Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 11 dec 2017 15:15
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: ADHD?
BerichtGeplaatst: 11 sep 2013 17:15 

hoi , ik heb iets vreemd voor ,
ik heb mijn cody'tje :up: , een chocolate fretje , half angora , men prachtje :sdf47: ,
en ben nu paar dagen geleden een nieuw gaan bijhalen , ook een rammetje , een sandy :fret: ( zando)
ik heb een vermoede dat hij adhd :hi: heeft ,
kan geen sec stilstaan of stilzitten :sdf60: , klimt tegen de deuren van de kooi omhoog ,,
slaapt amper , nagels knippen kan ik enkel van dromen en
hem vasthouden is ook maar voor max. 3 sec en hij begint te spartelen.
hij is van 24mei (dacht ik) hoe leer ik hem rustig zijn?
het is wel een goeike van karakter :lol: , bijt amper maar zo zenuwachtig!!!
tips iemand???? :sorry:

alvast bedankt xxx :hello:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ADHD?
BerichtGeplaatst: 11 sep 2013 18:11 
Moderator

Aantal fretten: 1
Dit gedrag kun je niet afleren, want het is een fret. De nieuwe omgeving voor hem is spannend en hierdoor kan het zijn, dat hij wat drukker dan normaal is, dat zou kunnen verminderen.

Verminderd het niet, dat heeft hij gewoon een hoog energiepeil en zal hij zijn energie kwijt moeten door heel veel speeltijd.

Waar je wel op moet letten of hij niet te druk is voor de andere fret. Dit kan stress leveren voor de fret. Het moet leuk spelen zijn. Als 1 van de fretten sleept met de andere fret, in de nek bijten, likken in de nek, kekkeren of de fret laat duidelijk zien dat hij de andere fret beu is, dan apart slapen en spelen.

De hormonen van de jonge fret gaat zeker tot irritant gedrag zorgen en dan moeten ze een tijd apart slapen en spelen om na de castratie of implantaat na een aantal weken opnieuw te proberen en het kan zijn dat er dan nog geen frettenmatch is.

Let dus duidelijk op signalen.

Succes met de nieuwe aanwinst.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 sep 2013 22:28 

Hey ,
Dank u voor de reactie ,
Dat je dit niet kan afleren kan zijn maar dat de reden hiervan is : want het is een fret.
Vind ik zever eerlijk gezegd , ik heb al veel ervaring met fretten (6) en heb nog nooit zo een
Overactief fretje gehad , 2 ervan , waarvan cody ook zijn zo relaxed dat ze in men arm in slaap
Kan vallen , en stress krijgt hij er niet van want er word niet gebeten of gesleurd , het klikt fantastisch
Tussen die 2 :-) ... Enkel zou ik zando graag wat willen kalmeren om bv nagels te knippen en mee
Om te gaan... :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 sep 2013 10:36 

Aantal fretten: 2
Dus jij vindt het zever dat een fret overactief is/kan zijn :dontknow:
Jouw fretje is van 24 mei en dus nog erg jong, waardoor zijn energie gehalte hoger zal zijn dan dat van een oudere fret.
Ook al heb jij 6 fretten gehad die dat niet hadden, wil nog niet zeggen dat dat bij dit fretje niet het geval is!! :les:
In mijn ervaring zijn jonge fretjes nou eenmaal veel actiever dan een oudere fret.
En hoogstwaarschijnlijk zal dit fretje uiteindelijk ook een stuk rustiger worden naarmate hij ouder wordt.
Heb je al geprobeerd om de nageltjes te knippen als hij slaapt?
Of je smeert wat boter/vitaminepasta, ter afleiding op zijn buikje, en knipt dan de nageltjes.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 sep 2013 15:50 

Nee ik vind het zever dat hij zo actief omdat hij een fret is , en mijn 6 fretten zijn allemaal als pup gekomen bij mij hoor... Ik kan niet in de buurt van het kot komen of hij vliegt naar de deur . Cody is trouwens maar 1 maand ouder, maar als hij slaapt moet ik hem tss de dekens gaan zoeken , zando hoort nog maar iets en springt naar de deur zoals een gek en is ook niet zindelijk waardoor cody nu volgens mij t ook niet meer nauw neemt waar hij zijn behoeftes doet...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 sep 2013 19:35 

Elk fretje heeft natuurlijk ook zijn eigen karaktertje :wink: .
Dus het zou best kunnen zijn dat Zando altijd zo zal blijven.
Hij klinkt in ieder geval als een alert mannetje, dat vol met energie zit.
En wat het onzindelijk zijn betreft: zet je de bak neer op de plek waar hij zijn behoefte doet?
Want ze kiezen vaak hun eigen plekje uit om hun behoefte te doen.
En het neerleggen van doeken wil ook wel eens helpen, want daar plassen ze niet graag op.
Je zult met hem veel geduld moeten hebben én consequent zijn en dan komt dat met de tijd wel goed.
Misschien is het ook wel een idee, om hem uiteindelijk te laten castreren :dontknow:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 sep 2013 23:17 

Ja ik heb een heel groot kot gemaakt met 3 verdiepen , de 2 bovenste liggen vol kussens dekens mandjes en fleece , op het middenste ervan staat ook hun eten en drinken en beneden kattenbak en voor de rest leeg en hij doet t op alle 3 verdiepen , zelfs op de kussens , echt heel moeilijk zo om kooi proper te houden ...
Hoe kan je hier fotos of videos downloaden?
Grtjs

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 sep 2013 11:51 

Een foto hier op het forum zetten doe je als volgt:
http://fret.nl/forum/viewtopic.php?f=21&t=2524

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 sep 2013 12:43 

Aantal fretten: 7
Hoe lang mag je fretje uit de kooi per dag ?
Het is natuurlijk nog een heel jong fretje, die alles uitprobeert.
Hij zal veel tijd buiten de kooi door moeten brengen voordat hij echt moe zal zijn, leg voldoende uitdagend speelgoed neer waar hij wat mee kan, dat kunnen eenvoudige dingen zijn, kranten om doorheen te sjouwen, plastic zakken waarvan je de hengsels doorgeknipt hebt, een bak met zand, een waterbakje, oude spijkerbroek waar hij doorheen kan kruipen, kortom, je moet ook lekker zelf met hem aan de gang gaan en hem veel uitdagend speelgoed aanbieden.

Let er goed op dat hij niet te enthousiast is tegenover je andere fretje, dat gaat ten koste van elkaar en levert teveel stress op.

Zo gauw je ziet dat je fretje ergens zijn behoefte doet maar niet in de bak, pak hem dan op en zet hem meteen op de bak..... dat kost enige tijd, maar op den duur zal het kwartje vallen dat hij daar zijn behoefte moet doen. Succes !! :-D

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]