Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 11 dec 2017 02:28
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 2 fretjes
BerichtGeplaatst: 18 aug 2014 13:04 

Hoii,,

Ik heb nu 1 fretje van 3 maanden,

ik twijfel zelf of ik er een bij koop, dus ik laat het over aan mijn fretje gwin.
Ik wil met hem naar een opvang en hem zelf laten kijken naar andere fretjes en als hij het goed vind met een fretje, dat fretje dan meenemen ( wel een beetje van dezelfde leeftijd)

Nou wil ik graag jullie mening over of ik hem voor of na de castratie mee naar de opvang moet nemen. en of er een vrouwtje of een mannetje bij moet.of maakt dat niet uit?

Ik woon in noord holland, ik woon zelf in purmerend maar ga naar school in barneveld dus weten jullie of er daar in de buurt een opvang zit?

als ik op youtube een filmpje afspeel van een fretje dat geluid maakt, gaat hij heel stil op zijn hoede luisteren, heel leuk om te zien.

:up: :up:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 2 fretjes
BerichtGeplaatst: 18 aug 2014 14:12 
Moderator

Aantal fretten: 1
Als ik eerlijk ben dan zou ik er geen bijnemen. Vooral omdat het ook nog op latere leeftijd fout kan gaan en dat ze elkaar niet meer leuk vinden. Het karakter moet nog van een pup ontwikkelt worden en wat leuk gaat samen toen ze klein waren, kan uitmonden tot ruzie als ze groot zijn geworden omdat ze totaal niet bij elkaar passen. Ze moeten dan uit elkaar en niet meer in één kooi en niet meer samen spelen. Hou hier dus rekening mee als je er toch een fret bij wilt, dat je altijd twee kooien hebt en bereid ben om ze apart te laten spelen.

Waarom wil je er een fret bij? Gwin springt, hups en rolt toch goed verder en hij is vrolijk, dan zo laten het ventje is nu zo vrolijk. Fretten zijn solitaire dieren en geen groepsdieren zoals honden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 aug 2014 18:31 

aan de ene kant ben ik het met je eens, maar ik hoor veel van mensen dat fretjes een voorbeeld nodig hebben, en dat kan ik niet zijn. hij bijt best veel en ik heb alles geprobeerd om dat tegen te houden maar het lukt niet. hij is wel pas 2 weekjes bij mij. en stiekem vind ik ze te leuk om er maar 1 te hebben. hihi. maar belang van de fret gaat voor

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 aug 2014 20:59 
Moderator

Aantal fretten: 1
Ik denk dat je het bijten niet afleert met een ander fretjes. Hou er aub wel rekening mee dat het later niet goed kan gaan. Ik had op een gegeven moment drie fretten en dus drie kooien en drie aparte speeltijden daarom heb ik nu dus maar één fret en omdat ik momenteel geen mogelijkheid heb tot het splitsen van fretten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]