Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 12 dec 2017 18:04
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 641 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Kaatje heeft een middenoorprobleem
BerichtGeplaatst: 07 mei 2012 22:12 

Aantal fretten: 7
Jeetje wat een vervelend nieuws Maartje, ik hoop echt dat het goed af loopt voor Kaatje !
Moet je Hanneke weer bellen over een week ? Heel veel sterkte !!

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 mei 2012 22:16 

Aantal fretten: 2
Wat een vervelend nieuws :-o
Heel veel sterkte komende week en ik hoop dat je nog geen afscheid hoeft te nemen van Kaatje.

:3:

r.i.p. Boeffie rust zacht lief mannetje. mis je nog steeds

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 mei 2012 22:43 

Wat een nieuws :-o
Maar hoe komt ze aan een maagbloeding? Kon Hanneke daar iets van zeggen?
Ik kan alleen maar hopen dat ze op gaat knappen.
En ik maak me bij jouw helemaal geen zorgen of je iets aan Kaatje ziet.
Jij bent altijd erg goed in observeren, dus dat komt wel goed.
Voor jouw is dat misschien extra zwaar want je ziet snel dingen.
Maar voor Kaatje is dat alleen maar goed.
Sterkte meis :sdf49:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 mei 2012 23:26 

:dontknow: Hanneke heeft nooit eerder een röntgenfoto genomen van Kaat en wat ik begreep van Vriend was daarop niets te zien. Alleen dat ballonnetje, daar zat bloed op. Hoe dan ook, de conditie van haar maagje is heel erg slecht. :-( Maar waar de maagbloeding vandaan komt? het is een mogelijkheid dat ze al langer maagbloedinkjes heeft en daardoor misselijk is. Maar zeker kon Hanneke dat niet zeggen.
En ook als de serenia werkt, blijft ze een tijdbommetje. Het feit dat Hanneke al geen meds mee gaf, vind ik niet erg hoopvol.
Mocht het wel werken, dan kunnen we bellen voor nieuwe meds.
Wat ik zelf nu een beetje lastig vind, is dat de serenia helpt tegen de misselijkheid, dus daar voelt ze zich lekkerder door. Maar de maagbloedingen en alles worden er niet mee verholpen. Dus het komt nu een beetje neer op tijd rekken en dat vind ik zo lastig, aangezien het waarschijnlijk op ons aankomt om te zeggen, genoeg. *cry* Jakkes, zit gewoon te huilen achter mn laptop, terwijl ze er gewoon nog is en de serenia misschien nog wel gaat werken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 mei 2012 20:51 

Heeft Hanneke je verteld wat je kan verwachten bij een fretje met een maagbloeding?
Wat is naar alle waarschijnlijkheid haar ziekteverloop?
Lijkt mij dat ze ineens heel hart achteruit kan gaan.
Ik kan hier moeilijk over praten want ik heb dit zelf nooit meegemaakt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 mei 2012 01:15 

Nou, ik ben er zelf dus niet bij geweest.
Maar Birigt had me op een ander forum al de symptomen verteld van een shock, wat een mogelijkheid is bij maagbloedingen. Ik weet niet of het zo snel gaat. Ik moet deze week verbetering zien, anders is het gewoon over. Tot nu toe merk ik niet echt veel toch. Ze heeft weer een paar keer platgelegen vandaag, even rondgelopen net en is nu haar koffertje ingedoken. :dontknow: Weet ook niet hoe lang die serenia nodig heeft om te gaan werken. Wat dat betreft is het heel erg lastig dat ik er niet bij ben geweest.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 mei 2012 06:48 
Moderator

Aantal fretten: 1
Misschien heeft Hanneke geen verdere medicijnen meegegeven om te kijken of de maag tot rust komt. Ik hoop zo dat Kaatje verbetering gaat laten zien. :sdf49:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 mei 2012 12:28 

Maartje,

Misschien een idee om zelf Hanneke even te bellen?
Als ik het zo lees, is er nog veel onduidelijk ben je. Komt natuurlijk omdat je er zelf niet bij was,
maar misschien is het een idee om even te bellen? :dontknow:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 mei 2012 13:29 

Aantal fretten: 7
Maartje schreef:
Weet ook niet hoe lang die serenia nodig heeft om te gaan werken.

Cerenia werkt doorgaans heel snel, het is een symptoombestrijder en geen geneesmiddel. De meeste fretjes vinden het heel erg vies, krijg je het er wel goed in bij Kaatje ? Ze zal ook langere tiijd nodig hebben voor herstel.
Ik denk ook dat je in overleg moet gaan met Hanneke over het hoe en wat en wat het nu precies inhoudt voor je van alles leest en hoort en je je hele erge zorgen maakt, dan weet je waar je aan toe bent en ben je zelf veel geruster. Dan kun je ook vragen waarom ze geen medicijnen gegeven heeft.
Hanneke is wel moeilijker te bereiken nu, maar misschien mag je je nummer bij de assisitentes achterlaten zodat ze je een keer terug kan bellen.
Succes met Kaatje.

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 mei 2012 21:35 

Dan vind ik een heel goed idee :-)
Je moet natuurlijk wel weten waar je aan toe ben, en jij was er niet bij en dat is gewoon vervelend :-?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 mei 2012 12:22 

De doseringen zijn niet veranderd, eentje is zelfs hoger geworden (omeprazole van 2 naar 3 korreltjes). Mocht het niet aanslaan, dan zitten we niet met een hele apotheek, had ze tegen GJ gezegd. :-( En dat Cerenia écht een laatste kans is.
Het is lastig dat ik er niet zelf bij was, maar ik vertrouw er wel op dat GJ de info goed doorgeeft hoor. Om Hanneke nu in een drukke periode nog eens alles te laten uitleggen vind ik ook weer niet nodig. Ongerust ben ik toch al over mijn frettepet en dat veranderd niet met een belletje naar Hanneke ;) Dat Cerenia (dacht dat het serenia was) symptomen bestrijd en geen geneesmiddel is, dat wist ik. Dat is juist het dubbele eraan. De maagbloedinkjes die ze heeft, zullen er niet mee weg gaan. Nu zat er heel soms een klein stukje zwart in haar ontlasting, wat GJ dus opmerkte en pas bij het maagballonnetje begon haar maag te bloeden. Ze heeft dus last van kleine maagbloedinkjes, die af en toe komen. Shock en grote, inwendige bloedingen zullen dus niet aan de orde zijn, Hanneke heeft het daar ook niet over gehad. Maar het is wel fijn om te weten waar ik op kan letten. Maar goed, zo heb ik me ook goed ingelezen in nierfalen en insulinomen. De nadruk ligt nu behoorlijk op de misselijkheid en kijken of de Cerenia aanslaat. Helaas weet ik dus heel erg goed waar ik aan toe ben: als het niet aanslaat is het gewoon opperdepop voor Kaatje.
Vanmorgen lag ze weer plat naast haar teiltje in de kooi, de krabben aan haar bekkie. Nu heeft ze papje gehad en even rondgewandeld en nu ligt ze plat onder de bank met knijpoogjes. :( Echt veel beter vind ik het nog niet gaan. Ze is nog wel vrolijk, wil overal in/kijken/onderzoeken, maar daarna ligt ze weer plat. Maar we moesten het een week geven om te kijken of het aanslaat, dus dat doe ik dan maar, hoe lastig ik dat ook vind, want ik wil NU verbetering zien natuurlijk.
Zelf heb ik er gewoon een heel dubbel gevoel over, omdat het inderdaad de symptomen bestrijd, maar de maagbloedingen niet helpt. Kaatje is chronisch ziek en ze krijgt er steeds meer bij. Ze zal nooit meer echt beter worden en het gaat dus allemaal steeds meer de kant op van tijd rekken, ik wil echt niet behandelen tot ze echt niet meer kan. Ik wil haar gewoon een fijn frettenleventje geven en kan dat niet meer, houdt het op. Misselijk door het leven moeten is ook niet fijn, ze voelt zich duidelijk niet goed dan. Maar aan de andere kant is ze nog zo vol leven, vrolijk, huppelt ze achter je aan, doet ze de diva als ze uit de kooi wil en staat ze de kat aan te staren van "waag je poot maar door de tralies te steken". Lag ze nu doodziek in haar kooi, wilde ze niet meer eten of helemaal niets meer, ja dan is het wel duidelijk. Maar dit... Ik bedenk me dus maar dat ze aan de buitenkant er wel ok uit kan zien, maar aan de binnenkant is het goed mis. :sad2:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 mei 2012 14:17 

Weet het wat het vervelende bij fretten is.. ze blijven vrolijk en onderzoekend tot écht het laatste moment. Falkor was al een dag gestopt met eten, maar kwam me nog steeds begroeten en heeft ook nog tot vervelens toe geprobeerd uit de carrier te komen toen ik op weg was naar Hanneke. En toch had ik geen moment later willen gaan.. en ook Artax heb ik een kwartier voor vertrek naar de DA nog een muis gegeven die hij vol overtuiging op at. En beide fretten waren echt zo weg toen ze het eerste spuitje kregen, want de lijfjes waren echt op :-(

Als ik nog een paar dagen gewacht had en Falkor of Artax echt een paar dagen niet hadden kunnen eten, dan hadden zij ook doodziek in de kooi gelegen.. maar ik wil dat gewoon niet afwachten.

Het is nu goed dat je haar die week geeft, maar probeer wel te gaan voor échte verbeteringen. Fretten blijven fretten tot het allerlaatste moment. Zij gaan geen knoop voor je doorhakken of aangeven van 'Joh, klaar nou'. Een fret is een vervelende in dit besluit, want ze helpen je op geen enkele manier om het je makkelijker te maken. Maar ik heb tegelijk ook nooit het gevoel gehad dat ze me iets kwalijk namen toen ik ze naar de DA bracht om eindelijk 'rust' te krijgen..

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 mei 2012 16:15 

Ik sluit me aan bij Birgit.

En natuurlijk zal je vriend alle informatie overgebracht hebben, die Hanneke heeft gezegd. Daar zou ik ook op vertrouwen, maar
neem aan dat hij niet zoveel weet van fretten en jij de "frettendeskundige" thuis bent? :dontknow:
De reden waarom ik zei dat je misschien moest bellen is, zodat je weet wat er in haar lijfje speelt.
Als je dat precies weet wat er aan de hand is, kan je beter beoordelen (denk ik) of klachten nieuw zijn zeg maar.

Misschien dat een van de assistentes in het dossier van Kaatje kan kijken? :dontknow:

Hoop echt dat er snel verbeteringen gaan komen bij Kaatje. :sdf49:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 mei 2012 17:46 

Ik denk niet dat Hanneke me nog iets zou kunnen vertellen wat ik nog niet van GJ gehoord heb. Tuurlijk ben ik thuis 'de frettendeskundige', ik weet precies wat Ka mankeert en wat welke medicijnen doen. Daarom heb ik GJ ook met een lijstje daarheen gestuurd, ter ondersteuning, want hij verzorgt Kaatje net zo goed als ik. Maar de situatie is nu wel duidelijk.
Kaatjes misselijkheid moet deze week met de cerenia echt verbeteren, anders is het gewoon op. :(
Van een ziektebeeld wbt de maagbloedingen is volgende week dan pas sprake, als ze echt opknapt. Dan kan ik het met Hanneke hebben over waarop te letten en wat er kan gebeuren. Maar het zal erop neerkomen dat ze alleen maar papjes mag. Nu werd de maagbloeding veroorzaakt door de maagsonde, wat een teken is dat het echt niet goed zit. :cry3: Of ze eerder maagbloedinkjes heeft gehad, is niet zeker, maar hoogstwaarschijnlijk wel. Dat zou de kleine zwarte stukjes in haar ontlasting verklaren en die zouden veroorzaakt kunnen worden door kleine stukjes brok.
Dat haar maag heel erg slecht is, was de vorige keer al duidelijk bij Hanneke, omdat ze de sucralfaat niet meer te pruimen vond en er gevoelig op reageerde. Dat was deze keer wel veel erger geworden, die gevoeligheid op de maag.
De chronische middenoorontsteking die ze heeft, richt ook veel ellende aan. Ontstekingscellen komen in de maag, veroorzaken daar ontstekingen, in de nieren, veroorzaken daar ontstekingen. Ze heeft dus niet alleen een chronische middenooronsteking, maar ook een chronisch maag/darmprobleem en chronische nierontstekingen. Daarnaast zit ze tegen insulomen aan.

Nou heb ik het gevoel dat ik er niet alles aan doe, omdat ik niet bel. Maar ik heb geen vragen, er is bij mij geen onduidelijkheid. Als er sprake was van een ziekteverloop, zou ze dat zeker aan GJ hebben verteld.
Het is deze week echt gewoon afwachten, hoezeer ik dat ook haat. En tot nu toe tipt de weegschaal nog naar "nee, geen verbetering". Nu ligt ze ook weer plat in de kooi. :(

Ik heb op dit moment geen vragen die ik aan Hanneke zou kunnen stellen. Het is erop of eronder deze week.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 mei 2012 18:12 

Dan heb je helemaal verkeerd begrepen Maartje.
Ik dacht dat je (omdat je er zelf niet bij bent geweest) zelf nog met vragen zat.
En omdat je GJ met lijstje naar Hanneke had gestuurd, dacht ik even dat hij "een frettenleek" was zeg maar. Begrijp nu dat dit niet zo is.

Het was zeker niet bedoelt om je een slecht gevoel te geven, maar juist goed bedoelt.

Sorry voor het misverstand.

Zal voor Kaatje duimen, dat deze week goed doorkomt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 mei 2012 18:58 

Als het verder duidelijk voor je is dan is het gewoon goed zo :-)

Ik hoop gewoon dat Kaatje goed gaat reageren op de cerenia, maar wat ik van dat medicijn begrijp is dat het wel vlot zijn werk doet.
Dus in hoeverre je nu nog verbetering gaat zien weet ik niet.
Ik vind het daarom een goed besluit van je om de periode die Hanneke heeft aangegeven het aan te kijken.
Zie je geen verbetering dan weet je welke keuze je moet gaan maken, hoe moeilijk ook.
Heel veel sterkte maar voor nu heel veel beterschap toegewenst :sdf49:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 mei 2012 00:58 

ff186 ik ben er eigenlijk wel een beetje uit. Maandag begon ze met de cerenia, maar net bij het loslopen ging ze maar liefst 8 keer platliggen. Ze staat ergens, slaakt een zucht en ploft neer. Dat is echt niet best. Vanmiddag lag ze plat voor mijn kledingkast, waar ze normaal in ligt te pitten. ff63 En vanmorgen ook platliggen gezien. Een echte verbetering heb ik nog niet gezien en ik denk dat na ruim een halve week de cerenia wel iets had moeten doen.
Ik denk dat ik morgen maar alvast een afspraak maak voor volgende week. :sad2: Dan zit het weekend er nog tussen voor een wonder.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 mei 2012 06:27 
Moderator

Aantal fretten: 1
:sdf49:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 mei 2012 10:17 

dinsdag om half 2 zien we hanneke weer... *cry*

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 mei 2012 11:39 

Wie weet gebeurt er nog een wonder in het weekend.
Heel veel sterkte :sdf49:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 641 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]