Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 11 dec 2017 15:20
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 2 broertjes samen?
BerichtGeplaatst: 12 jul 2014 19:54 

ik ben aan het twijfelen om 1 pup of toch 2 pups te nemen wat is jullie ervaring?

het zal dan gaan over 2 mannetjes uit hetzelfde nest
ze zijn heel leuk samen nu

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 2 broertjes samen?
BerichtGeplaatst: 12 jul 2014 23:54 

Aantal fretten: 1
als ze samen opgroeien gaat het altijd makkelijk samen, dit kan anders zijn als de fretten later worden samen gesteld..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 jul 2014 08:40 
Moderator

Ik zou maar voor 1 pup gaan. Ook al groeien ze samen op, dan wil dat niet zeggen, dat dit in de toekomst ook goed zal gaan. Als de hormoontjes in hun lijfje gaan spelen, dan moet je sowieso uit elkaar halen. De garantie dat als ze volwassen zijn nog bij elkaar kunnen, heb je gewoon niet. Het gaat gebeurt heel vaak, dat als ze volwassen zijn, dat ze elkaar niet meer leuk vinden en dan krijg je stress en kans op helicobactor.

Een pup moet zich nog ontwikkelen qua karakter en wat als puppie zijnde de twee gezellig met elkaar aan het spelen zijn, dat kan veranderen als het karakter gevormd is en ze elkaar niet meer mogen.

Als je toch voor twee pups wil gaan, dan zorg dat ze elk een aparte kooi hebben. Dan hebben ze in ieder geval rust als ze moeten slapen. Een eigen territorium waar de andere fret niet komt. Zo heb je ook voor de toekomst geen problemen meer als ze gescheiden moeten gaan leven en dan bedoel ik ook met spelen. Want dat is iets wat kan gebeuren.

Dat is de reden waarom ik maar één fret heb. Ik lees zoveel verhalen waarbij het dus niet goed ging of gaat, dat risico wil ik voor mijn fret gewoon niet aangaan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 jul 2014 14:17 

Ging er eigenlijk wel vanuit dat ze gecastreerd of implantaat werden/kregen, op deze fora zitten bijna alleen mensen die de fretjes als gezelschap dier houden. En denk dat het dan wel het beste is om ze te castreren... Doe je dat niet, is de kans wel erg groot dat het niet samen gaat.....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 jul 2014 15:46 
Moderator

Ook met castratie of implantaat is het geen garantie, dat het goed blijft gaan. Ik heb het al regelmatig zien gebeuren om me heen. En ook dat het broertjes of zusjes waren.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 jul 2014 16:42 

Aantal fretten: 18
joog schreef:
als ze samen opgroeien gaat het altijd makkelijk samen, dit kan anders zijn als de fretten later worden samen gesteld..

Ik ben het hier zeker niet mee eens.

Vorig jaar heb ik 6 pups aangeschaft. 3 zusjes en 1 broer uit hetzelfde nest en dezelfde fokker, 2 fretjes van een fretteur, vrouwtje en man, niet uit hetzelfde nest, wel zelfde fretteur, zelfde dag geboren.
Wat ik wilde ondervinden is wat ik jaren al had geroepen in de tijd van mijn opvang, het samen plaatsen van fretten, het koppelen van fretten.

- fretten uit hetzelfde nest, als pup, gaan niet per definitie samen, ook al groeien ze samen op, meestal moeten ze uit elkaar, na de periode van 9 maanden, ondanks dat er beweerd wordt dat na de castratie het weer "goed" komt.
- fretten na hun eerste levensjaar vromen ze pas hun karakter, dat wil zeggen, dan weet je pas of de klik van karakters er is, voor die tijd is het onnozel speelgedrag, terwijl nu mijn ervaring is dat het niet zo is.
- omdat na het eerste levensjaar de karakters gevormd zijn, kun je dan pas, passende karakters en klikken bij elkaar zetten en kijken of het gaat.

Dit is eventjes in het kort uitgelegd, hieronder verschillende filmpjes met het bewijs, wat ik jaren heb ervaren en nu mensen wil laten zien. Foto's en film zeggen meer dan duizend woorden.

http://www.frettencoaching.eu/index.php ... bij-elkaar

De eigen fb pagina van mijn pups, nu jaarlingen
https://www.facebook.com/pages/Natascha ... e=bookmark

Onderstaand filmpje was Tommy (de broer van de drie zusjes) PAS 11 weken toen hij al werd gescheiden van hun, omdat hij zijn zusjes te grazen nam
https://www.facebook.com/photo.php?v=40 ... =3&theater

En dan kan ik nog dagen doorgaan met filmpjes van mensen, die ze mij sturen om mee te kijken naar het gedrag, waar mijn advies is, "uit elkaar halen"

Dus Lizzy30, mijn advies is, als je ze zo leuk vind samen, besef goed dat het vaak zo is dat ze na een jaar niet meer samen kunnen, misschien wel eerder.
Wat ga je dan doen? Eentje het huis uit doen, wat dan vaak gebeurt? Of hou je ze, en spelen ze alleen en alleen door het leven?
Ook dierenartskosten kunnen hoog oplopen, als een fret hiervan stress krijgt, omdat ze zich niet prettig voelen bij elkaar, wan thelicobacter is eerder gemaakt, dan genezen ;-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 jul 2014 18:22 

heel erg bedankt voor jullie reacties
ik heb veel gelezen erover en de meningen zijn echt verdeeld de ene zegt dat het meestal goed gaat al moet je ze als de hormonen op gaan spelen apart zetten, laten castreren en dan na een paar weken kunnen ze weer bij elkaar maar ik twijfel gewoon er zijn ook genoeg mensen waar het fout is gegaan

ik zeg eerlijk ik zie het niet zo zitten de fretten apart te houden begrijp me niet verkeerd maar als ik ze ook om en om los moet laten kunnen ze toch korter los en met 1 fret heb je dat dan dus niet

doe je een pup alleen geen tekort? wij steken er erg veel tijd in en als ik heel eerlijk ben heb ik er liever 1 omdat dit gewoon veel makkelijker is en je dan ook niet de stress krijgt als het niet meer gaat tussen de broertjes

ik heb ook nooit 2 fretten samen meegemaakt en ik heb nooit het gevoel gehad dat mijn fret alleen niet gelukkig was of iets tekort kwam

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 jul 2014 18:36 
Moderator

Je doet maar één fret houden absoluut niet te kort. Ik heb er ook maar één en dat gaat uitstekend. Het is dat jij het maatje bent van de fret en met de fret bezig moet zijn. Twee fretten houden elkaar bezig en dat is volgens mij ook één van de redenen dat mensen meerdere fretten houden, omdat ze dan zelf niet zo met de fret bezig hoeven te zijn. Maar juist met één fret krijg je een band met je fret. Hij zoekt dan jou op ipv achter de andere fret aan te rennen, dan rent hij achter jou aan. :g Mensen weten niet wat ze missen maar één fret houden. :-D

De om en om los reden van je, dat is al gelijk de reden dat je voor één fret moet kiezen. Je hoeft dan ook niet bang te zijn of het wel of niet goed gaat tussen twee fretten. Je hebt dan geen stress factor van de andere fret. Een fret is toch erg op zijn territorium gesteld.

Ik vind dat je heel goed bezig bent en kijkt in het belang van de fret.

Eventjes een tip voor je ivm oormijt. Vraag aan de persoon waar je je pup vandaan haalt of deze behandeld is voor oormijt en met wat is er behandeld. Lees anders dit eventjes http://www.frettenkliniek.nl/gezondheid/oormijt

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 jul 2014 18:58 

super dank je wel ik ben eruit het wordt er 1

hij is gelukkig al heel veel in handen geweest en ik hoop maar dat hij niet teveel gaat bijten al gaat hij die periode vast krijgen :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 jul 2014 20:28 
Moderator

Super ik vind het een hele goede beslissing.

Ik ben wel heel benieuwd naar je nieuwe pup. Foto's zijn heel erg welkom.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 jul 2014 20:49 

die komen er ook zeker!
ik ben heel blij met jullie meningen hierover dit heeft voor mij wel de doorslag gegeven het is soms zo verwarrend zoveel verschillende meningen te lezen
de een zegt je moet ze wel samen houden de ander niet ik wist het echt even niet meer :roll:

ik merk dat ik hier in de buurt geen diepvries voerdieren kan krijgen ik kan helemaal niks vinden
op internet bestellen is dan nog wel een optie maar de verzendkosten zijn 9,95 euro dus dat wordt wel veel in 1 keer bestellen en ik weet niet of dat in de vriezer kan aangezien onze honden ook vlees eten en dat 1 keer in de maand met een aardig grote lading komt :wink: dan is de extra vriezer die we hebben toch wel vol

weet iemand nog een adres omgeving Goes, Zeeland?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 jul 2014 20:52 

Afbeelding

hierbij een foto

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 jul 2014 17:19 
Moderator

Wat een schatje. :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 jul 2014 09:49 

Aantal fretten: 18
Niet 1-tje geworden, maar twee.......

http://www.frettenforum.nl/topic-onze-frettenpups

Citaat:
heel erg bedankt voor jullie reacties
ik heb veel gelezen erover en de meningen zijn echt verdeeld de ene zegt dat het meestal goed gaat al moet je ze als de hormonen op gaan spelen apart zetten, laten castreren en dan na een paar weken kunnen ze weer bij elkaar maar ik twijfel gewoon er zijn ook genoeg mensen waar het fout is gegaan

ik zeg eerlijk ik zie het niet zo zitten de fretten apart te houden begrijp me niet verkeerd maar als ik ze ook om en om los moet laten kunnen ze toch korter los en met 1 fret heb je dat dan dus niet

En dan maar hopen dat het goed blijft gaan, anders heeft de andere fret een probleem en zal weg moeten...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 jul 2014 13:58 

Aantal fretten: 7
Jammer dat je niet meteen zei dat je toch twee fretjes hebt genomen, maar toch veel plezier ermee.
Ik sluit me aan bij Natas dat ik hoop voor je dat het goed blijft gaan samen, maar je neemt een groot risico.

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 jul 2014 16:52 

Aantal fretten: 2
Ik sluit me helemaal aan bij voorgaande reacties!
Maar hoop dat alles goed zal gaan....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]