Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 11 dec 2017 07:49
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: nieuwe zoogdierenwet (Positieflijst)
BerichtGeplaatst: 23 jun 2013 14:00 

Aantal fretten: 2
Op zich is het helemaal niet zo gek dat er eindelijk eens voorwaarde zouden komen aan het houden van dieren. Het ligt vooral aan de voorwaarde, daar gaat alles mee vallen of staan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 jun 2013 10:51 

Op zich is het wel een goed idee om met het ministerie om de tafel te gaan zitten. Het probleem is alleen dat de eerste en tweede kamer bestaat uit mensen die er over het algemeen geen verstand van hebben en het ook absoluut niks kan schelen wat er op welke lijst staat en waarom.
Ik denk dus ook niet dat ze zich iets aantrekken van een groep frettenmensen, als ze al de tijd willen nemen om uberhaupt naar ons te luisteren.
Maar je kan natuurlijk altijd hopen op het beste en het gewoon proberen....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 jul 2013 15:16 

Ik weet niet of jullie al op de hoogte zijn, maar hanneke gaat de randvoorwaarden opstellen voor de fretten. Die had er ook lucht van gekregen dat ze stichting aap er aan hadden gezet en dat er een aantal mensen aan hadden gezeten die er totaal geen verstand van hebben. Toen heeft ze zelf aan de bel getrokken.
Dus dat is weer een opluchting extra voor ons! Ze leek mij zelfs een beetje beledigd dat ze haar niet gelijk hadden gebeld....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 jul 2013 21:43 
Moderator

Aantal fretten: 1
Alleen maar goed, dat er randvoorwaarden opgesteld worden door iemand die verstand heeft van fretten, Alleen ik dacht dat dit ook in samenspraak was met Hanneke en andere frettenorganisaties, maar misschien heb ik het mis.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 jul 2013 16:26 

Aantal fretten: 1
Ik hoop dat deze randvoorwaarden geen nadelen heeft voor de fretten liefhebbers, ik heb dit gevonden misschien worden jullie er wijzer van.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/19543 ... sdier.aspx

En trouwens ik was ook echt niet van plan om een fret bij een dierenwinkel te kopen, ik dacht aan de fretten opvang (Breda). Dan neem ik een oudere fret die al tam is, en waar ze mij echt zijn karakter kunnen vertellen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 31 jul 2013 17:40 

Dat weten we nog niet want die voorwaarden moeten nog opgesteld gaan worden. Dit zal inderdaad met een aantal frettenorganisaties geregeld gaan worden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 sep 2013 17:54 

Hanneke Roest van de Frettenkliniek heeft dit op facebook gezet:

Citaat:
Oproep aan frettenliefhebbers om zich aan te sluiten bij een van de drie grote fretten-organisaties!!

Gisteren ben ik aanwezig geweest op een bijeenkomst van de RDA (Raad voor Dierenaangelegenheden) over “het onder voorwaarde houden van dieren”. Het was een informatieve en inventariserende bijeenkomst van diverse organisaties (niet alleen fretten) om te praten over de positief lijsten zoals die door staatssecretaris Dijksma van Economische zaken zijn voorgesteld.

Er is een kleine fretten-werkgroep samengesteld vanuit de frettenwereld met daarin de vertegenwoordigers uit de drie grootste frettenorganisaties, stichting het Frettensymposium en ikzelf om zich met deze materie nader bezig te houden. Deze groep wordt momenteel serieus genomen door de overheid, het PVH en RDA. De werkgroep wordt als aanspreekpunt en overlegorgaan beschouwd. Het zal echter niet makkelijk worden om onze belangen als frettenliefhebbers te verdedigen.

Daarom is het absoluut noodzakelijk dat we met alle frettenliefhebbers één front vormen. Dat kan het beste als zoveel mogelijk fretten eigenaren en liefhebbers zich aansluiten bij een van de drie grote organisaties. Zodat de vertegenwoordigers daarvan zich sterk kunnen maken en gehoord kunnen en zullen worden. Hoe beter wij ons organiseren hoe meer stem wij hebben in de uitwerking van de regelgeving.

Er is geen voorkeur voor welke organisatie men kiest. Alle drie hier genoemde organisaties zijn al jarenlang serieus en goed bezig voor het welzijn van de fret.
- Stichting de Fret: www.fret.nl
- De Frettenstichting:www.frettenstichting.nl
- Frettenvereniging “Frettig gestoord” : www.frettiggestoord.nl

Doe het vandaag nog!

Op Het Frettensymposium in Leerdam op 3 november a.s. zullen we nader op de voortgang van zaken ingaan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]