel om dat te vragen.....ik ben nu wat meer 'helderder' en wil eerst wel ff zeker horen wat de eventuele nadelen van het onderzoek zijn.
Het punt is alleen dat het misschien blijvend is voor Nannouc deze bronchitus, ik meen ook dat ze tussendoor zei dat hij er nooit meer vanaf komt, maar daar twijfel ik nu ook weer over. Het enige wat de AB kan doen is het zo plezierig mogelijk voor hem maken, maar dat gaat natuurlijk het beste met de meest beste AB specifiek voor die kwaal, en om dat uit te zoeken is het longonderzoek.
Maar hou me ten goede, ik was gisteren echt een beetje uit het veld geslagen en moe.
Ik zal Remco ook nog eens vragen wat hij precies gehoord heeft, hij was er ook bij.
Ik zal Hanneke morgen bellen, vandaag is ze er niet.
Maar ik ga er achterheen....dank voor je meedenken !!

Nannouc ligt nu heerlijk te pitten, hij heeft net even rond mogen lopen, maar daar heeft hij echt helemaal geen zin in.
Hij duikt meteen weg in het eerste het beste dekentje, dus reden genoeg om hem weer lekker terug te leggen in zijn eigen schone kooitje. Hier een foto van Nannouc samen met Charley aan het spelen. Nannoucc is het wildkleur fretje links. :fret: :sdf47:

Afbeelding

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2009 14:49 

Aantal fretten: 5
Wat is het toch een lekker ventje :sdf47:

Ik hoop zo dat Hanneke iets voor hem kan betekenen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 405 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]