Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 11 dec 2017 07:35
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 1e fret en gescheiden ouders.
BerichtGeplaatst: 23 jul 2012 20:03 

Ja hoor, ik had een enorm bericht getypt. opeens alles weg. opnieuw beginnen dan maar haha.
Hallo :) Ik ben Nina en ik heb helaas nog geen fretten. Ik wil er wel heel graag 2. een kan ook als hij niet bij een andere fret kan. zo heb ik er een gezien op de site van een asiel. maar goed.ik ben nieuw hier :) en ik weet al zo veel over fretten :) :fret: alleen bij mn moeder mag ik ze niet omdat ik al 2 hamster heb. (NIET DAT IK DAAR OP UITGEKEKEN BEN HOOR!!) haah het zijn schatjes :lol: maar goed. ik wil dus heel graag fretten en ik weet hoe ik er voor moet zorgen :p ik denk dat ik een ferret nation als kooi wil de versie 141 voor 1 fret en de 142 voor 2 fretten. ik vind het prachtige kooien. hoe denken jullie daarover? Ik heb gescheiden ouders :sad2: :sdf31: en mag ze waarschijnlijk bij mn vader ALLEEN het probleem is. ik ga om de halve week ook weer naar mama, wie heeft er een goede oplossing voor ? Ik vind het forum nu al leuk. als je nog tips kwijt kunt over je 1e fret hoor ik het graag:lol:
Groetjes Nina :):):)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1e fret en gescheiden ouders.
BerichtGeplaatst: 23 jul 2012 20:13 

Aantal fretten: 2
Hoi Nina van harte welkom :hello:

Hoelang blijf je dan bij je moeder?
Daarnaast gaan fretten en hamsters helemaal niet goed samen. Dus dat is ook niet echt een optie.
Ik denk dat als je fretten aan gaat schaffen je echt de steun van je vader moet hebben. Hij zal voor ze moeten zorgen als jij bij je moeder bent. Wil hij die taak op zich nemen? want fretten moeten er iedere dag heel veel uit de kooi om hun energie kwijt te kunnen, toch wel minstens 2 uur per dag. Ze poepen op een kattenbakje wat iedere dag verschoont hoort te worden. ze moeten iedere dag gevoert worden. Zeker als je maar 1 fret hebt kun je eigenlijk niet dagenlang wegblijven en kun je denk ik maar beter wachten met een fretje aanschaffen en tot die tijd gewoon blijven genieten van je hamsters.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 jul 2012 20:23 
Moderator

Aantal fretten: 1
Wat Chaimel zegt en Welkom hier. :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 jul 2012 20:23 

Welkom Nina.

Ik begrijp uit je verhaal dat je veel reist per week van je vader naar je moeder en andersom.
Dat is niet echt een stabiele situatie voor fretten en die moet je wel hebben mijn inziens.
Ze moeten 2 uur per dag uit hun kooi, poepbakken elke dag verschoond en eten geven. Daarnaast moet je ze ook in de gaten houden
in de kooi, want ze kunnen zich soms daar ook in de nesten werken :-D
Kortom op dit moment zou ik nog niet aan fretten beginnen, vooral ook omdat je moeder het niet wil. Als ze het beide goed vonden en
een kooi hadden, was het prima te doen.
Daarnaast heb je hamsters en dat is ook niet echt een goede combinatie met fretten. Kan eventueel een tijdje goed gaan, maar
het blijft voor de fret een prooi.

Of het moet zo zijn, dat je vader de "hoofdverzorger" wordt bijvoorbeeld en jij met ze speelt als je daar bent. :-D

r.i.p. Boeffie rust zacht lief mannetje. mis je nog steeds

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 jul 2012 21:18 

Hoe oud ben je? :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 jul 2012 21:36 

:-) Ik ben ma, di , wo bij mijn moeder en die dinsdag eet ik bij papa , do vrij za zo bij vader. mijn vader en moeder wonen maar 5 minuten van elkaar af. en nee de hamsters en de fretten zouden elkaar NOOIT MAAR DAN OOK NOOOIT kunnen ontmoeten :p
maar zo ging het in het begin ook met de hamsters. bij papa en hij gaf ze aandacht en goede verzorging wanneer ik er niet was. maar toen gingen ze naar mama toe en zijn ze daar gebeleven . en als ik langer bij papa ben gaan ze gewoon mee. dus dat is niet het grootste probleem ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 jul 2012 22:23 

Hoi en welkom hier, :hello:
Misschien is het voorlopig zolang je nog niet op jezelf woont beter om nog niet aan fretjes te beginnen.
Ik zeg dit omdat naast de zorg de fretjes toch heel wat geld kosten.
Het begint al met de aanschaf van de kooi en je wilt graag een Ferret Nation 141 of142 en die zijn niet bepaald goedkoop.
En het is ook wel belangrijk dat de fretjes niet heen en weer gesleept worden en daardoor eigenlijk geen vast huis hebben.
En dan zijn er nog de Dierenartskosten; de entingen,castreren of implantaat etc.
IK weet niet hoe oud je precies bent, maar geniet lekker van jouw hamstertjes, en verzamel alle info die je vinden kunt over frettenn en dan kun je als je op jezelf woont
goed voorbereid aan fretjes beginnen :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 jul 2012 22:27 

Aantal fretten: 1
Welkom! :)

Ik denk dat je nog beter kunt wachten met een fret nemen, het geeft heel veel tijd en verlangt naar veel liefde. Hamsters zou je makkelijker in de kooi kunnen laten zitten zonder ze heel veel aandacht te geven, fretten zijn daarin tegen veel drukker en verlangen veel naar spelen en tijd buiten de kooi.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 jul 2012 22:43 

geld e.d is geen probleem. dus het enige wat nu uitmaakt is waar ze blijven. toch? want stel mn ouders mijn nog bij elkaar wonen zou ik ze wel kunnen hebben. als ik het goed heb begrepen ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 jul 2012 22:47 

Je kunt fretten niet alleen laten 3 dagen in de week, en aangezien het jouw fret(ten) worden lijkt me het niet verstandig als je 3 dagen in de week niet bij hun bent.

Maar hoe oud ben je eigenlijk? want dat is ook best wel belangrijk aangezien je nog met school zit en zo :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 jul 2012 22:50 

mijn zus die bij mijn vader woont is ook gek op dieren maar wil de kooi e.d niet verschonen. dus het blijven dan mijn dieren en mijn zus geeft ze dan aandacht wanneer ik weg ben, samen met mijn vader. is dat dan een mogelijkheid?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 jul 2012 22:52 

Hoe ga je dat dan doen met de kattenbak?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 jul 2012 22:53 

dat is geen probleem, ik bedoel de hele kooi + shirts wassen e.d haaha de poepbak is geen probleem

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 jul 2012 23:11 

Als jouw vader de verzorging op zich kan nemen dan zou het in princiepe kunnen, maar nogmaals ik weet niet hoe oud jij bent, want als je jong bent worden het zoiezo zijn fretten. Hij is ten alle tijden eindverantwoordelijk.
Dus misschien is het een idee als je je vader even vraagt hoe hij er over denkt, en of hij wel snapt wat de verzorging van een fret inhoudt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 jul 2012 07:42 

Aantal fretten: 4
Welkom.

Ik hoop dat je je eerst goed gaat inlezen e.d wat het houden van een fret allemaal inhoudt. Het zijn niet de makkelijkste dieren om voor te zorgen en het vraagt enorm veel tijd en energie.

Waarom ontwijk je de vraag als er naar je leefdtijd word gevraagd?

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 jul 2012 07:52 

haha, ik ben 14 jaar, ik heb ook al goed voor al mijn andere dieren gezorgd en heb me ook al heel goed ingelezen over fretten. :-) vandaag g ga alles aan mn vader voorstellen. en ook vertellen wat de verzorging e.d eigelijk in houd. vinden jullie de ferret nation een mooie kooi?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 jul 2012 09:21 

Maar als je vader maar 5 minuten ver weg woont, dan kun je toch een fret bij je vader houden en gewoon zelf even op en neer gaan? Dan kun je prima even de fretten voeren of verschonen. Ik zie het probleem niet zo met dieren heen en weer slepen als je zelf gewoon daarheen kunt gaan om het te doen.

Alleen je vader moet het wel écht leuk vinden (of je zus) om ook met ze te spelen of los te laten lopen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 aug 2012 19:05 

Aantal fretten: 3
welkom!
misschien is het handig als jij je vader dit topic eerst helemaal laat doorlezen dan kunnen jullie er daarna samen over praten en dan alsnog beslissen. dan weet hij gelijk ook alles wat nodig is om een fret te onderhouden.

Afbeelding

Als iets liefs je verlaat, blijft nog altijd de liefde.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 aug 2012 22:04 

Ja inderdaad heel erg goed over nadenken en niet zomaar een impuls aankopen doen omdat je dat met fretten echt niet moet doen, het kunnen namelijk heel erg dure dieren worden. En fretten zijn nou net even wat anders dan hamsters qua aandacht en verzorging. Heb namelijk zelf ontelbaar veel hamsters gehad en heb der nu nog 1 over. De fretten vreten je energie gewoon op. :sdf24:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]