Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 11 dec 2017 02:25
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: wat te doen met Baileys
BerichtGeplaatst: 16 apr 2014 01:12 

Aantal fretten: 2
Ik weet niet goed of dit bij medisch thuishoort of hier maar in ieder geval..

Baileys is een dove DEW fret van tien maand oud en sinds 7 maand zijn we onafscheidelijk.
Helaas merkten we al gou dat enkele dingen niet klopten ze was stokdoof en niet gewend aan mensenhanden. Na 7 maand laat ze mij gelukkig toe en is gek op gekriebel onder haar kin.

4 weken geleden had ik al het idee dat er wat mis was. Mijn o zo drukke fret veranderde in een sloom beestje dat al minder at. We zijn meteen naar de dierenarts gegaan die concludeerde dat er niks mis met haar was. Opgelucht gingen we naar huis maar toch zat me iets niet lekker. Een week geleden werd dit vermoeden bevestigd ze zag er slecht uit en had gewoon geen energie meer. Het fretje dat eens schuw was voor handen hing slap in mijn armen. Niet meer dan logisch dat we direct weer naar de dierenarts gingen. Omdat het een spoedconsult was kreeg ik een andere dierenarts die er naar mijn idee meer verstand van had. Baileys stresste zo dat de dierenarts meteen aangevallen werd. Na het consult werd er een diagnose gesteld ze had een parasiet in haar darmem en we kregen sufatrim mee naar huis. Hij zei me dat alles goed zou komen en de eersre twee dagen geloofde ik dat. Inmiddels weigert baileys brokjes te eten ze verkrampt als ze ht wel probeert. Omdat vorige week bleek dat ze 200 gram was afgevallen en nog maar 600 weegt maak ik me steeds meer zorgen. Dus na enig aandringen bij de frettenkliniek kan ik morgen al terrecht.

Het maakt me bang dat ik niet weet of ze het red en wat me nog meer beangstigd is het feit dat ik inmiddels zo door mijn spaargeld heen ben gegaan dat ik niet eens weet of ik een gepaste behandeling wel kan betalen. Ik ben niet klaar om haar op te geven maar wat als ik een behandeling niet kan betalen? Ik wil haar niet onnodig laten leiden maar mijn financiele middelen zijn inmiddels erg beperkt.

Dus hier komt mijn vraag: heeft iemand ooit voor zon kwestie gestaan en wat deed hij of zij toen? Ik heb advies nodog.

Liefs Anouk en baileys

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: wat te doen met Baileys
BerichtGeplaatst: 16 apr 2014 13:14 

Aantal fretten: 7
Welkom Anouk.

Wat een verhaal zeg wat je verteld, ik snap dat je je heel ernstig zorgen maak om Baileys, en terecht.
Had je al ervaring met fretten ?
Waar komt Bailey vandaan, waar heeft hij de eerste maanden doorgebracht ?

Vaak krijgen jonge fretjes een bacterie mee uit het nest wat hun darmen verstoord, het is heel belangrijk om dat meteen goed aan te pakken. Gebeurt dat niet goed dan kun je Baileys verdere leventje steeds maag-darmproblemen verwachten, mogelijk spelen de oortjes ook mee, fretten zijn heel gevoelig voor allerlei ziekten, die moeten meteen worden behandeld.

In jouw geval kan ik maar een ding adviseren, en dat is naar een dierenarts gaan met heel veel frettenervaring ! Helaas hebben niet alle dierenartsen ervaring met fretten, dat is nu eenmaal zo, dat heb ik al menig keer zelf ervaren.
IK stuur je een pbtje. :-D

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 apr 2014 13:35 

Baileys en ik komen net bij Hanneke vandaan! Ze word weer helemaal beter als het goed is :) als ik thuiskom zet ik er een uitgebreide uitleg neer :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 apr 2014 13:45 

Oh dat klinkt goed zeg, ik hoop het zo voor jouw en voor Bailey!
Waarschijnlijk hebben onze berichten elkaar net gekruist..... :wink:

Ben benieuwd naar je verslag, maar ben stiekem al wel een beetje blij. :-D

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 apr 2014 15:18 

Wat ontzettend fijn om te horen dat Baileys weer helemaal beter gaat worden :hi:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 apr 2014 19:14 
Moderator

Aantal fretten: 1
Dat is goed nieuws. :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 apr 2014 12:58 

Wat was er nu precies met Baileys aan de hand volgens Hanneke van de Frettenkliniek :dontknow:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 apr 2014 01:11 

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, hopelijk gaat alles goed met Bailey ! :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 mei 2014 15:12 

Sorry voor de late reactie, internet op mijn laptop is niet echt een succes. Maar baileys heeft helicobacter. De medicatie daar twijfel ik over ze weigert namelijk nog steeds om goed te eten (alleen muisjes daarbij scheurt ze je hand nog net niet in stukken) Gisteren ben ik me rotgeschrokken Baileys begon rare geluiden te maken en rende al hikkend door de kooi. Toen begon het braken. Het was een beetje maar ik heb me enorm veel zorgen gemaakt. Vooral omdat ze gigantisch in paniek was en ook wegdook voor mij (ze heeft nog nooit gebraakt) Gelukkig gaat het vandaag weer beter ze houd de muisjes en medicatie binnen (Ben er achter gekomen dat ze der antimisselijkheidsmiddel uitspuigd poging 4 slikte ze het eindelijk door) Ik weet niet hoelang ze dit al doet want ze houd die 2 balletjes gerust 5 minuten in der bekkie om ze dan uit te spugen op het moment dat ik niet oplet. Maar ik hou jullie op de hoogte! (helaas is Hanneke op vakantie anders was ik er allang weer naartoe gevlogen puur om gerustgesteld te worden)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 mei 2014 16:51 
Moderator

Komt de helicobactor door de nieuwe pup? Heeft ze daar stress van?

Hopelijk knapt ze snel op en een overgevende fret is vreselijk.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 mei 2014 19:00 

Als je fretje misselijk is en moet overgeven, kun je ze beter maar met rust laten.
Maar het is vreselijk om dat aan te zien :-(
En als ze de omaprezole korreltjes niet inslikt,kun je ook proberen om ze in een spuitje te doen samen met wat water zodat ze ze wel moet inslikken.
Ik dacht dat dat ook met Waltham mag maar dat weet ik nu even niet zeker, maar misschien weet iemand anders van hier dat wel :dontknow:
Heel veel succes met het herstel van Baileys!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 mei 2014 19:40 

Hanneke raadde me aan om het met waltham te doen dus dat deed ik al. vanaf het begin maar vandaag spuugde ze ze snel uit (heel slim hoekje van de kamer) Dit deed ze echter 5 minuten naar het innemen. Ik heb dus het idee dat ze dit wel vaker doet omdat ze eigenlijk misselijk blijft :-( vandaag doet ze het eindelijk goed. Ze heeft wat brokkenpap gehad een hele muis en straks krijgt ze nog een muisje :hi:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 mei 2014 19:41 

o nu vergeet ik de 5 a 10 ml waltham :g

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 mei 2014 15:11 

Fijn te lezen dat het wat beter gaat, dat ze het ook binnenhoudt, altijd zo zielig een misselijk fretje.....
Je kunt bij een misselijk fretje de waltham ook wat minder dik maken, dus iets wateriger, dan valt het wat lichter in de maag, je mag dan ook wat vaker wat geven over de dag verdeeld. En lekker lauw-warm geven, vinden ze ook lekker.....

Succes met Bailey !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 mei 2014 00:10 

De waltham wat dunner gemaakt en ze lijkt een stuk actiever. Ik ben er niet een groot voorstander van maar heb haar ook een half handje kattenvoer gegeven. Puur om het feit dat ze ze altijd jat van de kat en ze nu vrij slecht eet. Ze heeft ook 2 springers gegeten vandaag dus het is fijn om te zien dat ze vooruit gaat. Ergens deze week wil ik nog 2 dames(muizen) halen zodat ik wat meer voedsel voor mijn lieve Baileys kan fokken. :hi:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 mei 2014 07:11 
Moderator

Dat zijn goede berichten, dat ze actiever wordt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 mei 2014 19:42 

Hey allemaal sorry dat ik hier weer een tijdje niet gereageerd heb, dat kwam omdat het allemaal goed leek te gaan met Baileys. Ze was enthousiast het smakken hield op staart niet meer scheef niet meer veel platliggen en dergelijke. Ik was zo blij dat het goed leek te gaan met mijn meisje. (momenteel rent ze me ook steeds over het toetsenbord terwijl ze haar typerende dove mokje aan me laat horen) Nog geen vijf minuten geleden had ik het even niet meer. Ze raakte weer in paniek en het braaksel lag door de hele kooi heen. Nu vraag ik me af of dit kan komen omdat ze normaal verse muizen krijgt en ik haar net een diepvriesmuis gaf ik kon alles wat eruit kwam ook nog duidelijk omschrijven (organen en dergelijke) dus mij lijkt het dat ze niet eens wat verteerd heeft. Ik zou der graag weer helemaal op brokken zetten puur voor de helicobacter maar dan valt ze weer zoveel af omdat ze daar de neus voor ophaalt. Na het braken was ze nu voor het veranderen weer direct de oude. dit is de 2de keer dat het voorkwam eerste keer bleef ze maar knuffelen met me en nu dook ze de bank af en dook al mokkend op de kat af en jatte zijn brokjes. (neemt niet weg dat ik me nog steeds zorgen maak over mijn meisje dat nu door de kamer holt alsof er nooit wat is gebeurt) Destijds heb ik ook met hanneke besproken wat te doen en zij gaf bij mij aan dat zij beter op de prooimuizen kon blijven hangen omdat ze anders veels te weinig binnen krijgt. de carnibest laten we nu in ieder geval wel voor wat het is. Brokken staan continu tot haar beschikking maar raakt ze nauwelijks aan (helaas raken we nu redelijk door de levende muizen heen en moeten we het nu even doen met diepvriesmuizen)

Spelen wil prima zolang de Baileys en Baby niet bij elkaar in de kooi komen spelen ze leuk. Baileys rent alleen haar kooi in onder het spelen wanneer ze gebruik wil maken van het toilet dus dan hou ik Baby even vast. (baileys toilet zit op een meter hoogte van de grond dus eerst de kooi te beklimmen is waarschijnlijk iets teveel moeite :rofl: )

Kan niet omschrijven hoeveel pijn me het doet ondanks het feit dat ze nu weer oke lijkt hoe meer ik naar haar kijk hoemeer ik me realiseer dat we nog een lange weg te gaan hebben. Ik ga er alles aandoen om haar beter te krijgen want als ik dat lieve koppie zie maakt dat het allemaal waard.

(Dat lieve koppie had toenet de kat vast, hoorde een gekrijs en het enigste wat ik kon denken was: Dat klinkt niet als een fret. een keer flink op de grond gestampt en ze liet los en ging verder waar ze mee bezig was de kat is nu te verbaast om met ze te spelen..)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 mei 2014 19:50 

O het spijt me heel erg Minka! Ik zie net dat ik over een vraag van je heengelezen heb! Baileys heeft de helicobacter waarschijnlijk opgelopen omdat wij een weekend weggingen (hebben ze met het openbaar vervoer naar breda gebracht omdat ik er zeker van wou zijn dat ze alle aandacht zouden krijgen die ze verdienen maar dit was toch teveel stress) Maar ik sluit ook niet uit dat het door de pup kan komen, mijn vriend noemt haar tegenwoordig namelijk al Karma in plaats van Baby en roept dan weer: Karma is a B*tch. Ik heb goed door dat het happen gewoon pup gedrag is maar mijn vriend verdiept zich niet zo in fretten en is de 5 weken oude knuffel nog gewend die continu op zijn schouder wou liggen om te slapen. Die 5 weken oude knuffel is inmiddels iets ouder en groter en komt naar je toe lopen en de ene keer krijg je een kusje de andere keer hapt ze in je vinger.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 mei 2014 20:16 

Hm alles bij baileys wijst erop dat ze weer misselijk is. Het valt me tevens ook op dat haar linkeroog traant dit heeft ze nog niet eerder gehad. Ik vraag me af of het kwaad kan om baileys zon extra balletje van het antimisselijkheidsmiddeltje te geven, wat vinden jullie normaal krijgt ze er 2 in de ochtend en 2 in de avond, zou een balletje in de middag kwaad kunnen of raden jullie mij dit af? Hanneke is namelijk nog niet aanwezig. Ik haat het om haar zo naar te zien.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 mei 2014 19:24 

Het tranen van een oogje kan ook op een middenoorontsteking wijzen.
Dan kunnen ze ook helder wit slijm overgeven.
Wat geeft Baileys over?
Echt zijn eten of is het helder slijm :dontknow:
Wat de korreltjes/balletjes betreft: Ik zou dat toch even vragen -> morgen kun je weer bellen met Jeffrey van de Frettenkliniek

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]