Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 16 dec 2017 01:41
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: gedrags verandering
BerichtGeplaatst: 11 mei 2014 03:01 

Aantal fretten: 1
Hallo, 
Laat ik mij even voorstellen,  
Ik ben Dewi ik ben 19 jaar oud. Ik ben helemaal nieuw in de fretten wereld maar na alle verhalen over deze leuke beestjes had ik besloten Ik een fret te halen. een week geleden had ik dus een fretje opgehaald, hij was bedoeld voor de fok, maar die mevrouw had teveel fretten van dezelfde bloedlijn,  dus verkocht ze het mannetje.
Ik ben die dag rustig wezen kijken. Ik weet dat hij in de brons zat dus moest een beetje Door de geur heen kijken.  Hij was zo lief en mooi, dat ik hem had gekocht en mee genomen. Meteen die avond heb ik hem met een implantaat laten castreren bij de dierenarts.
Ik had al veel over ze gelezen en dacht dat ik dat wel aan kon. De eerste dag was echt geweldig. Super leuk gehad. Veel geknuffeld en gespeeld. Al speelde hij niet veel. Misschien kwam dat omdat hij bronzig is en nog alles super nieuw is. 
De volgende dag moest ik naar Amsterdam voor school en kwam best laat thuis. Dus ik haalde hem uit zijn kooi en knuffelde wat. Hij wou weer perse in mijn nek liggen dus ik aaide hem wat. En opeens pakte hij mijn hand. Met zijn tanden. En hij bleef vast houden. Omdat hij in mijn nek lag kon ik niks zien. Maar met mijn nadere hand duwde ik zijn bek los. Ik zei foei en zetten hem weg. Ik was heel erg geschrokken. En had puntjes van zijn tanden in mijn vinger staan. Maar vanaf dat moment is hij heel aanvallerig als je langs loopt probeert hij je tenen te pakken (dus ik draag nu schoenen). Dan hing hij aan je sok en soms vanuit het niets grijpt hij mijn vingers weer. Ik word er een beetje bang van. En zit echt met mijn handen in het haar. Want ik weet dat ik niet bang Moet zijn en dat ik juist Door moet gaan. Ik zit er zo mee dat ik niet eens meer kan slapen. 
Hij heeft genoeg om mee te spelen en ik laat hem ook elke dag wel 2 uur rond rennen. 
Kunnen jullie mij misschien raad geven?
Want ik heb het gevoel dat het alleen maar erger wordt. Hij bijt (nog) niet tot bloedens toe.
Ik straf niet qua nekvel vast pakken of een tik geven. Want dat is volgens mij niet zo de juiste manier. Ik zeg uhuhuh en blaas dan in zijn gezichtje.
Help ); alsjeblieft

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: gedrags verandering
BerichtGeplaatst: 12 mei 2014 16:13 
Moderator

Neem contact op met Natascha Schellekens:

www.frettencoaching.eu of via facebook https://www.facebook.com/pages/Natascha ... 98?fref=ts

Zij heeft ervaring met bijtfretten en kan je hele goede tips geven.

Bronstige mannen zijn feller. Hoe oud is hij nu, want anders een implantaat of castratie als eerste wel de stap. Hij moet natuurlijk ook wennen aan jou en je moet consequent zijn. Bijt hij blazen en NEE zeggen, dat doe je goed. Zo heb ik mijn pup ook opgevoed.

Maar neem contact op met Natascha Schellekens, die kan je zeker verder helpen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 mei 2014 16:36 

Hij word in juli 2 jaar oud en als ik uhuhu zeg en blaas, hij reageert er niet eens op.
Ik had gezocht naar "bitter apple" is eigenlijk voor honden, maar ze zeggen op internet ook dat het bij fretten werkt.
als hij dan bijt dat het zo vies moet zijn, dat hij na een tijdje er mee ophoudt.
Zou dat werken en een idee zijn?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 mei 2014 16:58 

Aantal fretten: 2
Mijn advies is ook om met Natascha contact op te nemen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 mei 2014 17:28 

Dat had ik al gedaan een paar dagen geleden, ik dacht misschien is er iemand die nog een goed ideetje heeft :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 mei 2014 19:39 

Aantal fretten: 0
Misschien een beetje gek om een tip van mij te krijgen, gezien het feit dat ik de afgelopen tijd ook erg bang werd van mijn bijtende fretje, maar toch wil ik een tip geven. Deze tip gaat niet helpen tegen het bijten.. maar ik hoop dat je er toch iets aan gaat hebben.

Mijn tip: probeer niet bang te zijn, en al ben je dat wel.. laat het niet merken. (Ik weet hoe moeilijk dit is, mij heeft het een hele lange tijd gekost)
Mijn fretje Hope beet mij een tijd geleden, zomaar uit het niets.. en heel erg hard. Sindsdien werd ik net als jij een beetje bang dat ze meer weer zou bijten: en inderdaad. Keer op keer deed/probeerde ze het weer. Maar hoe terughoudender ik werd, hoe meer en harder zij ging bijten.

Ik kan je helaas niet helpen met het afleren van het bijten.. daar heb ik niet genoeg ervaring voor met fretten: maar ik denk dat het al heel veel helpt als je probeert niet te laten zien dat je bang bent gebeten te worden, het lijkt wel of ze dat zien/ruiken.

Heel veel succes, ik hoop dat het bijten minder wordt of verdwijnt! :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 jul 2014 00:52 

ik ben ook geen echte fretten kenner,heb de mijne in het bos gevonden.....was echt niet van plan om er ooit eentje te hebben,maar ja,zoooo lief beestje....heb ik dan maar gehouden!maar ook wel een bijtertje,vooral de tenen van mijn man en zoon,heb dan ook gezocht naar een oplossing langs deze forum en mits de hulp van mensen met kennis van zaken....mijn oplossing is een rauw kippenvleugeltje één keer per dag,levend prooi krijg ik niet over mijn hart,mij bijt hij helemaal niet meer integendeel,hij lekt!mijn man durft hij nog wel te pitsen in de tenen maar wel veel minder,wel geen angst tonen,stem verheffen en een klein tikje langs de zijkant van de neus helpt ook....niet stampen of zo hè!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jul 2014 19:20 

Aantal fretten: 2
@ mie: hoe bedoel je dat hij lekt :dontknow:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 jul 2014 23:14 

Aantal fretten: 18
EstherC schreef: