Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 12 dec 2017 15:59
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 425 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ravi heeft waarschijnlijk een hartafwijking
BerichtGeplaatst: 19 feb 2011 12:06 

Aantal fretten: 2
Ze worden in mei 5 jaar.. net of dan de bel van de eerste ronde is gegaan dat er dingen gaan gebeuren..

Ravi heeft waarschijnlijk insulinomen, ik zeg waarschijnlijk omdat het nog niet medisch is vastgesteld, maar het is het volgens mij wel.

Maandag kreeg ik een onderbuik gevoel bij Ravi.. ik kon totaal niet zeggen wat er aan de hand was, maar dat er iets was voelde ik wel.. ik kan best van een mug een olifant maken met dit soort dingen, dus ik hoopte eigenlijk dat mijn gevoel niet juist was. Ik ben wel gaan schrijven.. als ik dingen vreemd vind of een gevoel krijg, dan schrijf ik precies op wat ik zie. Enige wat ik maandag op schreef was dat hij 'verstopt klonk'. En hij had ergens anders gepoept dan in de bak, dat doet hij normaal nooit.. (ook wel gewoon in de bak gedaan)
Dinsdag ben ik weer gaan schrijven, Ravi was wat sloom. Eigenljk was dat het enige dat anders was, verder was hij gewoon Ravi. Er werd alleen niet druk gespeeld (van het weekend lag hij nog op zijn rug te spartelen..) wel overal kijken, ruiken, nieuwsgierig, zenuwachtig worden toen het eten kwam. Heel druk doen toen hij uiteidelijk het eten kreeg, lekker op zijn achterpoten staan enzo.. Niet misselijk, geen pijn.. (geen knijpende oogjes ofzo) en ik heb hem echt heel goed aan zitten staren want er was iets anders.. Wel weer ook ontlasting ergens anders dan in de bak.. ik weet niet precies waarom, maar ik heb hem (en Nunki) waltham gegeven. Misschien meer als goed gevoel voor mezelf, dat weet ik niet..
Woensdag leek het allemaal wel mee te vallen. Ik dacht weer dat ik me druk gemaakt had om niets. Nog wel iets sloom en een beetje verstopt, maar verder..
Donderdag leek het allemaal weer weg.. geen gekke dingen (dacht ik dat te zien, of wilde ik dat zien??), maar nog wel een beetje verstopt en ook weer ontlasting op een andere plek dan in de bak..
Vrijdag zelfde verhaal..

Vanmorgen... ik was bezig met het hok schoonmaken, ik dacht dat er niets meer was, kwam Nunki mij uitdagen. Ik dus gek met haar doen, helemaal druk maken met kietelen en toen wegschieten over de vloer. Ravi kwam naar me toe gehobbeld dus ik dacht dat hij ook wilde. Hij was niet zo heel druk toen ik hem kietelde en toen ik hem wegschoot kwam hij rustig terug lopen... hij ging voor me staan.. keek me aan.. en boem.. volledige achterhand viel om en hij dus daardoor helemaal. Nu weet ik dat voor vele dit 'normaal' is of het vaker hebben gezien. Ik niet en ik raakte gelijk in paniek! Ik ben natuurlijk weer alleen thuis en dan kan ik al zo lekkere drama queen zijn..

Ohhh wat was dat ook al weer als dat gebeurde? Wat moest ik dan ook alweer doen? WAAROM IS HET WEEKEND?! ik dacht aan insulinomen maar het kwam gewoon allemaal niet meer aanwaaien.. ik wilde iemand bellen, maar eigenlijk was het best vroeg, dus weinig mensen namen op. Gelukkig Birgit wel. Die heeft me alles weer even goed uitgelegd. Tijdens het gesprek viel hij opnieuw om, dus ondertussen gaf ik hem snel wat waltham om hem wat beter te laten voelen. Het is zo verschrikkelijk naar gezicht om je fretje zo te zien omvallen. Net na de waltham is hij nog een keer omgevallen, maar wel minder heftig. Ik moest nog even het hok verder schoonmaken en ik heb Maikel even gebeld, ik baal dat ik alleen thuis ben... ik moest hem gewoon even spreken. Niet dat het helpt, dan gaan alle sluizen weer open..

Het is altijd dezelfde routine, hok is schoon dan doe ik weer bakvulling in de bakken en richt het hok weer in. Gooi dan het water weg en dan ga ik het prooi halen. Nou Ravi was er weer als de kippen bij en en stond ook weer zoals altijd op zijn achterpoten. De waltham heeft zijn werk voor nu dus wel gedaan..
Maandag ga ik naar Brouwhuis bellen, ik hoop dat ik volgende week (het liefst maandag) nog bij Hanneke terrecht kan. Gelukkig kan ik vrij makkelijk vrij krijgen op mijn werk en weten ze ook wat de dieren voor mij betekenen, nog makkelijker dus :-D
Gekke is dat ik vorige week nog dacht dat ik een afspraak wilde maken voor controle en enting..

Voorlopig ga ik vandaag met mijn ouders naar mijn zus (in Belgie). Ik ben dan wel even niet thuis, maar ik kan ook verder niet zo veel doen natuurlijk.. zorgen dat hij waltham krijgt als hij weer een toeval heeft en misschien een beetje tussendoor. En zorgen dat hij genoeg te eten heeft (eigenlijk dat het blijft liggen, maar dat moet dan maar eventjes). Morgen heb ik ook de hele dag een afspraak, maar dan zorg ik er voor dat hij goed achter blijft. Normaal slaapt hij toch ook gewoon de hele dag.

Poeh.. lekker begin van het weekend!!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ravi heeft waarschijnlijk insulinomen
BerichtGeplaatst: 19 feb 2011 12:12 

Daarom belde je dus. Sorry dat ik niet direct heb teruggebeld. Je belde me inderdaad wakker maar had niet eens door dat het de telefoon was, ja later pas :oops:

Maar wat rot kit, ik denk dat je er inderdaad goed aan doet hem regelmatig waltham te geven. Echter ben ik niet bekend met insulinomen verder, dus ik weet niet hoe vaakje waltham moet geven. Als je wil dat ik tussendoor waltham aan hem geef moet je even gillen. Ik ben het weekend thuis. Als je dat een prettiger gevoel vind.

Ik bel je ook nog wel even.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 feb 2011 12:13 

Aantal fretten: 0
Als ik het zo lees dan denk ik dat je het goed ziet en gezien z'n leeftijd zou het ook zomaar kunnen. Heb je hem al eens zien staren (alsof hij er 'eventjes niet is')?
Hopelijk kun je snel terecht :sdf49:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 feb 2011 12:19 

Aantal fretten: 4
Ik denk ook dat je het bij het rechte eindje hebt. Leeftijd en symptomen wijzen in ieder geval sterk in die richting. Je zit hier niet op te wachten natuurlijk maar gelukkig is er wel iets aan te doen. Dus ik zou zeker een afspraak plannen bij Hanneke en tot die tijd inderdaad zo regelmatig mogelijk eten geven en ik zou zeker gaan bijvoeren met waltham totdat je in Helmond terecht kunt.
Je kunt ook nog proberen om druivesuiker te pakken te krijgen, bij een acute aanval (dat hij bijvoorbeeld zo weg raakt dat hij niet meer kan eten) kun je dan in ieder geval wel wat suiker geven. Maar bij lichte aanvallen helpt waltham ook prima.
Hopelijk kun je maandag terecht, komende dinsdag is Hanneke in ieder geval niet aanwezig.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 feb 2011 12:28 

he wat naar!

Maar jou fretten zijn toch prooidier eters? Die zouden toch (in principe) geen insulinomen ontwikkelen?

hoop dat je snel terecht kan

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 feb 2011 12:33 

Aantal fretten: 4
Dat wordt tot nu toe als de belangrijkste oorzaak gezien maar aanleg en erfelijkheid zal ook wel meespelen denk ik.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 feb 2011 12:34 
Moderator

Aantal fretten: 1
Ha bah, Kitty, dit is niet leuk. Maar gelukkig zit Ravi bij een opletten baasje. Hopelijk dat je maandag terecht kan bij Hanneke en dat je dan gelijk weet wat je ventje mankeer. :sdf49:

Nou het gaat wel erg lekker allemaal met de fretten op het forum. :-(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 feb 2011 13:14 

Aantal fretten: 7
Ik kan me voorstellen dat je je dan rot schrikt als dat gebeurd, wel goed van je dat je alles genoteerd hebt, je hebt nu een mooi overzicht van zijn gedragingen.
Ik hoop dat Hanneke maandag tijd heeft en je met Ravi kunt langskomen. Ik gebruik in dit soort gevallen ook altijd druivesuiker. Als je dat niet zo gauw bij de hand hebt kun je ook honing geven, dan knappen ze gelijk weer op. En je mag hem nu best 3x waltham geven voor de zekerhied, dat kan nooit kwaad.
Succes ! :sdf49:

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 feb 2011 13:26 

ooh bah kit wat balen zeg, ik hoop dat hanneke er is maandag

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 feb 2011 14:31 

Ohw gatsie Kitty wat naar. Ik kan me je schrik wel voorstellen hoor :sdf49: ik hoop dat je maandag al bij Hanneke terecht kunt met hem

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 feb 2011 15:52 

Aantal fretten: 3
Wat vervelend zeg! Hopelijk kun je snel terecht bij hanneke

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 feb 2011 16:00 

He gatver inderdaad, naar zeg!
Ik hoop dat je snel terecht kunt en dat Ravi de rest van het weekend geen aanvalletjes meer krijgt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 feb 2011 16:59 

Wat naar, ik weet precies hoe machteloos jij je dan voelt; ons eerste fretje had ook insulinomen en destijds ook geen idee wat het was en hoe het eruit zag. Zoals al meer gezegd hier, oppeppen met waltham en druivesuiker, en dan zal Hanneke je hopelijk maandag meteen verder helpen. Het ziet er heel naar uit, maar je bent er nu vast nog snel bij.

Sterkte ermee, en ik hoop dat jullie toch goed het weekend doorkomen. :sdf49:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 feb 2011 21:03 

Heel veel sterkte en je zal zien altijd net voor of in het weekend dat zo iets gebeurt. Hoop ook voor je dat je Maandag terecht kan bij Hanneke. :sdf49:

Fretten kusjes van Momo en Stitch en groetjes van Helen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 feb 2011 21:04 

Sterkte er mee Kitty
Zul je inderdaad zien dat je dan dus alleen bent...
En ik hoop dat je snel bij Hanneke terecht kunt

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 feb 2011 22:29 

Wat naar zeg!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 feb 2011 00:27 

Aantal fretten: 5
Toch denk ik als ik jouw verhaal zo lees niet direct aan insulinomen, maar eerder aan een middenoorprobleem. Vooral als je zegt dat hij "verstopt" klinkt (ik denk dat je hiermee bedoelt verkouden?), en hij is onstabiel, dan is dit best een middenoor-symptoom. Bij insulinomen zie je namelijk vaak dat ze continu onstabiel zijn, niet helemaal aanwezig zijn, en ook verder niet echt "handig" zeg maar. Maar als jij hem Waltham hebt gegeven, en hij valt alsnog om, dan is dat eigenlijk raar. Ik weet niet waarom, maar als ik je verhaal zo lees kan ik het niet helemaal rijmen met insulinomen.

Als hij naast de bak gaat poepen, of ergens anders, is dit een teken dat hij zich niet helemaal lekker voelt.

Ik zou proberen meteen maandag naar Hanneke te gaan. Neem wel wat nutrigel of druivensuiker mee voor onderweg, mocht hij, omdat hij dan een tijd nuchter moet zijn, in een hypo schieten, dan kun je direct in de auto ingrijpen.

Succes!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 feb 2011 00:41 

Maar hij blijft z'n muizen toch goed eten? Bij een middenoorontsteking doet het kauwen zeer dus eten ze hun prooi minder.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 feb 2011 09:19 

wat naar kitty, kan me voorstellen dat je even goed in paniek schiet, ik hoop dat Hanneke snel een plekkie voor je vrij heeft

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 feb 2011 12:16 

Wat vervelend Kit! Hopelijk kun je snel bij Hanneke terecht!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 425 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]