Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 14 dec 2017 15:05
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Nieuw vriendje voor onze fret
BerichtGeplaatst: 17 nov 2012 23:51 

Aantal fretten: 2
Nou het is me gelukt :hi: !

Ik heb het filmpje op youtube gezet hier is de link:

Ik heb er een muziekje onder gezet zodat het wat leuker was, je hoorde de fretjes geen geluid maken.
Ze hebben heel de tijd gesneuveld en verder niks zo als je kan zien op het filmpje.
alle twee nog best nieuwsgierig. we hebben ze niet te lang bij elkaar gehouden vanwege het toch wel stressvol is al die nieuwe indrukken
denk ik maar zou. Maar volgens mij ziet dit er goed uit. we laten ze langzaam aan elkaar wennen. stapje voor stapje

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 nov 2012 01:42 

Ja op zich is het wel heel erg kort, ikzelf heb het idee dat eventuele problemen pas wat verder weg zullen gebeuren, zeg na een minuut of 2.
Maar even wat dingen waar je op kan letten, even voor de duidelijkheid dit zijn dingen die ik denk te zien. Dit hoeft geen waarheid te zijn, het is alleen maar mijn eigen waarheid.

In seconde 23 zie je een kleine schrikreactie van de wildkleur fret.
In seconde 29 zie je de donkerste van de 2 de nekstreek opzoeken, naar mijn mening iets teveel.
In seconde 35 zie je duidelijk dat de wildkleur er niet van gedient is, en daar begint ook zijn staart iets dikker te worden.
Hierna zie je dat de wildkleur voorzichtig weer wat toenadering zoekt, maar hij voelt zich niet echt zeker, noem het angstig, noem het onzeker.
In seconde 45 zie je de wildkleur een soort snelle beweging maken met zijn nek naar de donkere fret toegekeerd. Alsof hij zijn nek gebruikt als een schild, weet niet of andere mensen dit ook zien??

Ik ben dus in eerste instantie niet vreselijk geschrokken van het filmpje, maar het duurt wel heel erg kort. Wat ik zie in het filmpje zijn wel bepaalde signalen die ik niet echt heel leuk vind om te zien, en ik denk dan ook dat als je ze langer bij elkaar laat het uiteindelijk wel gaan uitdraaien op vechten. Dus misschien is wat de andere roepen een optie, eerst laten helpen en dan nog eens kijken. Maar er zit ook een beetje angst bij vanuit de wildkleur en dat lijkt mij niet weg te gaan na castratie.
Ik ben heel erg benieuwd naar de andere reacties.

Ooh ja even vanuit de wildkleur, zet zijn kooi bijvoorbeeld niet tegen de kooi aan van de ander, als hij inderdaad angstig is voor de ander dan kan hem dat een onveilig gevoel geven. Geef hem dus als hij in zijn kooi zit echt de rust die hij nodig heeft. Verwissel ook geen poepbakken of slaaplappen want ook dat zorgt ervoor dat zijn eigen kooi dan een onveilige plek voor hem wordt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 nov 2012 01:43 

P.S Vind je banner echt helemaal leuk :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 nov 2012 02:44 

Hello,

Ik zag inderdaad ook dat rocky wat angstig overkwam maar later in het leren kennen was dit eigenlijk ook wel weer verdwenen.
Rocky is natuurlijk wel al 4 maanden gewend om het enige fretje in huis te zijn. Dus had ik deze reactie ook wel van hem verwacht.
We hebben net weer eventjes geprobeerd en dit keer 5 minuten lang. Het was weer snuffelen aan elkaar maar daarna gingen ze hun eigen gang. Dit om te kijken of het fout ging maar eigenlijk dezelfde reactie een beetje maar daarna inderdaad niks meer.
Ik ben van plan ze weer een soort van rust dag te geven dus dat ze speel tijd hebben zonder elkaar. en dan overmorgen weer even kijken. Misschien dat ze dan wel enthousiast zijn en gaan spelen want dit was natuurlijk wel een beetje nieuw en raar zo´n ontmoeting.
Zal dit ook wel even filmen maar dan inderdaad wat langer.

Hihi dankjee :-D

groetjes, Sorèl

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 nov 2012 03:09 

Uiteraard als het overmorgen niet de verwachting is van leuk spelen en gek doen met elkaar dan wacht ik tot ze geholpen zijn.
Dan gewoon ieder apart slapen en eigen speeltijd. ik ga niet ze vroeger laten helpen hiervoor dit doe ik pas als ze er klaar voor zijn.
dan laat ik ze eerst nog rustig apart herstellen en dan kijk ik wel weer hoe het gaat.

Als dit ook niet gaat dan ga ik kijken of ze toch niet apart kunnen wonen bij mij! dat ze gewoon een eigen slaap-plek en eigen speeltijd hebben dus dat ze niks hoeven te delen. Als dit dan ook geen stress op leverd uiteraard!

Heb toen we onze nieuwe ram gingen halen wel echt goed opgelet en toen ging de kennismaking gewoon prima. heb wel gelezen dat het eerst goed kan zijn maar dat het thuis dan slecht kan gaan. was hier zeker van op de hoogte en wist hiervan!

Hier is echt wel een uitweg in te vinden! Ik neem verantwoordelijkheid voor onze fretjes. ga ze niet zomaar weg doen.
Als het meer tijd kost nou dan meer tijd erin steken.

Dit wilde ik even kwijt niet dat er zo dadelijk gedacht word dat ik niks om mijn fretjes geef en dat ik zomaar een keus heb gemaakt.

groetjes Sorèl

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 nov 2012 03:12 

Nog even heel snel en kruip ik ook onder de wol.

Misschien is dit ook allemaal niet nodig hoor het kan ook allemaal heel overdreven gedacht zijn.
Misschien worden het later wel de beste vrienden. Ben natuurlijk wel op alles voorbereid.

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 nov 2012 09:51 
Moderator

Aantal fretten: 1
Ik zie ook dat de wildkleur angstiger is en op een gegeven moment wordt zijn inderdaad dikker. Ook de nekstreek opzoeken zag ik ook en vind ik niet positief.

Ik heb het idee dat de wildkleur bang is van de donkere fret.

Maar je pakt het goed op en zoals je zegt als het niet gaat, dan lekker apart laten spelen en slapen. Ik denk dat voor nu voor de wildkleur het beste is.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 nov 2012 12:26 

Ik denk dat je met jouw instelling het verste komt. Vinden ze elkaar leuk dan vinden ze elkaar leuk, en zo niet dan heb je dat al helemaal goed overdacht. Super :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 nov 2012 15:41 

Hoewel het filmpje heel erg kort was, vond ik ze niet heel enthousiast naar elkaar toe.
Ben heel benieuwd naar een langer filmpje! (Van mij hoeft daar overigens geen muziek onder hoor)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 nov 2012 15:49 

Ik vind het eigenlijk geen erg schrikbarend filmpje en te kort om wat over te zeggen. Zodra ze echt contact met elkaar maken, kap je het filmpje af :-). In de nek snuffelen is heel normaal bij fretten, omdat daar ook geurklieren zitten. Ook is dat de plek om te snuffelen en testen hoe sterk de andere fret is (door eventueel in de nek te pakken). Maar ik vind het eigenlijk twee slome, dikke donders die gewoon lekker hun eigen ding aan het doen zijn en heerlijk bol zijn, omdat het jonge mannen zijn :-)

Ik zou eerder zeggen dat ze te weinig interesse hebben in elkaar dan teveel. Maar het kan best veranderen als ze beide gewend zijn. Wel blijft het slim om ze een eigen slaapplekje te geven en dan misschien samen los te laten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 nov 2012 17:38 

Ik vind het ook niet een schrikbarend filmpje, maar inderdaad wel kort.
Ze besnuffelen elkaar en zijn elkaar aan het testen.

Als ze eenmaal gewend zijn aan de "nieuwe" situatie, kan het zijn dat ze wel gaan spelen.
Kijk het nog even aan zou ik zeggen.

r.i.p. Boeffie rust zacht lief mannetje. mis je nog steeds

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 nov 2012 19:38 

Grappig om te zien dat mensen dingen anders kunnen intrepeteren :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 nov 2012 22:08 

Dat is inderdaad grappig om te zien.
Vandaag zoals gezegd heb ik ze lekker een rust-dagje laten hebben.
Moet wel zeggen dat als ze hun eigen speel-tijd hebben ze toch wel elkaar hokken opzoeken. heel nieuwsgierig! beide.
Dit vond ik persoonlijk niet zo fijn omdat ik me had voorgenomen een rust-dagje. dus heb ik de deur afgesloten zodat ze er niet in de beurt konden komen. Dit had ik gedaan met de gedachte dat dit misschien stress kon opleveren. Ik zelf heb toch het idee dat het is omdat Rocky onze eerste fret(de wildkeur) al 4 maanden bij ons is dus al 4 maanden geen fretten gezien. vandaar misschien een beetje wat onzeker overkomt. Nou ik doe nog lekker rustig aan met mijn droppies. Vind het trouwens enorm fijn om hier mijn verhaal te doen! mensen met ervaring met fretten kom je niet zo gauw vanzelf tegen! Dus blijf ik jullie op de hoogte houden van de situatie(als dit gewenst is dan hihi :oops:)

Bovenal geduld is een schone zaak! :les:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 nov 2012 23:11 

Natuurlijk is het gewenst, ik ben in ieder geval heel erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 nov 2012 12:01 

Aantal fretten: 6
Het filmpje is idd net wat te kort. Wat je nu ziet is alleen maar kennis maken. Wie ben jij hoe ruik jij. Na 5 minuten had je pas kunnen zien hoe de fretten echt op elkaar reageren. Vind het zelf niet zo schrikbarend eerlijk gezegd.

Als ze echt in de nek gaan pakken of hun lichaam in de strijd gooien of hard weg rennen piepend dan kunnen we er wat mee.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 nov 2012 13:43 

Als de fretten elkaar opzoeken zou ik het toelaten. (wel onder jouw toezicht natuurlijk) ook al heb jij zelf "rustdag" in je hoofd.
En we horen graag hoe het verder gaat. Altijd leuk om over onze geweldige diertjes te hebben :-D

r.i.p. Boeffie rust zacht lief mannetje. mis je nog steeds

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 nov 2012 16:59 

Ik vind het op het filmpje eigenlijk ook allemaal wel meevallen,maar het filmpje had wel wat langer mogen duren :wink:
Maar laat de fretjes in hun eigen tempo elkaar ontdekken en ik ,denk niet, dat een rustdag echt nodig zal zijn, want het is ,neem ik aan ,toch wel de bedoeling dat ze aan elkaar wennen toch :dontknow:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 nov 2012 12:01 

Ja dit klopt wil ze inderdaad aan elkaar laten wennen maar ik wil het rustig aan doen zodat ze geen stress krijgen.
Gezonheid van mijn fretjes gaan boven alles.

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 nov 2012 17:35 

Ah supergoed nieuws! :hi:

Onze heren kunnen het helemaal met elkaar vinden! :sdf47:
eerst even laten wennen en voor rocky was het ook allemaal nieuw had al even geen fretjes gezien en lemmi daar was alles nog helemaal nieuw voor. Gister hebben de donders heel het huis op kop gezet. heerlijk met elkaar spelen en huppelen. Ik heb veel informatie ingelezen over fretten die het niet en wel met elkaar konden vinden. Dus wist precies hoe of wat. Ik was wel enorm zenuachtig om ze weer aan elkaar te laten snuffelen. Dit moest ik onder bedwang houden anders voelde ze dat natuurlijk ook. Maar helemaal goed ging het! de heren hadden zelfs samen een plannetje bedacht om onze onderzetters van de tafel te stelen en samen weg te holen. Na al dat spelen ging ze op het kleed liggen en jah hoor ze sliepen heerlijk bij elkaar. Heb ontzettende leuke filmpjes en foto's van ze gemaakt tijdens het spelen en slapen.

Nu doe ik het nog wel rustig aan laat ze nog niet gelijk bij elkaar in de kooi slapen. Wil echt zeker weten dat de heren niks zullen overkomen.
Maar nu wel lekker samen laten spelen. ben zo opgelucht :oops:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 nov 2012 18:23 
Moderator

Aantal fretten: 1
Heerlijk. :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]