Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 11 dec 2017 17:11
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Gooi der toch dood!
BerichtGeplaatst: 09 mei 2014 22:38 

Aantal fretten: 2
Sinds mijn baileys ziek is krijg ik geregeld te horen: Ik snap niet dat je er zoveel geld aan wil uitgeven ik was een keer naar de dierenarts gegaan en had haar meteen een spuitje laten geven. Of: Ik snap niet dat je er moeite voor doet, het is geen hond. De ergste kwam een paar weken geleden: Gooi der toch dood dat beest word niet beter en jij gooit je geld weg. Dit gebeurde op werk ik werk met zwaar dementerenden mijn dienst zat erop maar ik bleef wat langer om nog even te helpen met eten opscheppen. Ik gooide de laatste schep eten op het bord keek mijn collega aan en moest mijn best doen om zelf niet beginnen te kekkeren. Ben behoorlijk op mijn hart getrapt en het sneue is die arme mensen waren erbij. Iedereen hield zn adem nog net niet in omdat ze een uitbarsting verwachtte. Heb rustig mijn spullen gepakt en gezegd dat ze het zelf maar moest zien te redden zo hoopte ik de eer nog enigsinds aan mezelf te houden. Ik voel me behoorlijk schuldig tegenover de mensen zij hadden er natuurlijk geen invloed op maar nu zit ik iedere donderdag met een knoop in mijn maag. Dan werk ik namelijk met haar. Het is maar een dienst van 4 uur maar om het uur snak ik naar een sigaret terwijl ik bij een dienst van acht uur 1 sigaretje rook in de pauze.

Nu moet ik zeggen dat mijn collega sowieso niks met dieren heeft maar dat neemt niet weg dat ze enigsinds het fatsoen moet kunnen hebben om zich in te leven in de situatie. Baileys is mijn steun en mijn maatje en als iemand haar wat doet ben ik bang dat ik de overige beesten bij haar thuis loslaat. stuk of 40 bevroren muizen in het bed (alles wat leeft wil ik niet in haar buurt hebben)

Maar nu weer even terug naar mijn punt: hoe moet ik ermee omgaan. Wekelijks werk ik met deze 'dame" we hadden niet echt een klik en probeerden de situatie zoveel mogelijk proffesioneel te houden. uit beleefdheid vroeg ik haar wel gewoon naar het feit hoe haar vakanties waren en dergelijke en zo konden we toch prima samenwerken. In gesprek gaan werkt niet want ze snapt het niet ik heb haar duidelijk aangegeven dat ik gekwetst was door deze reactie en ze wist niet of ze de slappe lach moest krijgen of mij vol onbegrip moest aankijken.

Ik word inmiddels zo gek van alle reacties van mensen die me bevooroordelen omdat ik haar keer op keer naar de dierenarts breng of omdat ik uberhaupt fretten heb. Ik kan snappen dat wanneer je niet van dieren houdt dat je niet vraagt hoe het met haar gaat. Dat respecteer ik maar dit was gewoon ronduit grof.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Gooi der toch dood!
BerichtGeplaatst: 10 mei 2014 02:18 

Aantal fretten: 7
Ik weet als geen ander wat je bedoeld, ook ik heb dat al heel vaak gehoord. Zelfs van familie en zo..... :roll:
Ik heb ook veel fretten gehad waarbij ik soms wekelijks bij de dierenarts zat, dan kreeg ik ook naar mijn hoofd gesmeten dat ik beter maar 'een nieuwe' kon nemen. In eerste instantie werd ik dan kwaad, even later verdrietig.

Weet je wat het volgens mij is, mensen die fretten houden, hebben daar een hele speciale band mee, dat is gewoon zo.
Dat komt deels door het karakter van de fret, ze vragen nu eenmaal heel veel aandacht, we zijn er veel mee bezig, ze kunnen veel mankeren, kortom ze hebben ons erg nodig en wij ook hen, we hebben allemaal het idee dat fretten ons begrijpen, ze zijn onze beste maatjes.
Het is voor buitenstaanders niet te begrijpen hoe vreselijk hecht die band kan zijn tussen een fret en zijn baasje, eigenlijk is dat meer een tekortkoming van die persoon die het niet snapt, dan van onszelf.
Er zijn natuurlijk ook mensen die niets om dieren geven, zoals jijzelf ook al aangeeft, daar verander je niks aan, moet je ook niet proberen, want dat is vergeefse moeite.

Dat je zoiets te horen krijgt is heel erg zuur, en dat het dan ook nog een collega is die je vaker ziet is helemaal moeilijk.
Je kan twee dingen doen, haar zoveel mogelijk ontwijken en niks meer tegen haar zeggen omdat ze je toch diep geraakt heeft, maar of dat een oplossing is....misschien lijkt het de meest makkelijke maar je blijft dan zelf wel met dat gevoel doorlopen dat je haar niet mag.
Wat je ook kan doen is naar haar toe gaan en zeggen dat je moeite had met haar opmerking, en dat je haar graag wilt uitleggen wat jij in fretten ziet, wat ze voor je betekenen. Misschien gaat ze je dan begrijpen, misschien ook niet, maar het is te proberen. Kijk dan hoe het gesprek loopt, neem desnoods wat foto's van je fretje mee om te laten zien, vertel wat je met je fretje doet, waarschijnlijk kent ze ze niet eens zo goed.
Als jij haar weet te overtuigen op een vriendelijke manier wat je fretje voor jou betekend dan heb je goede kans dat ze in gaat zien dat ze niet zo snel had moeten oordelen.
Het is niet makkelijk, je moet even er overheen stappen dat ze je geraakt heeft met haar opmerking, maar ik denk dat je met een kort, maar duidelijk gesprek het verste komt. Dan kun je ook aangeven dat het je erg geraakt heeft, misschien leert ze ervan, en leert je collega er dan ook beter mee omgaan, ook naar andere mensen met dieren. Maar blijf vriendelijk en laat je niet op de kast jagen !

Maar het is en blijft vervelend hoor, maar ja, we zijn nu een maal niet allemaal hetzelfde......
Misschien vinden de dementerenden het ook wel leuk om de foto's te zien van je fretten, juist dieren spreken dementerende mensen heel erg aan. Ik heb zelf ook bij dementen patiƫnten gewerkt en nam wel eens mijn hond mee, dat was altijd feest ! Ik nam ook foto's mee van mijn dieren, en vertelde daar over. Ze waren het wat tijd later wel weer vergeten, maar de momenten dat ik erover vertelde waren heel verrassend. :-D
Kijk maar wat jij het beste vind, probeer je er maar wel overheen te zetten want je zult het misschien wel vaker te horen krijgen.
Ik heb er ook heel veel moeite mee gehad, maar nu lach ik erom, ik weet wat ik heb en zij weten niet wat ze missen denk ik dan maar......

Succes !!

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 mei 2014 20:16 
Moderator

Aantal fretten: 1
Ik hoop dat de mensen die dit zeggen zelf geen huisdieren hebben. :-? Als je een huisdier neemt, dan is het door dik en dun, in goede en slechte tijden. Hoe moeilijk het ook is zulk soort opmerkingen moet je naast je neer moeten leggen. Mensen keken me ook geregeld raar aan als ik weer met een fret naar de dierenarts reed of zelf naar Gent. Gewoon niets van aantrekken jij bent degene die je fret recht in de ogen moet aankijken en kunnen denken dat je je best doet.

Het is jouw maatje en niet van iemand anders en doe wat goed voelt wat een ander ook denkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 mei 2014 21:25 

Net maar een heel bericht verwijderd. Liep me namelijk al helemaal op te fokken met hoe slecht mijn dierenarts voor Baileys was. Het meest belachelijke vind ik nog wel dat ze aangeraden worden voor fretten. Ventje stond doodsangsten uit voor mijn meiden en Baileys die merkt dat inderdaad en bijt dan. Kan der een boek over schrijven maar zal me beperken tot dit. Als wij er gebleven waren had ik nog maar een fret gehad. *cry*

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 mei 2014 19:10 

@ AnoukAngel: Als je zo ontevreden bent over je dierenarts dan zou ik echt naar de Frettenkliniek van Hanneke in Eindhoven gaan!
Zij is een echte frettenkenner en je fretje zal daar altijd goed behandeld worden.
Het is wel een eindje bij jou uit de buurt maar geloof me dat is de reis echt dubbel en dwars waard!
Edit: Ik las in een ander topic dat je al bij Hanneke komt, dus zal je wel vanwege de vakantie van haar bij een ander da geweest zijn....

En wat die ongevoelige opmerking van jouw collega betreft, ik heb zulke dingen ook erg vaak gehoord.
Erg vaak komt het af van mensen die totaal niet weten wat een fret is of ze houden gewoon niet van dieren.
Ik zou net zoals Mayke al zei toch proberen op een nette ,vriendelijke manier haar duidelijk proberen te maken wat jouw fretjes voor jou betekenen en dat ze jou kwets met zulke uitspraken.
Maar ga niet boos worden, want daar heb je alleen jezelf mee uiteindelijk want je bent toch op jouw werk.
En als ze het niet begrijpen kan, dan is dat pech voor haar en dan is het maar een zielig mens....
Succes ermee! :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 mei 2014 14:51 

Aantal fretten: 1
het zijn net je kinderen he :) snap zulke mensen ook niet , ik zou proberen het contact met de desbetreffende vrouw gewoon oppervlakkig te houden :) jij kunt dan gewoon je werk doen, en zo min mogelijk persoonlijke dingen met haar bespreken, heeft ze ook niets om opmerkingen over te maken :wink:
Ik hoop dat het gauw weer wat beter gaat met je fretje.

Heel veel liefs Alyssa en fretje Misty :fret:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]