Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 12 dec 2017 16:08
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Moeilijk besluit,,
BerichtGeplaatst: 22 maart 2011 12:41 

Ik denk dat als je een grote ruimte 'steeds opnieuw' beschikbaar stelt voor je fret, hij dus steeds weer zijn territorium moet verkennen. En in de tussentijd is er voor de fret van alles veranderd, omdat er mensen doorheen lopen, de katten etc. Dat geeft allemaal nieuwe geurtjes en ik kan me voorstellen dat het onrustig is voor een fret.
Is het niet mogelijk om je fret een eigen kamer te geven, is vermoed van niet he?

Wat je ook eens kan proberen, is misschien om de kooi wat donkerder te maken .Een Ferret Nation is behoorlijk open van alle kanten, dus ook van alle kanten afleiding. Kun je dat niet wat meer 'inbouwen' met bijvoorbeeld planken? Doeken zullen niet helpen, want dan plukt ie ze ingetwijfeld naar binnen en is daar de hele dag druk mee ;-). Mijn fretten hebben in hun hok ook maar aan één kant uitzicht (ik heb een zelfgemaakte kooi van hout).

Qua loslooptijd is het misschien goed om rekening mee te houden dat een fret een schemerdier is en wrs heeft hij de meeste energie aan het eind van de middag/begin van de avond. Dus dan zou ik hem er dan zeker uitlaten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 maart 2011 15:52 

Aantal fretten: 2
Ik weet eigenlijk niet of het aan fretjes gegeven mag worden : Bach bloesemtherapie?

Vandaar dat ik het hier maar even in de groep gooi als ideetje, mocht het zo zijn dat fretjes dit niet mogen hebben moet je mijn post maar negeren ;) (Ik gaf het mijn ratjes wel eens als ze heel erg onrustig waren)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 maart 2011 16:03 

Aantal fretten: 4
Als er maar geen alcohol in de oplossing zit.
Maar ik denk dat er in dit geval moet worden gezocht naar de oorzaak van dit nerveuze gedrag. Er zijn al een paar mogelijke oorzaken genoemd. Ik denk zelf ook aan stress doordat het fretje misschien tegen zijn zin tussen de andere fretten zit. En dan heeft het geen zin om dat te onderdrukken dan zal er heel wat anders moeten veranderen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 maart 2011 19:15 

Aantal fretten: 7
Ik had er ook al aan gedacht, maar eerst naar de oorzaak zoeken, pas als het e.e.a. verandert en uitgeprobeerd is en het nog geen goede uitwerking heeft gehad dan kan Bach bloesem altijd nog. :-D

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 maart 2011 22:09 

Aantal fretten: 1
Lastig probleem hoor...... :roll:
Misschien had je hem geen Loco moeten noemen. *brush*

Sorry, flauw grapje, ik hoop dat het geven van regelmaat hem wat rustiger kan krijgen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]