Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 16 dec 2017 22:42
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: fret + honden ?
BerichtGeplaatst: 14 jun 2012 00:35 

Aantal fretten: 2
Ik zou het ook niet durven bij zulke grote honden. Met de honden van mijn ouders durfden we het wel, onder toezicht uiteraard, maar dat waren een maltezer en een sheltie, dat zijn kleine hondjes. En toen Isis echt oud werd, 9 ofzo, kon het met de sheltie ook niet meer, omdat die op de grond ploffen tijdens het spelen, en dat werd toen te zwaar voor Isis. Ook al omdat de sheltie toen volwassen was, en toen ze nog echt samen speelde was de sheltie een pupje, dus nauwelijks groter dan Isis.

Wat Isis wel echt geweldig vond, was de honden achter haar aan laten rennen, dan zelf ergens achter of onder kruipen en dan kijken hoe de honden haar gingen zoeken. En als de honden dan weggingen, sprong ze tevoorschijn, en maakte de honden aan het schrikken. Als het gelukt was volgde altijd een wardance en heel veel blij rollen.

En de honden waren altijd heel blij dat Isis altijd overal snoepjes verstopte :lol:

Het kan dus best wel leuk zijn, maar met echt kleine hondjes, en we lieten ze natuurlijk ook nooit alleen. Ook was Isis al 7 toen we de eerste hond kregen, en dus echt wat minder wild dan een jonge fret. Puk en Jip mogen echt niet bij de honden, want die zijn veels te druk en het is niet ondenkbaar dat een hond dan naar ze hapt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 jun 2014 04:07 

heb een schat van een hond(hugo),kruising border-boxer en sinds een week of drie een zalig fretje(hermes) die ik gevonden heb in het bos,was zeker geen vrije keuze!maar ze komen enorm goed overeen vanaf de eerste dag,mijn hond is wel zeven jaar naar de hondenschool geweest,ik vertrouw hem....natuurlijk geen 100% want je weet nooit.....maar ik weet dat hij geen kwaad gaat doen zonder reden,natuurlijk zo'n fretje (hermes is ongeveer 5maanden)bijt wel tijdens het spelen dus hou ik het wel wat in het oog,maar ik kan u verzekeren als die twee aan het spelen zijn gaat de TV uit!mijn dochter komt regelmatig op bezoek met haar twee honden,kruising duits-border en wolf-tamaskan,dus ook vrij grote beesten,maar onze hermes speelt dan zalig met alle drie!ik heb hem wel laten castreren en hij krijgt een half rauw kippenvleugeltje per dag,maar meer om mijn man en zoon hun tenen te beschermen dan mijn hond! :wink: .......

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 jun 2014 08:33 
Moderator

Aantal fretten: 1
Dat klinkt niet verkeerd. Maar wat je ook zegt altijd op blijven letten, want de hond kan misschien een keertje anders reageren als de fret bijv te hard bijt en nooit alleen laten met elkaar.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 jun 2014 15:42 

Aantal fretten: 2
Inderdaad goed dat je er bij blijft en het in de gaten houdt! :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]