Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 14 dec 2017 12:14
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: bijtende pup
BerichtGeplaatst: 13 aug 2014 12:25 

Hallo, mijn pup is vandaag 3 maanden. hij is heel lief en kan super leuk spelen. maar hij bijt.
het begint met speelbijten, een beetje happen enzo, maar als hij iets niet mag dan bijt hij harder.

zodra je hem oppakt of aait pakt hij je vingers en gaat hij bijten. als hij hapt dan zeg ik streng NEE. en dan gaat het wel 5 min.

maar als hij echt bijt pak ik hem ( wel zachtjes) in zijn nekvel en dan zeg ik FOEI. maar dat helpt niet. dat kan ik blijven zeggen maar het doet hem niks. op het moment dat ik zn nekvel loslaat doet hij alweer een bijtpoging.

aan het eten licht het niet want hij krijgt genoeg, hij heeft altijd eten. Hij loopt veel rond in de kamer en heeft ook genoeg te doen in zijn kooi.

Ik wil deze week dat spul Bitter apple kopen. om te kijken of dat helpt.

Hebben jullie nog andere tips over hoe ik dit kan stoppen? of in ieder geval minderen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: bijtende pup
BerichtGeplaatst: 13 aug 2014 19:48 

Aantal fretten: 1
Zoals je het doet lijkt mij prima, je kunt m wel zodra je "nee" gezegt hebt en geblazen. Af leiden met een speeltje, leren dat hij niet in je vingers moet bijten als hij opgewonden is maar in zijn speeltjes :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: bijtende pup
BerichtGeplaatst: 14 aug 2014 11:12 
Moderator

Aantal fretten: 1
Ik zou het nekvel niet meer doen, dit vind hij absoluut niet leuk waardoor hij gaat bijten. Gewoon Nee zeggen en in zijn gezichtje blazen hier moet je consequent in blijven. Je moet hem veel hanteren en als hij dan bijt corrigeren.

Ik ken bitter Apple spray niet, maar ik denk dat hij dan niet meer naar je toe komt als je dat op je handen doet. Hij gaat dan handen als niet leuk zien en gaat je vermijden denk ik.

Als hij echt vervelend wordt dan zet je hem in de kooi met een muis. Het kan ook zijn dat hij honger heeft. Als hij aan het spelen is, dan denken ze niet aan eten. Dit heeft mij goed geholpen met de opvoeding van mijn fret en Nee zeggen en blazen in het gezichtje.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]