Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 12 dec 2017 19:44
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 447 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Baldur heeft een maagontsteking
BerichtGeplaatst: 28 apr 2011 23:25 

Aantal fretten: 2
Toch maar een medisch topic...voor zo'n jong knulletje :-?

Baldur heeft momenteel een maagontsteking, waardoor hij weigert te eten....maar uit de bloedwaardes was te zien dat hij al een chronisch maagprobleem heeft :-o Hoogstwaarschijnlijk had hij al last van zijn maagje toen hij bij mij kwam en dat is toen gelijk mis gegaan met de marbocylkuur. Ondanks dat hij al snel is begonnen met omeprazole en sucralfaat durft Hanneke het niet uit te sluiten dat hij al een maagzweer heeft gehad. Zijn angstige natuur help hem ook niet om van zijn maagprobleem af te komen. Hij gaat voor lange tijd aan de synulox en hele hoge dosis omeprazole en zolang hij het accepteert blijven sucralfaten. Hij mag ook cerenia hebben als hij misselijkheid of braken laat zien, maar gelukkig braakt hij niet en is hij niet vaak misselijk. Laten we dat ook maar zo houden :wink:
Door zijn maagontsteking is zijn hartje aan het raar doen...hij heeft last van ritmestoornissen en atriumfibrillatie. Dit is niet op zichzelfstaand en Hanneke heeft naar aanleiding van het ECG precies laten zien, dat zijn hart op zich eigenlijk niets mankeert, maar er een stoornis in de slag is door stuwing en nog iets wat ik niet meer weet :roll: :oops: zodra zijn maag tot rust gekomen is, zal zijn hartje ook weer zonder problemen zijn. Voor zekerheid ga ik wel een hartslag dagboekje bijhouden voorlopig.
Hij heeft ook nog steeds last van zijn oren, alleen niet zodanig dat het een maagontsteking kan geven. Het zijn vooral de bullae die heel gevoelig zijn en het moet zeker ook in de gaten gehouden blijven worden. Alleen is er dus een probleem om adequate medicijnen voor zijn oren te geven vanwege zijn maagje.

Na uitgebreid gesprek heeft Hanneke een advies gegeven, wat ze nooit had gedacht ooit te zullen doen voor een fretje met een HB probleem: Baldur heeft een speel/slaap maatje nodig!!!
Ik was er zelf al lang mee bezig, omdat ik dacht dat het hem goed zou doen een maatje te hebben waar hij steun bij kon zoeken als hij onzeker of schrikkerig is. Toen ik vandaag dus te horen kreeg dat hij een chronisch maagprobleem had, wilde ik wel weten of ik daar dan goed aan zou doen of het alleen maar erger zou maken...maar dat ze wel allebei een eigen kooi zouden hebben. Hahahaha...zegt Hanneke "nee, samen in een kooi" we keken allebei zo :-o :-o *brush*
We gaan onze plannen nu dus omzetten in daden en een vriendinnetje voor ons witkoppie regelen. Hopelijk gaat het hem zelfvertrouwen geven en wordt hij wat minder schrikkerig, waardoor zijn maagje ook beter tot rust kan komen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Baldur
BerichtGeplaatst: 29 apr 2011 05:51 

Aantal fretten: 0
Zo, dat is nog eens een onverwacht advies?!

Het is dat ik Hanneke ken maar dit zou ik ook nooit gedacht hebben. Maar goed, als jet het aandurft (want het kan zijn dat Baldur er niet op zit te wachten) dan ben ik heel benieuwd hoe deze 'genezing' gaat werken. Hopelijk is het dé oplossing!

Sterkte met die witkop!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 apr 2011 05:58 

Aantal fretten: 4
Naar hoor, op zo'n leeftijd alweer zulke problemen. :-?
En ik hoop maar dat je er goed aan doet om een vriendinnetje voor hem uit te zoeken, ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in.

Dit moet je niet verkeerd opvatten maar heb je er wel eens aan gedacht dat hij misschien erg gevoelig is voor alles wat er bij jullie thuis speelt op dit moment? Het is allemaal niet niks wat er momenteel aan de hand is bij jullie en al die stress en verdriet kan hij natuurlijk ook oppakken....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 apr 2011 06:37 
Moderator

Aantal fretten: 1
Jeetje, dat is inderdaad niet mis. :-? Een dikke :sdf49:, want kl.t.e dat Baldur toch strubbelingen blijft hebben.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 apr 2011 07:45 

:-o wat een vreemd advies.

ik hoop dat Baldur zich snel beter voelt!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 apr 2011 08:39 

Aantal fretten: 3
Hopelijk helpt het! :sdf49:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 apr 2011 09:00 

Aantal fretten: 7
Het is toch niet te geloven dat zo een jong fretje alweer kampt met deze problemen...... :-o
Wat een slechte start niet teweeg kan brengen, dat zie je hier overduidelijk, sneu voor Baldur en voor jullie Karen.
Ik heb hem gisteren zien lopen en sjouwen en ik ben er van overtuigd dat het nemen van een maatje voor Baldur een goede keus zou kunnen zijn.
Het is zo een grote lieverd die Baldur, het is een scheet van een fret, een echte knuffelaar, sjouwt, speelt en mokt, maar het is ook een beetje een (lief bedoelt ) 'zacht eitje', een 'schijtertje' alleen, een vriendje of vriendinnetje zou een steun kunnen zijn en hem wat zekerder maken. Hij doet me denken aan mijn Bommeltje, dat was ook een bange 'schijtert' en met Charley erbij was hij veel opener en minder schrikkerig, dan was Bompie gewoon veel meer fret en dat gaf meteen ook meer zekerheid voor hem.
Ik hoop dat de medicijnen zijn maagje weer tot rust brengen, hij heeft mijn hart gestolen dat witkoppie ! :sdf47:

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 apr 2011 09:16 

Wat een waslijst voor zo'n jong ventje zeg. Ik hoop dat zijn maagje snel tot rust komt en zijn hartje dus ook.

Ik ben benieuwd of Hanneke haar advies zijn vruchten af gaat werpen, het is inderdaad een advies dat je niet verwacht.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 apr 2011 09:31 

Je beschrijft hem precies goed Mayke :lol: ...het is een watje! Ik heb zelf ook al heel lang het idee hoor dat hij beter af is samen met een speelmaatje, maar durfde niet vanwege alles rondom Chubby. Nu hij helemaal alleen is huis is en hij Chubby ook niet meer ruikt en ziet is hij alleen maar 'watteriger' geworden...we zullen zien hoe het samen gaat en vertrouw ik het niet, dan gaan ze alsnog gewoon apart. Ik vond het heel bijzonder en opvallend hoe hij gisteren bij jou was....net alsof hij zichzelf aan het onderdompelen was in eau de furêt ...hij vond het heerlijk!
Marjan ik zou me kunnen voorstellen dat hij nu van slag zou zijn door wat er in huis gebeurt, maar hij is al vanaf het begin niet goed en toen was alles in huis lekker gewoon hoor...en het is nu ook niet zo dat het hier een gekkenhuis is of er een grafstemming heerst, er zijn geen ruzies of iets dergelijks. Ons leven gaat door en we maken er het beste van. Ik maak me erge zorgen ja, maar dan zou de hele frettenwereld met maagproblemen rondlopen vanwege 'iets' dat in een gezin gebeurt....zijn maagprobleem is er al heel lang en is al duidelijk geworden vorig jaar oktober, toen hij zo raar op de marbocyl reageerde...ook het schrikkerige en watterige heeft hij altijd gehad. Af en toe iets meer, dan weer iets minder. Hij is ook eigenlijk alleen angstig om geluiden, vooral die van boven komen. Hij went ook niet aan die geluiden, die hij eigenlijk dagelijks hoort. Zoals een deur dicht gaan, boven lopen, wc doorspoelen boven, iemand die de trap afkomt, het hekje dat tig keer per dag open en dicht gaat, fluitende vogels....zo kan ik nog een aantal dingen opnoemen die niet extreem zijn en dagelijks terugkerende huiselijke geluiden zijn, waarvan je zou verwachten dat een diertje aan went. Zelfs die bange Musketiers waren daar gewoon aan gewend geraakt....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 apr 2011 09:50 

jeetje wat een waslijst voor zo'n jong mannetje, ik hoop dat hij toch weer snel op wil knappen Karen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 apr 2011 10:30 

Aantal fretten: 6
Jeetje Karen, inderdaad een hele waslijst voor zo'n jong ventje.
Je kunt altijd kijken of een maatje een goede keus zou zijn. Proberen kun je altijd.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 apr 2011 10:32 

dit fretje word nooit meer beter, ook niet met een maatje.
Maar ik lees nu 2 verschillende kanten.

1 buldar moet een maatje.
2 als het niet gaat dan gaan ze appart.

deze 2 dingen kloppen niet in mijn ogen, als jij een fretje voor/met baldur uitkiest die achteraf toch niet zo goede match blijkt te zijn, dan moet je dat fretje eigenlijk wegdoen en een nieuwe fret zoeken, net zo lang tot hij wel een goede vriend of vriendin tegenkomt, want volgens je eigen woorden moet baldur een maatje, dan kun je niet na 1 poging het al opgeven.
er is een groot verschil tussen maagproblemen en maagproblemen.
een fret die in een groep gehouden word en daar dikke vette stress van heeft die ontwikkeld HB daar moet je de oorzaak bij weghalen en dan besluit je om een fretje alleen te houden.
Bij buldar is dit helemaal niet het geval, hij heeft nooit bij andere fretten gezeten dus je kan niet automatisch zeggen dat er voor hem geen maatje bij kan komen, de oorzaak van zijn maagprobleem is heel iets anders, ik persoonlijk denkt aan een zwak fretje of door de medicatie die hij niet kon hebben.
alleen je keuze die je nu moet gaan maken is stel dat het niet goed gaat dan kan het voor zo'n zwak fretje ook teveel zijn en misschien meer kwaad doen dan goeds, dat is natuurlijk bij iedere foute combinatie fretten maar bij deze jonge zwakke dieren is dat risico helemaal groot.

Zolang je ervoor zorgt dat het de match van de eeuw is zie ik geen reden om er geen fretje bij te nemen.
Het is alleen vreselijk moeilijk om de juiste match te vinden dus heel veel succes ermee.
Wat ik wel heel erg raar vind dat is dat hanneke zegt dat je ze in een kooi moet houden, zolang zij niet met eigen ogen ziet hoe de combinatie fretten is vind ik niet dat je zoiets kan zeggen.
Ik bedoel zoveel ervaring heb je niet met het matchen van fretten, wie weet kun je de signalen niet goed lezen en zet je ze bij elkaar op advies van hanneke, dus dat advies vind ik al heel erg dom, begin eerst met het zoeken naar de goede match, daar ben je lang genoeg zoet mee.
Ik hoop echt dat als de juiste match gevonden word hij er van opleeft :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 apr 2011 14:16 

Het is ook niet zo dat ze gelijk bijelkaar in de kooi komen hoor Chaim. Ik wil eerst zeker weten dat het een goede match is :wink: als het goed lijkt en ze willen samen slapen, dan gaan ze dus niet meer apart, zoals ik eigenlijk wel van plan was. Ik had altijd het idee van, als het klikt is samen spelen oké, maar wel ieder een eigen kooi....Het lijkt mij zo logisch dat je niet twee fretten zomaar samen in een kooi zet, dat ik dat niet verder uitgelegd heb....dom van me, want nu lijkt het wel of ik zomaar een moertje erbij ga zetten. Dat is dus absoluut niet de bedoeling...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 apr 2011 14:27 

en hoe ga jij zien of ze alletwee wel samen willen slapen? Juist, zodra de ene fret of dood, of doodziek is, dan weet je 100% zeker dat ze niet samen wilden slapen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 apr 2011 14:31 

dus het word een moertje?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 apr 2011 14:51 

Aantal fretten: 5
Ik vind, als ik heel eerlijk ben, dit een heel raar advies.

Al zou een fret een roedeldier of kuddedier zijn, dan kan hij inderdaad terugvallen op zijn andere leden van de roedel. Onderdanige honden bijvoorbeeld hebben vaak een dominante leider nodig, gewoonweg omdat ze het zelf niet kunnen. Dit zit in de natuur van die dieren. Fretten kennen dit niet, omdat het solitair levende dieren zijn. Dit zit niet in een fret, heel simpel. Dus ik geloof niet dat dit je probleem op gaat lossen, sterker nog, het kan het alleen verhelpen.

Als je Baldur minder stress wil geven, zet hem dan ergens waar hij rustig staat, niet meer in de woonkamer of bijvoorbeeld in de buurt van de hond. Geef hem een vast speelritme, en zorg dat er nooit harde muziek e.d. zijn. Hij heeft rust en structuur nodig. Ook denk ik dat Marjan gelijk heeft voor wat betreft de stress die bij jullie thuis heerst. Dit heeft een uitwerking op een fret, en niet te zuinig.

Als je het perse wilt, moet je het doen, maar ik geloof niet dat dit de oplossing gaat zijn voor hem. Hij moet zelf genezen, en er zit ergens een probleem dat aangepakt moet worden, en dat kan niet weggenomen door "een andere fret erbij te zetten".

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 apr 2011 18:22 

Marit (SDF) schreef:
Hij moet zelf genezen, en er zit ergens een probleem dat aangepakt moet worden, en dat kan niet weggenomen door "een andere fret erbij te zetten".

En dat is precies waar ik aan denk. Sterker nog, ik denk dat als er een andere fret bijkomt de kans groot is dat deze ook ongelukkig wordt.

@Karen: heb je er over nagedacht hoe je dit gaat doen? Ik hoef jou niet te vertellen dat een dier geen wisselbeker is. Wat als je je gaat hechten maar het toch niet lukt?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 apr 2011 19:11 

Aantal fretten: 4
horus schreef:
Baldur heeft momenteel een maagontsteking, waardoor hij weigert te eten....maar uit de bloedwaardes was te zien dat hij al een chronisch maagprobleem heeft :-o Hoogstwaarschijnlijk had hij al last van zijn maagje toen hij bij mij kwam en dat is toen gelijk mis gegaan met de marbocylkuur.

Dit vind ik trouwens onwaarschijnlijk want ruim een week nadat je hem uit de opvang hebt gehaald ben je bij Hanneke geweest en werd hij, op zijn oren na, goedgekeurd. Als hij toen een maagontsteking had gehad, had Hanneke dat beslist gevoeld.
Ik denk dus eerder dat de maagproblemen later door zijn oorprobleem of door andere stress-factoren is ontstaan.
En ik doel uiteraard niet op grafstemmingen of ruzie, meer wat jullie gezin heeft meegemaakt de afgelopen tijd aan allerlei ellende en dat is ook niet iets wat de laatste tijd speelt natuurlijk.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 apr 2011 21:53 

Web Ferret (SDF) schreef:
Sterker nog, ik denk dat als er een andere fret bijkomt de kans groot is dat deze ook ongelukkig wordt.

Toch fijn om te weten hoe je over de dingen denkt.....

Ik krijg erg de indruk dat er geopperd wordt dat ik mijn fretje de vernieling in geholpen heb door alle zogenaamde stress die er bij mij zou moeten zijn en de onrust, gebrek aan struktuur en onkunde en een volgend fretje al zit te wachten om ook dezelfde weg te gaan...

Ik zal jullie in het vervolg niet meer lastig vallen met informatie over die ongelukkige fret....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 apr 2011 00:51 

Aantal fretten: 7
Ik vind de benaming ongelukkig erg ongelukkig gekozen.....
Baldur is alles behalve een ongelukkige fret, ik heb hem gisteren hier gezien, hij speelt als de beste, hij is lief, een echte knuffel, alleen bij geluidjes die hij niet kent duikt hij weg, maar komt dan even later toch wel weer kijken. Niet alle fretten zijn tenslotte even 'stoer' en 'mondig', of gaan overal op af. Mijn Bommeltje was ook meer een angsthaas, maar trok zich op aan Charley. Daar was niets mis mee dat hij dat deed. Als het maar begrepen wordt door het baasje dat ze steun aan elkaar hebben. Net zoals eigenwijze fretten juist geen ander nodig hebben. Eigenlijk hetzelfde maar dan net andersom.
Baldur zou ook wat zekerder van zichzelf kunnen worden met een vast vriendje erbij, dat zou hem volgens mij alleen maar ten goede komen.
Van stress van buitenaf is hier volgens mij geen sprake, mogelijk wel van stress uit de eerste weken, maanden van zijn leventje, tenslotte weet niemand wat er precies gebeurt is met dit ventje. Gezien de problematiek met zijn oortjes is er niet veel aandacht aan hem geschonken, heeft hij niet veel bescherming gehad en heeft hij alles zelf moeten ontdekken, zijn vege lijfje moeten redden, mogelijk komt daar de oorsprong van zijn lichte angst vandaan.
Niemand kan zeggen of het verstandig is of niet om er een fretje bij te plaatsen, ieder heeft zijn eigen mening daarover, maar niemand kent Baldur zo goed al het baasje zelf. Als Karen dit besproken heeft met Hanneke en als het als een mogelijke oplossing wordt gezien, uiteraard alleen maar goed bedoeld voor Baldur zelf, dan is dat zeker het proberen waard.

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 447 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]