Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 24 jul 2021 05:43
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wat voor reisbehuizing gebruik jij?
Ik heb een hard plastic carrier 80%  80%  [ 44 ]
Ik heb een stoffen draagtas 4%  4%  [ 2 ]
Ik draag de fret altijd los/aan het tuigje 4%  4%  [ 2 ]
Ik reis nooit met mijn fretten 5%  5%  [ 3 ]
Anders, namelijk... 7%  7%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 55
Auteur Bericht
 Berichttitel: Onderweg...
BerichtGeplaatst: 10 feb 2008 21:18 

Ik sta zelf binnenkort voor een volgende keuze;

als je een fretje hebt en je moet veel reizen, wat voor soort reistas/box gebruik je dan?

En dat wilde ik ook graag van jullie weten, natuurlijk aangepast op je eigen situatie, dus of jij het veel of weinig gebruikt, veel of weinig fretten hebt, wat het karakter en geslacht van je fretten zijn, etc etc.

Wat waren de argumenten/overwegingen voor het kiezen van een 'harde' carrier of juist een draagtas?

Enlighten me!

Rest in Love, my dearest. ~Geisha & Miyake~

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 feb 2008 21:42 

hmmh eb t al gezegd, maar gewoon nu nog een keer :D

ik heb een harde plastic carrier, dit omdat ik dit gewoon het veiligste vervoersmiddel vind, er kunnen nl ook dingen op gelegd worden zonder ene fret te pletten hihi. Nadeel is dat het wat minder makkelijke mee te sjouwen is, maar dat vind ik niet zo erg.
Ik heb best ruime carriers, dit omdat als ik wat verder moet reizen, ze wel een klein beetje de ruimte kunnen hebben zeg maar, en niet al die tijd opgevouwen moeten zitten, niet dat ze dit heel erg vinden denk, maar dat is meer mijn idee :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 feb 2008 21:45 

Aantal fretten: 2
Als eerste heb ik een hard plastic carrier aangeschaft, gewone maat. In het begin gingen daar 2 vrouwtjes fretten in als ik met ze ging wandelen in het bos of naar de dierenarts moest. Maar voor de reis naar Helmond vanaf hier (= zo'n 2 1/2 uur) vond ik met z'n tweeen in zo'n carrier wel erg klein, dus later kregen ze allebei hun eigen carrier.
Voor mijn mannetjesfret Sammy heb ik een kleine bench.
Afbeelding
Daar kan een hangmatje in en een poepbak, in de kleine carrier past dat niet. Voor Sammy vind ik het een mooie reiskooi, maar niet makkelijk te tillen, hij is best zwaar. Maar ik gebruik hem alleen in de auto, dus hoef er niet veel mee te lopen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 feb 2008 21:48 

Aantal fretten: 0
Ik vervoer Lobbus altijd in de auto in een konijnen kooi, die de hele achterbank in beslag neemt, dan heeft hij voldoende ruimte om heen en weer te kunnen lopen, er kan een poepbak in, etensbakjes en zijn schapenvachtje.

Ik doe er ook altijd wat speeltjes in, we zijn toch al snel 2 uur onderweg naar de DA.

Ik neem ook altijd zo'n kleine harde vervoersmand mee, voor in de wachtruimte bij de DA.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 feb 2008 21:54 

Ik vroeg me al af of je zo'n joekel van een hok mee zou nemen de wachtkamer in. :lol: Ik vind het wel een goed idee trouwens. :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 feb 2008 22:32 

Ik heb een of andere goedkope plastic carrier, die je ook voor de katten hebt. Doekjes, brokjes en Misty erin als ik naar mijn ouders op en neer ga, of naar de da. Had eigenlijk helemaal niet nagedacht over een draagtas, en het gaat prima zo dus hou het zo.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 feb 2008 23:03 

een draagtas vind ik ook eng.
ik heb een kleine carrier voor 2 damesfretten.
hier gaat alleen een deken in zodat ze lekker liggen.
voor de reis naar helmond heb ik een konijnenkooi die via de zijkant te openen is.
daar past alles in en dan kunnen ze gewoon gebruik maken van hun wc.
deze kooi is niet te groot want dan past hij niet in de gordels.
ik wil wel dat ze in de gordels zitten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 feb 2008 23:25 

*ziet zichzelf al met een konijnenkooi in de trein* :lol:

Maar wel ideaal voor als je een auto hebt natuurlijk!
Wat een luxe! =)

(Dan te bedenken dat het kooitje waarmee we met 2 frettendames naar de dierenarts gingen ongeveer net geschikt was voor een cavia.. Wisten wij veel :oops: )

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 feb 2008 23:38 

Ik heb een grote carrier waar wel een jack russel in past als ik naar hanneke ga neem ik die carrier mee omdat dat voor mij drie en een half uur reizen is.
Verder heb ik nog 2 normale carrier formaat kat.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 feb 2008 23:40 

Karlijn, hoeveel fretjes heb jij? (En doe je die allemaal in één carrier?)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 feb 2008 23:46 

Ik heb alles in groepen en dat is hoog uit 2 fretten per groep!
Ik zou in zo'n katten carrier ook niet meer fretten willen doen...
Drie groepen heb ik in totaal en 3 carriers dus mocht het moeten kan ik met ze allemaal tegelijk naar de dierenarts.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2008 08:33 

Aantal fretten: 0
Anne-Marie schreef:
Ik vervoer Lobbus altijd in de auto in een konijnen kooi, die de hele achterbank in beslag neemt, dan heeft hij voldoende ruimte om heen en weer te kunnen lopen, er kan een poepbak in, etensbakjes en zijn schapenvachtje.

Ik doe er ook altijd wat speeltjes in, we zijn toch al snel 2 uur onderweg naar de DA.

Ik neem ook altijd zo'n kleine harde vervoersmand mee, voor in de wachtruimte bij de DA.

Wij precies hetzelfde :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2008 11:10 

Ik heb 3 carriers, 2 grote en 1 kleine. Die kleine gebruik ik voor de DA als ik met 1 fret ga, de grote zijn ideaal als ik met al mijn fretten weg ga. Bijv. op een beurs, dan wil ik toch dat ze de ruimte hebben als ze in de carriers zitten. Dan zitten er dus 2 in de ene carrier en 3 in de andere.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2008 11:30 

Harde carrier. Ik vind een carrier wel iets om in te investeren. Dus heb er maar meteen een gekocht die echt stevig is. Ook zou ik zelf niet een te grote carrier kopen. Maar eentje waarmee jij gemakkelijk kan reizen en die groot genoeg is voor de fret.

Je bent een treinreiziger (ik ook). In de trein komt het nog weleens voor dat je een zitplaats hebt, dan moet de carrier op schoot kunnen passen. Je wil niet dat allemaal mensen zich met moeite langs de carrier in het gangpad moeten wrikken. Is voor jou, voor hun en voor de fret niet prettig. Ook gebeurt het in het OV nog weleens dat je moet rennen. Een carrier moet dus draagbaar zijn.

Tegelijk moet het ook veilig zijn voor de fret. Met een harde carrier bezorg je hooguit andere mede-passagiers wat blauwe plekken (als het echt druk is). Met een tas word je nog weleens geplet als het wat druk is op bijv. een roltrap. Een tas vind ik geen veilig vervoersmiddel. Ook is die niet altijd goed schoon te houden. Je kan het wel doen hoor, maar als je lange stukken moet of als je in de spits reist, is een carrier prettiger en veiliger voor de fret.

De bench die ik hierboven zie staan, vind ik persoonlijk niks. Hij is veel te open. Dat is voor de fret heel onrustig. Kies liever voor een model wat aan zoveel mogelijk kanten dicht is. Je fret blijft er echt wel in, dus je hoeft hem niet constant te zien :-). Als het dicht is en je legt er voldoende dekentjes etc in, dan voelen ze zich ook veiliger en gaan sneller slapen. Als het te open is, dan worden ze bij elke beweging van mede-reizigers afgeleid. En je kan je mede-reiziger niet vragen niet te bewegen ;-).

Zelf heb ik overigens een carrier met ijzeren slotjes. Ik vind die plastic 'hoekjes' aan vier kanten niet prettig. Ik heb al eens gehad dat het deurtje ineens open was, omdat die hoekjes dan niet helemaal goed dichtzaten of ik ergens achter was blijven hangen ofzo. Ik weet niet precies hoe het kwam, maar ineens zat er een fret op schoot ;-).

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2008 11:37 

Ik zelf heb een klein vervoersboxje waar 1 fret in kan zijkanten zijn helemaal dicht bovenop een deksel met gaten (ventilatie) ....voor vertrek laat ik de fret even poepen, plassen en pootjes strekken....in het reisboxje gaan ze altijd meteen slapen....(en ligt er ooit een drolletje in dan is het zo weer schoon gesopt....) maar ik reis met mijn fretten alleen in de auto en nooit langer dan een 1 uur....bij aankomst kunnen ze weer eten en drinken, en de rest.

Is het de bedoeling dat de fret langer in de box moet blijven ook op de aankomst plaats dan gebruik ik een katten reisbox ....met onderin een poepbakje en een hangmatje om in te slapen en een drinkflesje aan het deurtje.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2008 12:19 

Aantal fretten: 3
Ligt aan de duur van de reis.Ik ben in het bezit van een auto en als het niet langer is dan een 1 uur heb ik harde carriers. Indien het langer is , dan gaan ze in een reserve kooi, (ferplast mary) Ik kan n.l. geen konijnenkooi gebruiken omdat mijn kleinste vrouwtje houdini heet met d'r achternaam.Voordat ik ga, flink spelen met de fretten zodat ze meteen gaan slapen. Ik leg meestal wel een plaid over de kooi zodat het wat donkerder word

Ik heb 5 fretten en heb meerdere carriers .2 kleine dames + 1 man gaat er in en de andere heren in de ander.

Een stoffen tas vind ik niets, stel dat er iets gebeurt , dan heb je helemaal niets aan een "zachte" carrier.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2008 12:33 

ik heb een harde plastic carrier en daarbij ook een groot konijnenhok voor de langere afstanden.

ik vind het ideaal, alleen af een toe een gedoe met sjouwen, de carrier is niet klein zeg maar :g

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2008 12:48 

weet je waar een tas leuk voor is als je gaat wandelen met ze en ze worden moe ...of je gaat lopend of fietsend even naar een vriendin ....of even naar de da in het dorp....maar om veilig te reizen, nee dan geen tas!!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2008 14:00 

Aantal fretten: 5
Ik heb zelf een "zachte" carrier. Deze was wel behoorlijk aan de prijs maar is ook heel stevig. Ik neem ze alleen mee in de auto naar de DA dus ik hoef niet met het OV, dan zou ik wel een plastice/harde nemen.

Ik heb deze uiteindelijk gekocht omdat één van mijn fretten al haar tanden afbreekt aan de tralies van de harde carrier. Bij de carrier die ik nu heb kan ze dat niet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2008 19:10 

Hmm vooral de post van Birgit heeft me de ogen geopend.
Ik had niet gedacht over in de spits zitten en geplet worden door mensen! Ieks wat eng!
Ik denk toch inderdaad dat ik voor de harde carrier ga.

@Birgit, hoe groot is 'groot genoeg' voor één fretje? (Evt mannetje.)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]