Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 12 dec 2017 17:54
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Een vriendinnetje voor Gwin
BerichtGeplaatst: 09 aug 2014 22:46 

Hallo,,

Mijn Gwin is 11 weekjes oud.
Omdat mijn studie heel ver van huis is ga ik op kamers, mijn gwin gaat met mij mee, nou wil ik voor hem een vriendinnetje( of een vriendje).
ik ga die met hem uitzoeken bij een opvang in de buurt.

maar ik weet niet wat slimmer is, voor zijn castratie een fretje uitzoeken of na de castratie,
als het pas na de castratie word dan zit hij nog wel lang alleen, ik ben er natuurlijk wel, maar ik moet ook naar school.

Ik kan ook zodra ik naar school ga een vriendje uitzoeken, maar ik weet niet hoe het met mannetje en mannetje gaat voordat ze gecastreerd zijn vanwege territorium enzo,

en een vrouwtje erbij ( dat wil ik eigelijk), maar hierbij weet ik niet hoe het met de hormoontjes zit. hij is natuurlijk nog maar 11 weken nu.. maar ik wil niet over 5 maanden allemaal kleine fretjes ineens.. :fret: :fret: :fret: :fret: :fret:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Een vriendinnetje voor Gwin
BerichtGeplaatst: 09 aug 2014 23:46 
Moderator

Aantal fretten: 1
Ik persoonlijk zou gaan voor geen vriendje of vriendinnetje. Het wil namelijk niet altijd goed gaan samen. Dit kan ook later nog fout gaan. Je moet jezelf de vraag stellen als het later niet klikt tussen de twee fretten, ben ik dan bereid om twee aparte kooien te hebben en twee aparte speeltijden. Als je dit niet wilt, dan Gwin heerlijk alleen houden.

Ik zie steeds om me langs komen, dat door de stress van elkaar de fretten ziek worden. Hierdoor heb ik zelf nu maar één fret. Waarom wil je een maatje voor je fret. Een fret is solitair en geen groepsdier. Ik heb nu sinds twee jaar één fret en ze krijgt alle aandacht en ze doet het goed.

Wat je zelf al zegt als je toch besluit voor nu een maatje, dan krijgt Gwin toch last van hormonen en moeten ze uit elkaar, want Gwin is dan echt niet leuk voor zijn vriendinnetje. Als je het later doet, dan denkt Gwin ik heb het goed zo alleen en wil geen andere fret in de buurt.

Garantie dat het samen gaat tussen de twee fretten in het begin, is echt geen garantie in de toekomst dat het goed blijft gaan samen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 aug 2014 12:18 

Daar zit wel wat in. Hij is alleen heel erg speels en ik ben nu de hele dag bij hem, maar binnekort moet ik naar school.

Hij heeft wel een grote kooi met heel veel speeltjes en buizen waar hij mee kan spelen, dus opzich kan hij zichzelf goed vermaken.
er kwam even in me op om een vriendje te zoeken voor hem maar ik wil geen risico's nemen.

Bedankt !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 aug 2014 13:04 
Moderator

Juist als je weg bent en ze gaan elkaar vervelen in de kooi, dat wil je niet hebben. Een kooi is om te slapen en spelen is buiten de kooi. Ik heb nooit speeltjes in de kooi gehad. Vooral als ze jong zijn kunnen ze vervelend doen, de een wil slapen en de ander wil spelen en dan krijg je irritatie onder elkaar.

Als Gwin er maar tenminste twee uur uit de kooi mag, dan is het goed en dit maakt geen verschil met wel of geen maatje erbij.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 aug 2014 22:05 

Dan is het goed, zodra ik van school kom gaat de kooi open en kan hij tot ik naar bed ga loslopen.

Het blijft dus Gwin en ik :up: :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 aug 2014 09:29 
Moderator

Een goede keuze vind ik. :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]